آنگلا مارکل

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

آنگلا مرکل، خواهرزاده آنگلا دوروتیا کاسنر متولد ۱۷ ژوئیه ۱۹۵۴ در هامبورگ، آلمان غربی است. او سیاستمدار آلمانی است که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ به عنوان صدراعظم آلمان خدمت کرد. در تاریخ آلمان، او اولین زنی بود که این سمت را بر عهده گرفت و دومین صدراعظم باسابقه بود. با ما در compro همراه باشید تا با مرکل بیشتر آشنا شوید.

درباره‌ی مرکل

والدین آنگلا، هورست و هرلیند کاسنر، در هامبورگ یکدیگر را ملاقات کردند. هامبورگ جایی است که پدر مرکل در آن دانشجوی الهیات و مادرش معلم لاتین و انگلیسی بود. خانواده‌ی او چند هفته پس از تولد مرکل به آلمان شرقی (جمهوری دموکراتیک آلمان) نقل مکان کردند. در سال ۱۹۵۷ آن ها دوباره به تمپلین رفتند. آنگلا مرکل دبیرستان خود را در سال ۱۹۷۳ در تمپلین به پایان رساند. سپس، در همان سال او به لایپزیگ رفت. مرکل در دوران کودکی و جوانی خود در میان همسالانش با نام مستعار «کاسی» که برگرفته از نام خانوادگی او کاسنر است، شناخته می شد.

مرکل اصالت آلمانی و لهستانی دارد. پدربزرگ پدری او، لودویک کاسنر، یک پلیس آلمانی از نژاد لهستانی بود که در مبارزات لهستان برای استقلال در اوایل قرن بیستم شرکت کرده بود. از اواسط دهه ۱۹۹۰، مرکل به طور علنی به میراث لهستانی خود در موارد متعدد اشاره کرد. او یک چهارم خود را لهستانی توصیف کرده است.

درباره‌ی آنگلا مرکل در سنین جوانی و ازدواج او

مرکل در دانشگاه کارل مارکس (دانشگاه لایپزیگ کنونی) در رشته فیزیک مشغول به تحصیل شد. او در این دانشگاه با همسر اول خود (همکار دانشجوی فیزیک اولریش مرکل) آشنا شد. در نهایت، آن ها در سال ۱۹۷۷ ازدواج کردند. پس از اخذ دیپلم در سال ۱۹۷۸، مرکل به عنوان عضو هیئت علمی در مؤسسه مرکزی شیمی فیزیک در برلین شرقی، در آکادمی علوم مشغول به کار شد. در سال ۱۹۸۲ مرکل و همسرش از هم جدا شدند. با این حال، آنگلا نام خانوادگی خود را (مرکل) حفظ کرد. آنگلا برای پایان نامه‌ی خود در مورد شیمی کوانتومی در سال ۱۹۸۶ مدرک دکترا دریافت کرد.

آنگلا مرکل

مرکل مانند اکثر کودکانی که در جمهوری دموکراتیک آلمان بزرگ می‌شوند، در سازمان‌های جوانان این ایالت شرکت می‌کرد. او عضو پیشگامان جوان (از ۱۹۶۲) و جوانان آلمانی آزاد (از ۱۹۶۸) بود. مشارکت او با جوانان آلمانی آزاد منجر به بحث و جدل شد. زیرا برخی از همکاران سابق او از مؤسسه مرکزی شیمی فیزیک ادعا کردند که او به عنوان دبیر تبلیغات در مؤسسه فعال بود. این در حالی است که مرکل معتقد بود که او مسئول امور فرهنگی (مانند تهیه بلیط تئاتر) است. حتی هنگامی که پرسنل وزارت امنیت دولتی به عنوان خبرچین به مرکل مراجعه کردند، او درخواست آن ها را نپذیرفت.

بخشی از زندگی سیاسی آنگلا مرکل

پس از فروپاشی دیوار برلین در سال ۱۹۸۹، مرکل به حزب بیداری دموکراتیک تازه تاسیس پیوست و در فوریه ۱۹۹۰ سخنگوی مطبوعاتی این حزب شد. در آن ماه این حزب به حزب محافظه کار اتحاد برای آلمان، ائتلافی با اتحادیه سوسیال آلمان (DSU) و اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) پیوست. چند روز قبل از اولین و تنها انتخابات آزاد آلمان شرقی در مارس ۱۹۹۰، فاش شد که رئیس بیداری دموکراتیک، ولفگانگ شنور، سال ها به عنوان یک خبرچین اساسی کار می کرد.

اگرچه این خبر حامیان ائتلاف را تکان داد، اما ائتلاف پیروز شد و بیداری دموکراتیک با وجود کسب تنها ۰٫۹ درصد آرا، بخشی از دولت شد. آنگلا مرکل معاون سخنگوی دولت لوتار دو مازییر (CDU) شد. او در آگوست ۱۹۹۰ به CDU پیوست. آن حزب در اول اکتبر، یک روز قبل از اتحاد مجدد آلمان، با همتای غربی خود ادغام شد.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

در ۱۰ آوریل ۲۰۰۰، مرکل به عنوان رئیس CDU انتخاب شد. او اولین زن و اولین غیر کاتولیک بود که این حزب را رهبری کرد. به عنوان رهبر CDU، مرکل با اثرات ماندگار رسوایی مالی و یک حزب تقسیم شده روبرو شد. اگرچه مرکل امیدوار بود در انتخابات سال ۲۰۰۲ به عنوان نامزد صدراعظم نامزد شود، اکثریت حزب او ترجیح خود را برای ادموند استویبر از اتحادیه سوسیال مسیحی ابراز کردند. پس از اینکه CDU-CSU در انتخابات شکست خورد، مرکل رهبر اپوزیسیون شد.

زندگی شخصی آنگلا مرکل

همانطور که گفتیم آنگلا در سال ۱۹۸۲ از همسر اول خود جدا شد. همسر دوم و فعلی او شیمیدان کوانتومی و پروفسور یواخیم ساور است که تا حد زیادی از کانون توجه رسانه ها دور مانده است. آن ها اولین بار در سال ۱۹۸۱ ملاقات کردند و پس از مدتی در ۳۰ دسامبر ۱۹۹۸ به طور خصوصی ازدواج کردند. آنگلا فرزندی ندارد، اما ساور از ازدواج قبلی خود دو پسر بالغ دارد.

آنگلا مرکل

مرکل در آلمان شرقی بزرگ شد و روسی را در مدرسه یاد گرفت. او می‌توانست به‌طور غیررسمی با ولادیمر پوتین به زبان روسی صحبت کند. اما گفتگوهای دیپلماتیک را از طریق مترجم انجام می‌داد. آنگلا مرکل به ندرت در جمع انگلیسی صحبت می کرد. اما بخش کوچکی از سخنرانی خود را در سال ۲۰۱۴ در پارلمان بریتانیا به زبان انگلیسی ارائه کرد.

مرکل طرفدار پرشور فوتبال است. او حتی در هنگام حضور در بوندستاگ به بازی‌ها گوش می‌دهد و در بازی‌های تیم ملی در مقام رسمی خود شرکت می‌کند. برا مثال او در بازی آلمان مقابل آرژانتین در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ شرکت کرد. در این بازی در نهایت آلمان با یک گل پیروز شد. مرکل گفته است که فیلم مورد علاقه او افسانه پل و پائولا، یک فیلم آلمان شرقی است که در سال ۱۹۷۳ منتشر شد.

از سال ۲۰۱۷ دیده شد که آنگلا مرکل در چندین موقعیت عمومی به شکل قابل توجهی می لرزد و مدت کوتاهی پس از آن بهبود می یابد. پس از یکی از این موارد، وی لرزش را به کم آبی نسبت داد و گفت که پس از نوشیدن آب، احساس بهتری داشته است. در نهایت، در ژوئن ۲۰۱۹ رخ داد، او در حین اجرای سرودهای ملی طی دیدارهای دولتی مت فردریکسن و مایا ساندو می‌نشست.

در سپتامبر ۲۰۲۱، پس از سال ها، مرکل گفت که خود را یک فمینیست می‌داند. این بیانیه در کنفرانسی همراه با نویسنده نیجریه‌ای بیان شد.

باوجود چالش‌های قدرتی که داشت، مرکل در انتخابات ماه سپتامبر ۲۰۱۷، برای هفتمین سال متوالی، رتبه نخست را در فهرست سالانه قدرتمندترین زنان جهان بدست آورد. آنگلا مرکل تا کنون ۱۲ بار موفق به کسب این عنوان شده است.

آنگلا مرکل

برخی از جوایز آنگلا مرکل

  • در سال ۲۰۰۶، مرکل به دلیل مشارکت در یکپارچگی بیشتر اروپا، جایزه چشم انداز اروپا را دریافت کرد.
  • فهرست قدرتمندترین افراد جهان توسط فوربس، مرکل را در سال ۲۰۱۲ به عنوان دومین فرد قدرتمند جهان رتبه بندی کرد. (این رتبه بالاترین رتبه ای است که یک زن از زمان شروع لیست به دست آورده است.)
  • در می ۲۰۱۶، مرکل جایزه بین المللی چهار آزادی را از بنیاد روزولت در میدلبورگ، هلند دریافت کرد.
  • در دسامبر ۲۰۱۵، او به عنوان شخصیت سال مجله تایم انتخاب شد.
  • آنگلا مرکل در سال ۲۰۲۰ جایزه هنری کیسینجر را از آکادمی آمریکایی در برلین دریافت کرد.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 72 = 73