دبی فیلدز

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

دبی فیلدز متولد سپتامبر 1956، کارآفرین و نویسنده‌ی چندین کتاب آشپزی بود. دبی که در سال 1990 بین خانواده به ملکه‌ی کوکی مشهور شده بود، از آشپزخانه‌ای کوچک شروع کرد و امروز آن را به شرکتی با ارزش بیش از  500 میلیون دلار تبدیل کرده است. دبی فردی موفق و با اراده است که فعل خواستن را به خوبی صرف کرده است. او توانست بر محدودیت‌هایش غلبه کند و آن ها را دور بزند.

فهرست مقاله

کودکی دبی فیلدز

دبی فیلدز متولد شهر جین سیویر در اوکلند-کالیفرنیا است. او کوچکترین دختر خانواده‌ ای 7 نفره است. پدر او جوشکار نیروی دریایی و مادرش خانه دار بود.

دبی فیلدز اولین بار در سال 1969 وقتی که 13 سال داشت لقب دختر توپ”Ball Girl” را دریافت کرد. او از اولین کسانی بود که در تیم دسته A بیسبال اوکلند استخدام شد. دبی هر ساعت 5 دلار درآمد داشت که از آن برای تهیه‌ی مواد اولیه‌ی کوکی‌های مشهورش استفاده می‌کرد.

دبی فیلدز در سال 1974 و در سن 17 سالگی از دبیرستان آلامدا_کالیفرنیا فارغ التحصیل شد. سپس به مدت 2 سال در کالج Foothill که یک کالج محلی در Los Altos Hills واقع در کالیفرنیا مشغول به تحصیل شد.

او تا سن 20 سالگی زنی خانه دار و بدون هیچ تجربه‌ی تجارتی بود. دبی از زمان کودکی به شیرینی پزی و به خصوص پخت کوکی‌های شکلاتی علاقه زیادی داشت. او به کوکی‌های خوشمزه‌اش معروف بود و همیشه آرزوی معرفی این کوکی‌های خوشمزه را داشت.

ملکه ی کوکی/ دبی فیلدزز

دلیل بنیان گذاری Mrs Fields Chocolate Chippery

دبی فیلز در سال 1977، در 19 سالگی با راندال کیت فیلدز 29 ساله، مشاور مالی و اقتصادی Fields Investment Group ازدواج کرد. فیلدز در جلسات و مهمانی‌هایی که همسرش را همراهی می‌کرد با واکنش‌های عجیبی نسبت به خانه‌دار بودن خود مواجه می‌شد. در نتیجه‌ی این واکنش‌ها دبی به خودش آمد و فهمید که دیگر نمی‌خواهد خانه دار باشد و تصمیم به بنیان گذاری شغل مورد علاقه‌اش گرفت.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

پدر دبی فیلدز همیشه می‌گفت ثروت همان چیزی است که تو دوست داری و دبی شیرینی پزی را دوست داشت. در نتیجه تصمیم به آغاز کاری در رابطه با علاقه‌ی کودکی‌اش گرفت.

روند تجارت دبی فیلدز

خانواده‌ی دبی به موفقیت او ایمان نداشتند زیرا نه سرمایه ی کافی و نه تحصیلات لازم را داشت. با این وجود دبی که از کیفیت کوکی های خودش مطمئن بود با وجود عدم حمایت خانواده‌اش تصمیم به شروع این بیزنس گرفت. فیلدز تمام تلاش خودش را برای بدست آوردن سرمایه ی اولیه‌اش کرد و توانست بانک را متقاعد کند که وام 50 هزاری دلاری در اختیار او قرار دهد.

آغاز تجارت دبی فیلدز از سال 1977 در پالو آلتو کالیفرنیا بود. دبی توانست فروشگاه کوچک شیرینی پزی‌اش را با وام دریافتی‌اش راه اندازی کند. فروشگاه او با نام تجاری Mrs Fields Chocolate Chippery معروف شد. در روزهای اول تأسیس، شعبه‌ی او آن چندان فروشی نداشت. با این حال دبی بسیار مصمم بود و تصمیم گرفته بود که حتما در شغلش موفق شود. در نتیجه سینی‌ای را از کوکی‌های داغ پر کرد و در ساعت شلوغی فودکورت، در پیاده‌روها به صورت رایگان بین مردم پخش کرد. او با زیرکی و هوش توانست از روز اول جذب مشتری کند و 70 دلار به جیب بزند.

دبی فیلدز

این عملکرد دبی فیلدز نشان دهنده‌ی این بود که او فقط در زمینه‌ی شیرینی پزی استعداد نداشت. دبی فردی بسیار خلاق در زمینه‌ی کسب و کار و مارکتینگ بود. حتی شیوه‌ی عملکرد او در کسب‌وکار به عنوان مطالعه‌ی موردی در دانشگاه هاروارد تدریس می‌شود.

تجارت او به قدری موفق بود که تا سال 1984 تعداد شعبه‎های او در آمریکا به صد و شصت و هشت عدد رسید. و توانست 4 شعبه خارج از ایالت متحده‌ی آمریکا تأسیس کند. دبی در طول این مدت کوتاه توانست 45 میلیون دلار به جیب بزند. در حال حاضر شعبه‌های او به 650 عدد در ایالت متحده و بیش از 80 بیکری در 11 کشور مختلف رسیده است و سالانه بیش از 87 میلیون دلار درآمد دارد.

با وجود افزایش تعداد فروشگاه ها، دبی فیلدز هم چنان خودش نظارت مستقیم برخط تولید داشت. او همیشه‌ نمونه‌هایی از خط تولید را شخصا امتحان می‌کرد که از رعایت سطح استاندارد بالای محصولات مطمئن شود. دبی حتی به مدت یک روز فروشگاه‌های خود را تعطیل کرد زیرا کوکی‌ها به اندازه‌ی کافی نرم و جویدنی نبودند. او می‌گوید در صورتی که کیفیت به میزان لازم نباشد، حتی اگر محصولات 600 دلاری باشند، آنها را دور می‌ریزد؛ زیرا چیزی مهم‌تر از رعایت استانداردهای بیان شده به مشتریان نیست.

خط تولید کوکی‌های دبی فیلدز یکسان نبوده و همیشه تغییراتی در آنها ایجاد می‌کرد. او با افزودن بلغور، جو دوسر، گردو، مغز نارگیل-ماکادامیا  و سایر ترکیبات، انواع کوکی‌ها را با طعم های متنوع تولید می‌کرد.

او با نام یکی از دخترانش شرکتی به نام Jessica’s Cookies تأسیس کرد و درآمد آن را به کودکان کار تخصیص داد.

دبی فیلدز

پایان تجارت دبی فیلدز

رکود اقتصادی در سال 1990 ضربه‌ی جدی و شدیدی به تجارت وارد کرد. فیلدز تا سال 1993 مجبور شد 80 درصد از شرکت را به وام دهندگانی بدهد که بیش از 94 میلیون دلار به او برای گسترش تجارت کمک کرده بودند. در حال حاضر او شرکت خود را فروخته است و به عنوان سخنگوی شرکت فعالیت می‌کند.

فعالیت‌های متفرقه‌ی دبی فیلدز

علاوه بر فعالیت‌های تجاری، دبی یکی از اعضای هیئت مدیره Outback Steakhouse ، WKNO (ایستگاه PBS) و تئاتر Orpheum نیز می‌باشد.

موفقیت‌های او در کنار تهیه‌ی کوکی شامل نویسندگی نیز می‌شود. در سال 1987 زندگی نامه‌ی خود را با نام “یک کوکی هوشمند” منتشر کرد. این کتاب توسط سیمون و شوستر منتشر شد. محتوای این کتاب چگونگی تبدیل دستورالعمل کوکی شکلاتی یک زن خانه دار به یک تجارت چند میلیون دلاری است.

debbi fields

دبی فیدز همچنین  تعدادی کتاب آشپزی در زمینه‌ی دسرهای بزرگ آمریکایی در سال 1996 نوشته است. یکی از برجسته ترین آنها خانم Cookie Books Fields می‌باشد ک شامل 100 دستور العمل از آشپزخانه Debbi Fields است. دبی توانسته حدود 2 میلیون نسخه از کتابش را بفروشد. این کتاب در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز جای گرفت. این اولین باری بود که یک کتاب آشپزی وارد این لیست شده است.

وی میزبان برنامه‌ای در تلویزیون عمومی، “Great American Desserts” نیز شده بود. اندکی بعد کتاب دیگری با نام Debbi Fields Great American Desserts منتشر کرد. او به نوشتن ادامه داد و به عنوان سخنران انگیزشی در سراسر کشور ظاهر شد. او در سخنرانی هایش می‌گوید که چگونه رویای کوچک “کوکی” خود را  به یک تجارت 500 میلیون دلاری تبدیل کرد.

زندگی شخصی دبی فیلدز

دبی فیلدز و همسرش ،راندال کیت فیلدز، 5 دختر با نام‌های جسیکا، جنسا، جنیفر، اشلی و مک کنزی داشتند. سرانجام آنها در سال 1997 طلاق گرفتند. دبی در 29 نوامبر 1997، با مایکل رز ازدواج کرد.

جمع بندی

به گفته دبی فیلدز “بزرگترین شکست در زندگی این است که هرگز تلاش نکنید”. با سرلوحه قرار دادن گفته‌ی دبی خواهید فهمید که هیچ بهانه‌ای برای نرسیدن به اهدافتان وجود ندارد.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =