قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

گری واینرچوک را پادشاه بازاریابی در شبکه های اجتماعی لقب داده اند او سال‌ها برای رسیدن به شهرت تلاش شبانه روز کرده است. او یکی از اولین کاربران شبکه‌های اجتماعی است که تبدیل به اینفلوئنسر شد. این شغل امروزه بسیار پردرآمد و پرطرفدار است. گری تاجری باهوش است که در اوایل فهمید که رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال برای ایجاد یک مدل تجاری سودآور چقدر اساسی هستند.

کودکی گری واینرچوک

گری واینرچوک در 14 نوامبر 1975 در بابرویسک، اتحاد جماهیر شوروی متولد شد و از نژاد یهودی‌های شوروی است. گری با خانواده‌اش پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به بلاروس معروف شد. او یکی از سه فرزند خانواده بود و در کنار یک خواهر و برادر بزرگ شد.

گری واینرچوک پس از گذراندن سه سال اول زندگی خود در بابرویسک، با خانواده‌اش به آمریکا رفت. پدرش یک تاجر بود و خانواده بزرگ در یک آپارتمان استودیویی در کوئینز، شهر نیویورک زندگی می‌کردند.

پدرش کار خود را در یک فروشگاه مشروبات الکلی در نیوجرسی آغاز کرد. فروشگاه متعلق به یکی از نزدیکان آنها بود. پدر گری واینرچوک فرزندانش را با خود برد تا در ادیسون، نیوجرسی زندگی کنند. گری همیشه ذهنیت کارآفرینی داشت و برای بدست آوردن درآمد اضافی هنگام تحصیل در مدرسه یک لیموناد برپا می کرد.

گری واینرچوک

گری واینرچوک حتی قبل از بزرگ شدن، همیشه علاقه‌مند به کسب درآمد بود. در نوجوانی، او از باغ های همسایه‌اش گل برداشت و آنها را در خیابان‌ها فروخت و این اولین فعالیت تجاری او بود. جذابیت طبیعی او به رشد تجارت وی کمک کرد. دکه لیمونادی که او در نوجوانی باز کرد یک حق رأی در هیئت آنها شد و در نتیجه مدیریت بسیاری از غرفه‌های لیموناد را در شهر به دست گرفت.

او همچنین با کارت‌های مسابقات بیسبال تجارت می‌‌کرد و هر هفته هزاران دلار درآمد بدست می‌‌آورد. پدر گری واینرچوک تا آن زمان کنترل کامل مشروبات الکلی را به دست گرفته بود و در نهایت از گری خواست که به کار او بپیوندد. گری نتوانست این پیشنهاد را رد کند و همه فعالیت‌های مستقل خود را متوقف کرد.

گری دبیرستان خود را در دبیرستان North Hunterdon به پایان رساند. در سال 1998، واینرچوک با مدرک لیسانس از کالج Mount Ida در نیوتن، ماساچوست فارغ التحصیل شد.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

زندگی کاری گری واینرچوک

در 14 سالگی در سال 1990 به تجارت خرده فروشی شراب خانواده اش پیوست. کنترل فروشگاه آن‌ها “Shopper’s Discount Liquors”، واقع در اسپرینگفیلد، نیوجرسی، به او داده شد. با این حال، گری واینرچوک می‌دانست که تجارت الکترونیکی صنعتی است كه به سرعت در حال رشد است و می‌خواست از مزایای این صنعت بهره ببرد. این ایده منجر به تحول بزرگی در صنعت شراب پدرش شد.

گری فروشگاهی آنلاین راه اندازی کرد و نام آن را به “کتابخانه شراب” تغییر داد. برای تبلیغات بیشتر، یک کانال “YouTube” به نام “Wine Library TV” را راه اندازی کرد، و با پخش اینترنتی روزانه در آن انواع مختلف شراب را مورد بحث قرار داد.

در اواسط دهه 2000 با نام تجاری جدید، تجارت خانوادگی آن‌ها با سرعت بسیار بالایی رشد کرد. در حالی که ارزش آن پیش از این 3 میلیون دلار بود، اما تا سال 2005 ارزش این تجارت 60 میلیون دلار رسید. گری واینرچوک همچنین به این معروف است که تجارت شراب خانوادگی خود را از یک شرکت 3 میلیون دلاری به یک امپراتوری 60 میلیون دلاری تبدیل کرده است. او یکی از بنیان گذاران شراب سازی Empathy Wines است که در سال 2020 توسط شرکت‌های مارک‌های Constellation خریداری شد.

گری واینرچوک و پدرش

در سال 2006، گری یک وبلاگ ویدیویی در “YouTube” به نام “Wine Library TV” راه اندازی کرد. در آن وبلاگ گری برای بیان نظرات خود، طعم انواع شراب‌ها را می‌چشید و توصیه‌های خود را با مخاطبانش به اشتراک می‌گذاشت. در سال 2011، این نمایش 1000 قسمت را به پایان رساند. سپس پادکست روزانه‌ای را با عنوان “The Daily Grape” جایگزین آن کرد. برخی معتقدند که این مجموعه پادکست ویدیویی نقش بسیار زیادی در افزایش محبوبیت تجارت شراب گری داشته است.

با خوشحالی از موفقیت این کار، گری واینرچوک متوجه شد که بازاریابی آنلاین راهی است که باید دنبال کرد. در سال 2009، وی بنیان “VaynerMedia” را با مشارکت برادر کوچک خود AJ بنیان کرد. سرمایه گذاری در این کار در ابتدا با سرمایه‌ی بسیار کوچکی آغاز شد و سپس به یک شرکت چند میلیاردی تبدیل شد.

“VaynerMedia” خدمات مربوط به رسانه های پولی، استراتژی‌های رسانه‌ای، بازاریابی تأثیرگذار، استراتژی‌های تجارت الکترونیکی، نام تجاری شخصی و بازاریابی SMB را ارائه می‌دهد. در واقع تمام جنبه‌های بازاریابی آنلاین را پوشش می‌دهد. این شرکت با مشتریانی مانندPepsiCo” ، “General Electricو “Johnson & Johnson” خود را به عنوان یکی از برترین بازیکنان بین المللی در این بخش تثبیت کرده است.

در عرض چند سال از تأسیس، شرکت”VaynerMedia” در سال 2015 به لیست آژانس‌های Alist AAge راه یافت. سال بعد، این شرکت با درآمد ناخالص سالانه 100 میلیون دلار و 600 کارمند رشد فوق العاده‌ای داشت. این شرکت همچنین با “Vimeo” همکاری کرده است تا فیلمسازان و مارک‌ها را برای محتوای آنلاین متصل کند.

گری واینرچوک در سال 2017 شرکتی به نام “PureWow” را تصاحب کرد و نام آن را “The Gallery” تغییر داد. بنابراین یک شرکت جدید پس از افزودن چندین عنصر به “PureWow” تشکیل شد.

Gary Vaynerchuk

گری جدا از اداره شرکت‌های شخصی خود، برای پیشرفت ده‌ها شرکت تازه کار و تاسیس شده سرمایه گذاری کرده است. برخی از شرکت‌های بزرگی که وی در آنها سرمایه گذاری کرده Facebook” ، “”Venmo و “Twitter” می‌باشند. “Entrepreneur”، یک مجله معتبر آمریکایی، دارایی خالص گری واینرچوک در سال 2017 را 160 میلیون دلار تخمین زده است.

چند سرمایه گذاری دیگری که به گری اعتبار داده است شامل VaynerRSE” “، “”BRaVe Venturesو “VaynerSports” می‌باشد.

گری همچنین علاقه مندی فعالانه ای به رسانه‌های جمعی نشان داده است. او در سال 2017 در برنامه تلویزیونی “Planet of the Apps” ظاهر شد. این مجموعه متمرکز بر توسعه دهندگان جوان برنامه بود. گری یکی از اعضای دوره‌های بازیگران بود که شرکت کنندگان را قضاوت و راهنمایی می‌کرد.

در سال 2014، گری مجموعه ای از YouTube را راه اندازی کرد با عنوان “The #AskGaryVee Show” نام گذاری شده بود. گری برای ایجاد افراد حرفه‌ای استخدام نکرد و از افراد تیم داخلی خود استفاده کرد. سوالات برنامه از اینستاگرام و توییتر گرفته می‌شد و گری به آنها پاسخ می‌داد.

گری

در سال 2015، گری واینرچوک ساخت یک سری فیلم مستند ویدئویی را به نام “DailyVee” شروع کرد. این سریال زندگی گری را به عنوان یک تاجر به تصویر کشید. او خودش را به صورت زنده ضبط کرد، با دیگران مصاحبه می‌کرد و جلسات سرمایه گذاران را به اشتراک گذاشت. گری می‌خواست کارهای شرکت خود را تا آنجا که می‌تواند برای عموم مردم شفاف کند و این نمایش به او در انجام این کار کمک کرد.

گری تاکنون شش کتاب نوشته است. در سال 2009 ، او برای نوشتن 10 کتاب با “HarperStudio” قرارداد بست. اولین کتاب او، “آن را له کنید! چرا که اکنون وقت آن است که از اشتیاق خود لذت ببرید”، به یک کتاب پرفروش تبدیل شد. پنج کتاب باقی‌مانده که مبتنی بر کارآفرینی بودند، تا حدودی موفق شدند. علاوه بر این همه‌ی کتاب‌های او از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و آمازون هستند.

سخن آخر

گری واینرچوک نمونه‌ی بارز فرد موفقی است که از صفر شروع کرده. زمانی بوده که تنها دو دلار حقوق می‌گرفت و حالا دارایی او 160میلیون دلار تخمین خورده و هر روز نیز بر آن افزوده می‌شود. برای آشنایی با زندگی دیگر بزرگان کسب و کار ایران و جهان به compro مراجعه کنید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 65 = 68