لوئیز هی

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

لوئیز هی متولد 8 اکتبر 1926 بوده و در 30 آگوست 1976 در 90 سالگی فوت شده است. او علاوه بر اینکه معلم فیزیک بود، نویسنده انگیزشی آمریکایی و بنیان گذار Hay House نیز بود. او از سال 1976 پیرامون ارتباط ذهن و بدن بحث می‌کرد. اولین کتاب او Heal Your Body بود که در سال 1988 ویرایش و به شکل گسترده منتشر شد. دیگر کتاب مشهور وی You Can Heal Your Life (شما می‌توانید زندگی خود را بهبود بخشید) بود. این کتاب در سال 1984 به 35 زبان ترجمه شد و در 33 کشور انتشار یافت. او طی 30 سال بیش از  50 میلیون جلد از مشهورترین کتابش را بفروشد.

فهرست مقاله

کودکی لوئیز هی

لوئیز هی داستان زندگی خود را در مصاحبه با مجله‌ی نیویورک تایمز به اشتراک گذاشت. لوئیز متولد هلن ورا اونی در لس آنجلس بوده است. مادری فقیر و ناپدری خشنی داشته است. هی در 5 سالگی مورد تجاوز همسایه‌ی خود قرار گرفت. در 15 سالگی باردار شد و دانشگاهش را رها کرد. در 16 سالگی دختر تازه متولد خود را به خانواده‌ای دیگر واگذار کرد.

شروع تحول در زندگی لوئیز هی

هی پس از رها کردن دانشگاه لوئیز مدتی به شیکاگو رفت. او نام کوچک خود را هنگام نقل مکان مجدد به نیویورک تغییر داد. زندگی جدیدی را شروع کرد و پا در عرصه‌ی مدلینگ گذاشت و با افرادی مثل بیل بلاس، اولگ کاسینی و پائولین تریگر کار کرد و توانست موفقیت‌هایی در این زمنیه بدست آورد.

لوئیز هی در سال 1954 با تاجری انگلیسی ازدواج کرد که پس از 14 سال زندگی مشترک به دلیل خیانت همسرش از او جدا شد. در نتیجه‌ی این اتفاق هی روحیه‌ی خود را از دست داد. در این زمان آثار نویسندگانی مثل فلورانس اسکل شین و ارنست هولمز التیام بخش روحیه‌ی او بودند. آثار مطالعه‌ی این کتاب‌ها در زندگی او منعکس شد و افکار او به سمت انرژی مثبت رفت.

هی هاوس

هی در سال 1970 با شرکت در جلسات علوم دینی تبدیل به یک پزشک دینی شد. او معتقد بود رفتار و حرف‌های افراد روی زندگی و بیماری‌های آنها تأثیر بسزایی دارد. به عنوان یک پزشک دینی به مردم در زمینه‌ی گفتار و و اظهارات آنها راهنمایی می‌کرد. خیلی زود تبدیل به سخنران محبوب کلیسا شد و به مردم مشاوره می‌داد.

لوئیز هی برای تأیید علمی نظریه‌های خود تحقیق گسترده انجام داد. مهم‌ترین عقاید او توانایی فرد در درمان هر نوع بیماری در بدن خود فقط با دوست داشتن خود و مثبت اندیشی بود. هی این موضوعات را در کارگاه‌های به مراجعین ارائه می‌داد.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

لوئیز هی در نتیجه‌ی این تحقیق توانست کشفیات فکری خود را به تأیید علمی برساند. این موضوعات ابتدا در سال 1976 در جزوه‌ای با عنوان You Can Heal Your Body که با کتاب کوچک آبی نیز شناخته می‌شد، ارائه می‌شدند. این جزوه شامل لیستی از بیماری‌های مختلف بدن و علل متافیزیکی احتمالی آنها بود. با این کتاب میلیون‌ها انسان را به این باور القا کرد که منشأ همه‌ی بیماری‌ها ناراحتی روحی و منفی نگری‌های فرد است.

این کتاب در سال 1984 ویرایش شده و به مشهورترین کتاب او یعنی You Can Heal Your Life تبدیل شده است. به محض انتشار کتاب با استقبال عموم مردم همراه شد. خریداران توصیه‌های لوئیز هی را اجرا کرده و تحولی شگفت انگیز در زندگی خود ایجاد کردند.

لوئیز هی

لوئیز سرطان را شکست داد!

لوئیز هی در اواخر دهه‌ی 1970 به سرطان دهانه‌ی رحم مبتلا شد. او معتقد بود افکار منفی و کینه‌توزی او نسبت به کودک آزاری و تجاوز در ایجاد سرطان تأثیر زیادی داشته است. او ایمان داشت که برای درمان نیازی به تجهیزات پزشکی ندارد و از انجام درمان‌های معمول پزشکی اجتناب کرد. تنها از راه‌هایی نظیر رژیم غذایی، ماساژ رفلکسولوژی و گاهی تنقیه‌ی روده‌ی بزرگ را برای درمان انجام می‌داد. ادعا داشت با همین روش، قدرت بخشش زندگی گذشته‌ی خود و پاکسازی روحش توانست این سرطان بدون درمان را شکست دهد.

عقاید لوئیز هی

لوئیز هی معتقد بود انسان قادر به کنترل احساست درونی خود است. فرد می‌تواند در جهت بهبود و تعالی روح خود افکار و سخنان خود را به سمت مثبت اندیشی ببرد. در نتیجه از بیماری‌ها مصون ماند و یا بیماری خود را درمان کند. زندگی تلخ و دشوار او الهام بخش عقاید او بود.

ذهن زیبا و نگرش ملایم او نسبت به همه‌ی مسائل زندگی موجب تأثیرگذاری چشم گیر او بر روی جوامع مردم بود. او می‌گوید فرد باید با تاریکی درون خود مبارزه کند . تلاش کند هر روز انسان بهتری باشد. سرگذشت هی و چگونگی مبارزه‌ی او با سرطان میزان تأثیر افکار و روح انسان بر روی جسم و زندگی را نشان می‌دهد.

بنیاد Hay House

در سال 1985 شروع به پشتیبانی از گروه‌های حمایتی از افراد مبتلا به ایدز کرد. اولین گروه پشتیبانی او با نام Hay Rides، متشکل از شش مرد مبتلا به ایدز در اتاق نشیمن او بود. طولی نکشید که صدها نفر داوطلب این جلسات . این گروه کوچک در سال 1988 به تجمعی 800 نفره تبدیل شده و از اتاق نشیمن لوئیز هی به سالن تماشا خانه در غرب هالیوود در کالیفرنیا منتقل شد. در این زمان او با تکیه بر تجربیات خود کتاب ایجاد یک رویکرد مثبت را در زمینه‌ی ایدز منتشرکرد.

در سال 1988 لوئیز بنیاد انتشاراتی خود را با نام Hay House تأسیس کرد. این بنیاد میزبان بهترین نویسندگان جهان نظیر Doreen Virtue، دکتر Wayne Dyer، Marianne Williamson ، Deepak Chopra ، Suze Orman و Sylvia Brownie بوده است. علاوهبر این هی هاوس آموزه‌های “ابراهیم” را که از طریق استر هیکس هدایت می‌شوند، منتشر می‌کند.

بنیاد Hay House سازمانی غیر انتفاعی است که جوامع متفاوتی را از نظر مالی، سر پناه، مشاوره، خابگاه، مبتلایان ایدز، زنان آسیب دیده را تأمین می‌کند.

حمایت لوئیز هی از بیماران ایدز شهرت او را چندین برابر کرد و در مارس 1999 به نمایش اپرا و نمایش فیل دوناهو دعوت شد. با حضور لوئیز در برنامه‌ی اپرا کتاب You Can Heal Your Life پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز می‌شود.

در سال 2014، لوئیز هی هاوس پس از فروش 6.3 میلیون محصول، صد میلیون دلار درآمد کسب کرد که 8 درصد آن سود حاصل بود. این شرکت در نهایت به شرکتی چند میلیون دلاری تبدیل شد. تعداد زیادی از نویسندگان و مجموعه‌های گسترده محصولات، از جمله کتاب، CD و دوره‌های آنلاین در شرکت ارائه می‌شوند. علاوه بر این سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی را با حضور نویسندگان خود برگزار می‌کند. این بنیاد فعالیت خیرخواهانه‌ی لوئیز را که بیش از 30 سال پیش آغاز شده است را همچنان ادامه می‌دهد. اکنون دفاتر این بنیاد در کالیفرنیا، نیویورک، لندن، سیدنی، ژوهانسبورگ و دهلی نو وجود دارند.

سال 2001 لوئیز مدرک دکترای افتخاری الهیات را از Religious SCIENCE International در Asilomar ، CA دریافت کرد.

فیلم زندگی لوئیز هی

در سال 2008 فیلم زندگی لوئیز هی با کارگردانی مایکل گورجیان ساخته شد. این فیلن با عنوان You Can Heal Your Life به گفته خود لوئیز داستان زندگی او، آموزه‌هایش و چگونگی بکارگیری تعالیم و عقاید خود در طول زندگی‌اش است. در فیلم سخنرانان و نویسندگان برجسته‌ای در زمینه رشد شخصی، نظیر گرگ برادن، وین دایر، گی هندریکس، استر هیکس، جری هیکس و دورین ویرتو نیز حضور دارند. در همان سال لوئیز هی برنده جایزه مینروا در کنفرانس زنان شد.

you can heal your life

آثار لوئیز هی

  • شما می‌توانید زندگیتان را بهبود ببخشید/ You Can Heal Your Life
  • قلب، سرچشمه افکار/ Heal Your Body
  • شفای زندگی/ The AIDS Book
  • باغ افکار/ A Garden of Thoughts
  • خودت را دوست داشته باش/ Love Yourself
  • قدرت در درون شماست/ The Power Is Within You
  • افکار قلب/ Heart Thoughts
  • دوست داشتن افکار برای افزایش رفاه/ Loving Thoughts For Increasing Prosperity
  • قدردانی، یک راه زندگی/ Gratitude: A Way Of Life
  • زندگی، بازتاب سفر در شما/ Life! Reflections On Your Journey
  • زندگی کامل عشقی-انسانی/ Living Perfect Love
  • سلامت بدن شما A-Z علل روحی برای بیماری‌های جسمی و راه غلبه بر آن‌ها/  Heal Your Body A–Z
  • ۱۰۱ راه برای سلامتی و شفا/ 101 Ways To Health And Healing
  • همه چیز خوب است/ All is Well
  • زندگی شما را دوست دارد/ Life loves you
  • من فکر می‌کنم، من هستم/  I Think, I Am

جمع‌بندی

لوئیز هی انعکاس قدرت افکار، انرژی و سخنان شما را بر روی زندگیتان نشان می‌دهد. کودکی تلخ او الهام بخش این مسیر پرشکوه او بود.

برای آشنایی با دیگر پیشروان کسب و کار ایرانی و غیر ایرانی روی compro کلیک کنید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 3 =