استی لودر بنیان‌گذار کمپانی آرایشی استی لودر

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

استی لودر کارآفرین آمریکایی و بنیانگذار شرکت Estée Lauder، پیشگام در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی بود. استی لودر همچنین یکی از ثروتمندترین زنان کارآفرین آمریکا محسوب می شود. استی این شرکت را با توجه به رویای دخترانه خود برای داشتن ظاهری جذاب و زیبا تاسیس کرد. او همچنین به عنوان تنها زن لیست ۲۰‌ کسب و کار تاثیرگذار قرن بیستم در مجله تایم انتخاب شد. لودر همچنین افتخار دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری ایالات متحده را پیدا کرد. کمپانی استی لودر یکی از معروف ترین برند های برتر لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان است که در بیش از ۱۲۰ کشور به فروش می رسد.

استی لودر بنیان‌گذار کمپانی آرایشی استی لودر

کودکی و نوجوانی استی لودر

ژوزفین استر منتزر در کرونا، محله ای در منطقه کویینز شهر نیویورک متولد شد. او متولد یکم جولای ۱۹۰۸ میلادی است. پدر او ماکس منتزر، یک چک‌اسلواکی اهل هولیس بود. وی در دهه ۱۸۹۰ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و به عنوان خیاط سفارشی کار خود را در این کشور آغاز کرد و سرانجام یک فروشگاه سخت افزاری طبقه پایین خانه خود تاسیس کرد.

مادر استی مجارستانی بود و در سال ۱۸۹۸ به همراه پنج فرزند خود به ایالات متحده آمد تا به همسر خود آبراهام روزنتال بپیوندد. سرانجام در سال ۱۹۰۵، با پدر استی که ده سال کوچکتر از خودش بود ازدواج کرد. اگرچه نام استی را ژوزفین گذاشتند، اما نام مستعار خود یعنی Estee را ترجیح می داد، که بعدا آن را به Estée تغییر داد.

مادر استی علی رغم اینکه مسئولیت اداره چنین خانواده پرجمعیتی را برعهده داشت، اما همیشه ظاهری آراسته و زیبا داشت، حتی از یک چتر برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه خورشید استفاده می کرد. استی لودر نیز به تبعیت از مادرش به آرایش و زیبایی ظاهر اهمیت می داد. علاوه بر این از شیوه زندگی و مهاجرت خانواده اش خجالت می کشید و تمایل داشت آمریکایی به نظر برسد و در آینده فرد موفق و ثروتمندی شود.

استی لودر نوجوان علاوه بر تحصیل در دوره دبیرستان به پدرش نیز در کارهای مغازه کمک می کرد. در این حین اصول خرده فروشی را یاد گرفت و نه تنها در مورد اهمیت کمال گرایی، بلکه در مورد ظاهر بیرونی کالا و تبلیغ محصولات با کیفیت نیز تجربه کسب کرد.

استی و پدرش در کریسمس چکش و میخ هایی را بسته بندی می کردند و به مشتریان خود هدیه می دادند. سپس استی در کسب و کار خود نیز از همین روش برای جلب مشتری بیشتر استفاده کرد.

استی لودر بنیان‌گذار کمپانی آرایشی استی لودر

کارآموزی استی لودر

در سال ۱۹۱۴، کمی بعد از شروع جنگ جهانی اول، عموی مادری استی، برای زندگی به آنها پیوست. او یک شیمیدان حرفه ای بود و در یک اصطبل خالی پشت خانه آنها آزمایشگاهی تاسیس کرد. این آزمایشگاه با استفاده از مواد طبیعی، کرم، لوسیون، رژ و عطر تولید می کرد.
استی لودر که عاشق زیبایی بود، زمان زیادی را صرف تماشا و کمک در روند تولید این محصولات می کرد. همچنین این محصولات با نام شیشه های امید را به همکلاسی های می فروخت و روی هر کدام اسم منحصر به فردی می گذاشت. اما فعالیت جدی او بعد از فارغ التحصیلی شروع شد.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

آغاز فعالیت حرفه ای لودر

یک روز استی لودر برای آرایش موهای خود به یک سالن آرایشی محلی رفت. موریس آرایشگر این سالن تحت تاثیر پوست شفاف و لطیف او قرار گرفت و راز آن را از استی پرسید. روز بعد، استی لودر با چهار محصول عمویش وارد شد. موریس که تحت تأثیر استعداد استی قرار گرفت، از او خواست که محصولات خود را در سالن بفروشد.

استی لودر که در این سالن آرایشی برخورد تحقیرآمیز بعضی مشتریان را تجربه کرد، به خودش قول داد به اندازه ای پول بدست آورد که بتواند هر آنچه خواست بخرد. به همین دلیل تلاش خود را دو برابر کرد و محصولاتش را در سالن ها و باشگاه ها نیز می فروخت. استی علی رغم ازدواج با جوزف لاوتر و تولد فرزند اول خود در سال ۱۹۳۳ به تلاش خود ادامه داد. او شب ها در آشپزخانه روی بهبود محصولات طبیعی کار می کرد و و برای مشتری میکاپ رایگان انجام می داد. همچنین نمونه محصول نیز به آنها هدیه می داد و مطمئن بود که آنها برای خرید بیشتر بر می گردند.

استی لودر بازار خود را گسترش داد و از مهمانان هتل های سراسر کلانشهر نیویورک بازدید کرد. اگرچه مشتری های استی افزایش یافتند، اما او از ازدواج خود غافل شد و در نتیجه در سال ۱۹۳۹ از همسر خود جدا شد.

مدتی پس از طلاق، استی به ساحل میامی فلوریدا نقل مکان کرد و پسرش لئونارد را نیز با خود برد. او دفتر خود را در هتلی در خیابان کالینز مستقر کرد و فروش محصولات خود به مسافران هتل را شروع کرد. برای گسترش بازار کار خود، استی کمپین جدیدی با نام «به یک زن بگویید» را آغاز کرد.

استی لودر بنیان‌گذار کمپانی آرایشی استی لودر

در سال ۱۹۴۲ پسر استی لودر مریض شد و همسر سابق او یعنی جوزف برای دیدن او آمد. آنها دوباره در همان سال ازدواج کردند. این بار جوزف کار خود را رها کرد تا به استی در کسب و کارش ملحق شود.
جوزف در حالی که مسئول توسعه و بازاریابی بود، کار تولید و امور مالی را نیز شروع کرد. در سال ۱۹۴۴، آنها اولین قدم بزرگ خود را برداشتند و اولین فروشگاه خود را در نیویورک افتتاح کردند و نام خانوادگی خود را از لوتر به لودر تغییر دادند. در سال ۱۹۴۶، استی لودر شرکت خود را با نام استی لودر تاسیس کرد و تصمیم گرفت محصولات شرکت فقط از طریق فروشگاه های بزرگ به فروش برسد.

در ابتدا آنها فقط چهار محصول روغن پاک کننده، لوسیون پوست، کرم فوق العاده همه کاره و پک کرم داشتند و تنها کارمندان این شرکت بودند. استی لودر ‌و همسرش شبانه در آشپزخانه یک رستوران منهتن محصولات را تولید می کردند. در سال ۱۹۴۷، شرکت استی لودر اولین سفارش عمده خود را دریافت کرد. یک فروشگاه بزرگ لوکس واقع در خیابان پنجم شهر نیویورک، سفارش ۸۰۰ دلاری برای محصولات استی لودر داد. این محموله ظرف دو روز به فروش رسید. اوایل دهه ۱۹۵۰، لوازم آرایشی استی لودر در چندین فروشگاه های معتبر فروخته می شد و برای گسترش کار خود فقط نیاز به تبلیغات بیشتری داشتند. متاسفانه بودجه آنها ۵۰۰۰ دلار بود و این برای آژانس های تبلیغاتی بزرگ بسیار کم بود و نمی توانستند نظر آنها را جلب کنند. استی لودر ایده جدید توزیع نمونه رایگان به خریداران فروشگاه ها را اجرا کرد و برخلاف نظر مدیران فروشگاه ها استی موفق شد.

خانم استی لودر پس از این موفقیت سفر به سراسر ایالات متحده آمریکا را آغاز کرد و در فروشگاه های بزرگ غرفه فروش استی لودر را راه اندازی می کرد. فروشندگان را خودش شخصا انتخاب می کرد و و به آنها آموزش می داد. در حالی که قبلا توزیع نمونه رایگان را آغاز کرده بود، این بار ایده محصول هدیه با هر خرید را اجرایی کرد.

شرکت استی لودر همچنین نمونه های رایگان محصولات را در خیریه ها و نمایش های مد لباس توزیع میکرد. زمانی که سرمایه کافی شرکت تامین شد به سراغ تولید محصولات بیشتر رفتند که محصول جدید استی لودر روغن حمامی بود که انقلابی در بخش عطر راه انداخت و منجر به سود بالای این شرکت شد.

استی لودر بنیان‌گذار کمپانی آرایشی استی لودر

موفقیت بین المللی استی لودر

با موفقیت این روغن حمام، استی لودر تصمیم گرفت در خارج از کشور سرمایه گذاری کند. در سال ۱۹۶۰، اولین شعبه بین المللی خود را در لندن و هنگ کنگ افتتاح کردند. همزمان، خانم لودر رایحه های محبوب دیگری را نیز معرفی کرد. در سال ۱۹۶۴، استی لودر عطر مردانه ای به نام آرامیس تولید کرد که اکنون به یک خط جداگانه برای آقایان تبدیل شده و شامل ۲۰ محصول مختلف است.

در سال ۱۹۶۸، این شرکت سومین برند تجاری خود را به نام کلینیک، خط تولید مواد آرایشی بدون عطر و غیر آلرژی‌زا راه اندازی كرد. این محصولات در آزمایشگاه‌های کلینیک ساخته شده و تحت نظارت مستقیم عروس استی، اولین لودر است. استی لودر به مشارکت تمام اعضای خانواده اش در رشد شرکتی که برای تاسیس آن تلاش کرده بود، افتخار می کرد.

در سال ۱۹۷۳، استی لودر از سمت خود به عنوان رئیس شرکت به نفع پسرش لئونارد استعفا داد، اما به عنوان رئیس هیئت مدیره باقی ماند. تا آن زمان، محصولات استی لودر در ۷۰ کشور در سراسر جهان به فروش می رسید.

اگرچه استی لودر دیگر درگیر فعالیت های شرکت نبود، اما همچنان به تولیدات خود ادامه داد و دو برند تجاری دیگر نیز تحت نظارت مستقیم او راه اندازی شد. در سال ۱۹۷۹، او محصولات آرایشی و بهداشتی پرسپکتیوز و در سال ۱۹۹۰ اوریجینز، اولین برند سلامتی در فروشگاه های ایالات متحده را معرفی کرد.
جوایز و دستاوردها
در سال ۱۹۶۷، او در لیست «۱۰۰ کارآفرین برتر آمریکایی» و در سال ۱۹۷۰ در لیست «ده زن تاثیرگذار در کسب و کار ایالات متحده» قرار گرفت.
استی لودر در سال ۱۹۶۸ جایزه روحیه موفقیت در کالج پزشکی آلبرت اینشتین را دریافت کرد. در ژانویه ۱۹۷۸، او اولین زنی بود که نشان افتخار (فرانسه) را دریافت کرد.
در سال ۱۹۸۸، وی به تالار مشاهیر کسب و کار ایالات متحده راه یافت. و در سال ۲۰۰۴، اندکی قبل از مرگ او، مدال آزادی ایالات متحده آمریکا را دریافت کرد.

در ۲۴ آوریل ۲۰۰۴، استی لودر در اثر ایست قلبی در خانه اش در منهتن درگذشت.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 89 = 93