هالزی

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

اشلی نیکولت فرانگیپین که با نام مستعار خود هالزی شناخته می‌شود، هنرمند پاپ و ترانه‌سرای آمریکایی است. حرفه خوانندگی او در سال ۲۰۱۲ با تقلید از آهنگ تیلور سوئیفت به نام “من می دانستم تو مشکل داری” آغاز شد. اولین نمایش طولانی او “اتاق ۹۳” در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. در بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده در رتبه ۱۵۹ قرار گرفت. سال بعد به اوج خود رسید. او اولین آلبوم استودیویی خود را با عنوان “Badlands” منتشر کرد. این برای او موفقیت بزرگی بود که در هفته اول ۹۷۰۰۰ نسخه در ایالات متحده فروخت. این فیلم در رتبه دوم جدول بیلبورد ۲۰۰ قرار گرفت و همچنین توسط منتقدان مورد بازبینی مثبت قرار گرفت.

او نام حرفه‌ای خود را«هالزی» انتخاب کرد. دلیل انتخاب او این است که این اسم او را به یاد خیابانی در بروکلین می‌اندازد که در سال‌های نوجوانی‌اش زمان زیادی را در آن سپری می‌کرد. او از سن هفده سالگی شروع به نوشتن آهنگ کرد. Halsey جایزه ستاره‌ی نوظهور را توسط زنان بیلبورد در موسیقی در سال ۲۰۱۶ دریافت کرد. این جایزه به زنانی در صنعت موسیقی تعلق می‌گیرد که نه تنها تأثیر قابل توجهی داشته‌اند، بلکه الهام بخش دیگران نیز بوده‌اند. تا اوایل سال ۲۰۱۷ Halsey یک آلبوم استودیویی، یک پخش گسترده، پنج تک آهنگ و پنج موزیک ویدیو منتشر کرده بود.

فهرست مقاله

کودکی و اوایل زندگی هالزی

او در ۲۹ سپتامبر ۱۹۹۴ در کلارک، نیوجرسی متولد شد. پدرش تبار آفریقایی-آمریکایی دارد و مادرش اصالتا ایتالیایی، ایرلندی و همچنین مجارستانی است. Halsey دو برادر دارد. او نواختن ویولن و ویولن سل را از سنین پایین شروع کرد. بعدها در سن ۱۴ سالگی گیتار را نیز به دست گرفت. او در ابتدا قصد داشت با رشته هنرهای زیبایی به دانشگاه برود. با این حال، او قادر به پرداخت شهریه‌ی آن نبود. در نتیجه به جای آن، در یک کالج محلی با گرایش نویسندگی خلاق ثبت نام کرد.

هالزی

هالزی در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفت و در سن ۱۷ سالگی اقدام به خودکشی کرد که موفق نبود. در نهایت این اقدام منجر به بستری شدن او در بیمارستان به مدت سه هفته شد. به دنبال آن، او مبتلا به اختلال دوقطبی شد. بلافاصله پس از آن شروع به استفاده از مواد مخدر کرد. Halsey در یکی از مصاحبه‌های خود گفت که اختلال دوقطبی او باعث شد که او به یک “کودک نامتعارف” تبدیل شود.

در سال ۲۰۱۲، او از دبیرستان منطقه‌ای وارن هیلز در واشنگتن، نیوجرسی فارغ التحصیل شد. او در اواخر سال‌های نوجوانی با مشکلات مالی رو به رو شد. در آن زمان موسیقی تنها راه هالزی برای پرداخت قبوضش بود. به همین دلیل او شروع به اجرای نمایش در شهرهای مختلف در سراسر ایالات متحده کرد. در آن زمان‌ها او نام‌های هنری مختلفی داشت که «Halsey» محبوب‌ترین آن ها بود.

او به عنوان یک هنرمند الکتروپاپ از پدر و مادرش الهام گرفت. او همچنین از کانیه وست، جاستین بیبر و امی واینهاوس نیز الهام گرفته است.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

هالزی به دلیل برخی از اختلافات با خانواده‌اش از خانه اخراج شد. او با مشکلات بسیاری در آن مدت مواجه شده بود. پدر او نیز معتقد بود که از راه موسیقی موفق نخواهد شد و پشتیبان او نبود. با این حال او تمام تلاش خود را برای موفقیت در موسیقی کرد.

آغاز کار Halsey

Halsey در ابتدا کار خود را در یوتوب آغاز کرد. او در آنجا آهنگ‌های کاور را منتشر می‌کرد. در سال ۲۰۱۲ او آهنگی به نام «آهنگ هیلور» را ضبط کرد. این آهنگ در واقع تقلیدی از آهنگ «I Knew You were Trouble » تیلور سویفت بود. در نهایت آهنگ او نیز در سراسر جهان مورد توجه گسترده قرار گرفت.

بعدها در سال ۲۰۱۴، او آهنگی به نام Ghost را ضبط و در SoundCloud پست کرد. این آهنگ به آهنگی موفق تبدیل شد و هالزی را به محبوبیت زیادی رساند. به دلیل اجرای باورنکردنی و قوی او، بسیاری از شرکت‌های ضبط از او خواستند با آن ها قرارداد امضا کند. او سرانجام با لیبل ضبط Astralwerks، یک شرکت ضبط مستقر در ایالات متحده که عمدتاً بر موسیقی الکترونیک و رقص متمرکز است، قرارداد امضا کرد.

در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۴، او اولین نمایشنامه توسعه یافته خود را نیز منتشر کرد. عنوان آن اتاق ۹۳ بود. همچنین، برای ۵ آهنگ ضبط شده‌ی خود نیز موزیک ویدئو ساخت.

هالزی

آغاز شهرت Halsey

در سال ۲۰۱۵ اولین آلبوم او با نام “Badlands” در ماه اوت منتشر شد. به منظور تبلیغ موسیقی خود، او در چندین مصاحبه حضور داشت. کم کم محبوبیت و طرفداران او شروع به رشد کردند و هر روز بیشتر و بیشتر شدند. در نتیجه‌ی پیشرفتش، او به پلتفرم اصلی موسیقی سوق داده شد.

هالزی در جشنواره South by Southwest عملکرد درخشانی داشت. این جشنواره، یک جشنواره‌ی فیلم و موسیقی و کنفرانسی است که در اواسط ماه مارس در تگزاس برگزار می‌شود. شرکت او در این جشنواره موجب شهرتش در فضای مجازی شد. در نتیجه، Halsey به سرعت تبدیل به بیشترین توییت در مورد هنرمندان شد. شهرت او تا جایی پیش رفت که تعداد طرفداران آنلاین او به ۳٫۹ میلیون دنبال کننده در توییتر و ۳٫۸ میلیون در اینستاگرام تا اوایل سال ۲۰۱۷ افزایش یافت.

جوایز و دستاوردها

هالزی نامزد جایزه موسیقی MTV اروپا برای هنرمند در حال ظهور در سال ۲۰۱۵، و همچنین جایزه انتخاب مردم برای هنرمند برک‌آوت مورد علاقه و جایزه NME در رده بهترین هنرمند جدید در سال ۲۰۱۶ شد.

او در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه ستاره نوظهور توسط زنان بیلبورد در موسیقی شد که جایزه قابل توجهی برای زنان در صنعت موسیقی است.

علاوه بر این، در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، آهنگ‌های او در جشنواره جوایز پاپ BMI برنده‌ی جایزه شدند.

هالزی

فیلم‌هایی که Halsey در آن‌ها ایفای نقش داشته

او در ۴ فیلم سینمایی نیز به صورت صدا و یا حضور فیزیکی نقش داشته است. او در سینمایی Wonder Woman در سال ۲۰۱۸ به عنوان صدا نقش داشته است. A Star Is Born (2018)، If I Can’t Have Love, I Want Power (2021) و Sing 2 (2021) بازی کرده است.

زندگی شخصی هالزی

او زنی فمینیست بوده و در مورد مسائل اجتماعی مانند جنسیت گرایی، نژادپرستی، بیماری‌های روانی و … به آگاهی مردم می‌پردازد.

او در سال ۲۰۲۰ با آلِو آیدین بازیگر، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس ترک وارد رابطه شد. Halsey در ژانویه ۲۰۲۱، اعلام کرد که در انتظار اولین فرزندش از شریک زندگی خود است. پسر آن‌ها اندر در ژوئیه ۲۰۲۱ به دنیا آمد.

سخن آخر

در این مقاله در کامپرو با زندگی پر از چالش هالزی آشنا شدیم. او با این که با سختی‌های بسیار زیاد و بزرگی مواجه شد، نهایت تلاش خود را کرد تا در جایگاه امروزش قرار گیرد. این خواننده‌ی موفق امروز محبوبیت زیادی در سطح جهان دارد و هر روز نیز به شهرت افزوده می‌شود.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

44 + = 53