ایوان اشپیگل مدیر جوان شرکت اسنپ چت

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

ایوان اشپیگل یک کارآفرین آمریکایی در زمینه اینترنت است. او بنیانگذار اسنپ چت، یک پیام رسان تصویری و برنامه تلفن همراه چندرسانه ای است. او همچنین به عنوان مدیر عامل شرکت اسنپ چت فعالیت می کند.

ایوان در خانواده ثروتمندی در لس آنجلس کالیفرنیا متولد شد. ایوان کودکی بی نظیری داشت و ۲۵۰ دلار به عنوان پول توجیبی هفتگی دریافت میکرد. از کودکی به دنیای فناوری علاقه مند شد. او در دوران دبیرستان شیطنت بسیاری داشت.

ایوان اشپیگل پس از تحصیل در مدرسه هنر و علوم Crossroads در سانتا مونیکا، در دانشگاه معتبر استنفورد پذیرفته شد. در استنفورد بود که با همکلاسی های خود بابی مورفی و رگی براون ملاقات کرد، دوستانی که بعدا با آنها اسنپ چت را تشکیل داد. اشپیگل در دانشگاه، گرایش طراحی محصول می خواند.

نمونه اولیه اسنپ چت توسط او و رگی براون به عنوان پروژه یکی از درس ها آغاز شد. به تدریج او علاقه مند به تولید نمونه اولیه شد و به همین دلیل قبل از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه استنفورد قید تحصیل را زد و به دنبال اهداف خود رفت. ایوان همراه براون و مورفی این برنامه موبایل را در سال ۲۰۱۱ راه اندازی کرد. این برنامه طی سال ها رشد خارق العاده ای داشت و از ایوان اشپیگل یک کارآفرین و میلیاردر جوان ساخت.

سرانجام براون از این پروژه دور شد. اشپیگل به عنوان یک مدیر بسیار سخت گیر مشهور است. بسیاری از کارمندان ایوان به سختی به مدت یک سال در شرکت او دوام می آورند. اما امتناع ایوان اشپیگل از رضایت دادن به چیزی که کامل نیست و در نتیجه کمال گرایی او، همان چیزی است که به موفقیت چشمگیر شرکت وی کمک می کند.

فهرست مقاله

ایوان اشپیگل مدیر جوان شرکت اسنپ چت

دوران کودکی و اوایل زندگی ایوان اشپیگل

ایوان توماس اشپیگل در ۴ ژوئن سال ۱۹۹۰ در لس آنجلس، کالیفرنیا متولد شد. پدر و مادرش ملیسا آن توماس و جان دبلیو اشپیگل هر دو وکیل هستند. خانواده وی بسیار مرفه بودند و در دوران نوجوانی تنها ۲۵۰ دلار کمک هزینه هفتگی به او می دادند. والدین ایوان سرانجام از یکدیگر طلاق گرفتند. ایوان در نوجوانی از پدرش خواست که برای او BMW جدید بخرد. اما پدرش قبول نکرد و او در نهایت نزد مادرش رفت تا از او اجاره بگیرد. مادر ایوان ماشین ۷۵۰۰۰ دلاری را به او اجاره داد.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

زندگی مرفه ایوان در دوران جوانی موجب شده است تا به جواب نه برای درخواست های خود راضی نشود. وی در مدرسه هنر و علوم Crossroads در سانتا مونیکا تحصیل کرد. اشپیگل در حالی که هنوز دوره دبیرستان خود را تمام نکرده بود در کلاس های طراحی در کالج هنر و طراحی اوتیس ثبت نام کرد. او همچنین در کلاس های کالج طراحی مرکز هنر در پاسادنا شرکت کرد.

او در دوران دانشجویی آزمایشاتی را با فتوشاپ انجام می داد و دوره کارآموزی بدون مزد فروش در Red Bull را گذراند. پس از اتمام دوره دبیرستان در یک رشته طراحی محصول دانشگاه معتبر استنفورد قبول شد و تحصیلات کارشناسی خود را آغاز کرد. او همچنین در اتحادیه kappa sigma پذیرفته شد. او با یکی از همکلاسی های خود در دانشگاه به نام بابی مورفی آشنا شد که ایوان اشپیگل را برای کار طراحی یک شبکه اجتماعی آنلاین، با الهام از Google Circles استخدام کرد. اما سرمایه گذاری آنها ناموفق بود.

حرفه تخصصی ایوان اشپیگل

این دو جوان تسلیم نشدند و به توسعه اولین پروژه خود ادامه دادند: Future Freshman، یک نرم افزار آنلاین با هدف کمک به مدیریت پذیرش دانشگاه توسط مشاوران، والدین و دانش آموزان دبیرستان بود. این پروژه به خوبی آغاز شد اما نتوانست رشد مداومی را حفظ کند و خیلی زود پایان یافت.

در این زمان ایوان اشپیگل و مورفی با یکی دیگر از همکلاسی های خود به نام رگی براون دیدار کردند. همکاری بین این سه شروع شد و به نظر می رسید که موفق خواهند شد. ایده ایجاد یک برنامه تصاویر ناپایدار توسط براون مطرح شد و ایوان تصمیم گرفت نمونه اولیه خود را بر اساس این ایده به عنوان پروژه ای برای یکی از کلاس های خود شروع کند. خیلی زود مورفی نیز درگیر ماجرا شد و سه جوان شروع به ساخت نمونه اولیه کردند.

ایوان اشپیگل مدیر جوان شرکت اسنپ چت

این مفهوم برای اولین بار توسط این سه نفر با نام “Picaboo” مطرح شد. در ابتدا همکلاسی های ایوان اشپیگل پروژه نهایی او را مسخره کردند. زیرا فکر می کردند ایده عکس های ناپایدار شدنی نیست. این برنامه با نام Snapchat در سپتامبر ۲۰۱۱ دوباره راه اندازی شد. اسنپ چت در مدت کوتاهی به یک پیام رسان تصویری و یک برنامه موبایل چندرسانه ای تبدیل شد. آنها اوایل کار خود را بر جنبه های کاربردی و فنی برنامه متمرکز کردند.

در ماه می ۲۰۱۲، ۲۵ تصویر در هر ثانیه در اسنپ چت ارسال می شد و تا ماه نوامبر، کاربران بیش از یک میلیارد عکس در برنامه اسنپ چت ios به اشتراک گذاشتند. (۲۰ میلیون عکس هر روز به اشتراک گذاشته می شد). براون در این زمان از گروه خارج شد.

عناصر جدیدتری مانند ویژگی “My Story” و فیلتر های عکاسی بیشتر و بازی های درون شبکه ای و توانایی برقراری ارتباط از طریق چت ویدیویی به این برنامه افزوده و باعث محبوبیت این برنامه در سراسر جهان شد. این شرکت در طی سال های اخیر با سرعت خارق العاده ای رشد کرد. به طوری که در سال ۲۰۱۶، ویدیو های اسنپ چت روزانه ۱۰ میلیارد بازدید دریافت کردند. تا آوریل ۲۰۱۶، اسنپ چت بهترین برنامه موبایل در ۲۸ کشور مختلف محسوب می شد.

فعالیت عمده ایوان اشپیگل

مهم ترین فعالیت ایوان راه اندازی و توسعه این برنامه، یک پیام رسان تصویری و یک برنامه تلفن همراه چندرسانه ای است. این برنامه که خدمات اشتراک گذاری عکس و شبکه های اجتماعی را ارائه می دهد، در حال حاضر توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

جوایز و دستاوردهای ایوان اشپیگل

در سال ۲۰۱۳، اشپیگل جایزه بهترین نرم افزار موبایل Crunchies را برد. همچنین در سال ۲۰۱۵، ایوان برای قدردانی از نقش پیشگام خود در توسعه اقتصاد منطقه لس آنجلس و ایجاد مشاغل پردرآمد برای ساکنان آن منطقه، جایزه Eddy را که توسط شرکت توسعه اقتصادی شهر لس آنجلس (LAEDC) اعطا می شود را دریافت کرد.

ایوان اشپیگل مدیر جوان شرکت اسنپ چت

زندگی شخصی و دارایی اشپیگل

شایعاتی در مورد دیدار ایوان با خواننده زن تیلور سوئیفت در گذشته وجود دارد. او در سال ۲۰۱۵ با مدلی به نام میراندا کر، رابطه برقرار کرد. آنها یکدیگر را اولین بار در سال ۲۰۱۴ در شام برند لویی ویتون در نیویورک ملاقات کردند. موفقیت سرنوشت ساز اشپیگل با اسنپ چت او را قادر ساخت تا با میراندا کر ابر سوپر مدل استرالیایی ازدواج کند.

آنها در سال ۲۰۱۶ خانه ای در محله لس آنجلس، برنتوود خریداری کردند و در می ۲۰۱۷ در آن ازدواج کردند. کر یکی از هواداران مشتاق شرکت همسرش است، او از Bitmojis متعلق به Snapchat برای تزیین خبر نامزدی خود در اینستاگرام استفاده کرد و بعداً از فیس بوک به دلیل «سرقت تمام ایده های شریک زندگی خود» انتقاد کرد. در نوامبر ۲۰۱۷، کر اعلام کرد که او و اشپیگل در انتظار اولین فرزندشان هستند.

رد پیشنهاد خرید زاکربرگ

گزارش شده است که در پاییز سال ۲۰۱۳، مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ، پیشنهاد خرید اسنپ چت را به قیمت ۳ بیلیون دلار داده است. بیشتر کارشناسان در آن زمان شرکت را با ارزش قابل توجهی پایین تر قیمت گذاری کردند و علی رغم تلاش آنها برای به دست آوردن حدود ۷۵۰ میلیون دلار از این معامله، بنیانگذاران آن پیشنهاد را رد کردند.

ارزش خالص دارایی ایوان اشپیگل

دارایی خالص اشپیگل در سال ۲۰۱۸ به ارزش ۱۸/۳ میلیارد دلار توسط فوربز، بر اساس مالکیت ۱۸ درصدی وی در شرکتی که وی تاسیس کرده، تخمین زده شد.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

23 + = 27