۷ مرحله کاربردی برای راه اندازی کسب و کار شخصی

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

فهرست مقاله

برای راه اندازی کسب و کار شخصی چطور شروع کنیم؟

برای راه اندازی کسب و کار شخصی قبل از هر چیزی به یک ایده ی خوب نیاز دارید. اگر از افراد مختلف بپرسید اکثرا ایده های مختلفی برای شروع کار دارند. برخی از این ایده ها ممکن است مناسب و معقول باشند، در حالی که برخی دیگر احتمالاً چندان خوب نیستند. البته باید توجه داشته باشید داشتن ایده عالی، همه ی کار نیست؛ تفاوت زیادی بین داشتن یک ایده عالی و ایجاد یک شرکت نوپای موفق وجود دارد.

آیا آنچه را که برای کارآفرین بودن لازم است، دارید؟

اگر جواب شما بله است، پس باید بدانید که چگونه ایده بگیرید و آن را به یک شرکت نوپا تبدیل کنید. برای افرادی که پیش از این هرگز شغلی را راه اندازی نکرده اند، می تواند یک کار ترسناک به نظر برسد.

منظور من را اشتباه متوجه نشوید، من نمی گویم که راه اندازی کسب و کار شخصی یک ماموریت آسان است.  این کار سخت است و نیازمند فداکاری، پول، شب های بی خوابی و حتی شکست هایی قبل از رسیدن به موفقیت است.

71 درصد مشاغل طی 10 سال اول از کار می افتند. وقتی شرکت خود را راه اندازی کردید، باید به سختی کار کنید تا فعالیت شما هر سال ادامه یابد.  بنابراین داشتن راهنما و مجموعه دستورالعمل هایی که می تواند به شما در شروع کار کمک کند، مفید است.

استفاده از تجربه دیگران شما را چند گام جلو می برد. خوشبختانه، این توصیه های نیل پاتل یکی از 10 بازاریاب برتر آمریکا و موسس چندین شرکت نوپا مانند Crazy Egg  ، Hello Bar و KISSmetrics می باشد. او خوشحال است که دانش و تجربه خود را برای گذراندن این فرآیند در اختیار شما قرار می دهد تا امور را کمی ساده تر و با استرس کمتر احساس کنید.

۷ مرحله کاربردی برای راه اندازی کسب و کار شخصی

در حالی که ممکن است صدها قدم برای شروع کسب و کار خود بردارید، ما 7 گام برتر که برای راه اندازی کسب و کار شخصی لازم است بردارید، به شما می گوییم. هر مرحله را به تفصیل توضیح خواهیم داد تا درک بهتری از آنچه در مورد آن صحبت می کنیم داشته باشید. شما می توانید از این راهنما به عنوان نقشه راه اندازی کسب و کار شخصی خود استفاده کنید.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

۱. یک بیزینس پلن تهیه کنید

ایده داشتن خوب است، اما داشتن برنامه کاری داستان دیگری است.

بیایید نگاهی به این آمار بیندازیم. افرادی که شرکت هایی را با یک بیزینس پلن کامل تاسیس کردند:

_  36٪ وام دریافت کردند.

_ 36٪ با سرمایه گذاری دیگران شروع کردند.

_  64٪ مشاغل خود را رشد دادند.

افرادی که بدون بیزینس پلن شروع کردند:

_  18٪ وام گرفتند.

_  18٪ با سرمایه گذاری دیگران شروع کردند.

_ 43٪ مشاغل خود را رشد دادند.

ما در مورد جنبه های مالی راه اندازی کسب و کار شخصی شما صحبت خواهیم کرد، اما به وضوح، برای شروع و اداره یک کسب و کار جدید به پول نیاز دارید. یک بیزینس پلن مناسب، امتیاز قابل توجهی به شما می دهد.

چگونه می توانید یک بیزینس پلن تهیه کنید؟ به زبان ساده، یک بیزینس پلن توضیح کتبی در مورد آینده شرکت شما است. باید از ابتدا مشخص کنید چه کاری میخواهید انجام دهید و چگونه آن را عملی خواهید کرد. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را بیان کنید. هزینه های لازم و میزان سود خود را تخمین بزنید.

به طور معمول، برنامه ای برای 3 تا 5 سال اول استراتژی تجاری تان را تشریح کنید. برنامه کاری باید اولین چیزی باشد که در لیست شما قرار دارد زیرا برای پیش بردن مراحل بعدی از آن استفاده خواهید کرد تا شما را راهنمایی کند.

۷ مرحله راه اندازی کسب و کار شخصی

۲. راه اندازی کسب و کار شخص بودجه مناسب می خواهد

شما برای راه اندازی کسب و کار شخصی خود نیاز به سرمایه کافی دارید. هیچ راه جادویی وجود ندارد که در مورد همه مشاغل صدق کند. بدیهی است که هزینه های راه اندازی از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است، بنابراین ممکن است شرکت شما بسته به شرایط به بودجه متفاوتی نیاز داشته باشد.

برای راه اندازی کسب و‌ کار شخصی کوچک و پاره وقت، بدون تجهیزات مخصوص، حقوق کارمندان، بیمه یا نگرانی بیشتر از این، ممکن است هزینه شما کمتر از 1 میلیون تومان باشد. و سایر سرمایه گذاری ها ممکن است ده ها میلیون هزینه داشته باشد.

منبع اصلی این بودجه چیست؟

تقریباً 565،000 شرکت نوپا هر ماه در ایالات متحده راه اندازی می شوند. به طور متوسط​، این مشاغل 78406 دلار جمع می کنند که بخش عمده ای از این پول از حساب کارآفرینان خارج می شود.

هزینه راه اندازی کسب و کار شخصی، بسیار بالاتر از آن است که مردم در ابتدا فکر می کنند.  بیایید برای یک دقیقه به برنامه کاری خود برگردیم. هر بیزینس پلنی باید یک برنامه مالی داشته باشد. این طرح معمولاً شامل موارد زیر است:

_ ترازنامه

_ پیش بینی فروش

_ وضعیت سود و زیان

_ جریان نقدی

82٪ مشاغل به دلیل مشکلات گردش مالی شکست می خورند. شما از این صورت های مالی برای تعیین میزان بودجه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار شخصی خود استفاده خواهید کرد.

ممکن است متوجه شوید که این مبلغ به طور قابل توجهی بالاتر از چیزی است که در ابتدا پیش بینی کرده بودید. به عنوان مثال، در ابتدای کسب و کارتان شاید بگویید، “برای این طرح یک اپلیکیشن عالی ایجاد می کنم”  آیا می دانید ساخت یک برنامه موبایل چقدر هزینه دارد؟

حتی اگر یک برنامه فروشگاه کوچک را فقط با چند نفر شروع کنید، احتمالاً هزینه شما حدود 5 تا 10 میلون تومان خواهد بود.  و این فقط برای ساخت آن است، هزینه اجرای آن یا هزینه های خرید مشتری را شامل نمی شود. پس برای تامین بودجه مناسب، باید بدانید که چه مقدار پول نیاز دارید.

شما باید در برنامه کاری خود تحقیق و پیش بینی مالی واقعی داشته باشید.  برای مثال راه اندازی کسب و کار شخصی شما حدود 10 میلیون تومان نیاز دارد. اگر این مبلغ را ندارید چه می کنید؟  نگران نباشید، رویای شما هنوز از دست نرفته است. گزینه های مختلفی دارید، اما باید آنها را با احتیاط بسنجید تا از پرداخت نرخ بهره زیاد خودداری کنید.

دریافت وام بانکی

وام های تجاری مختلفی به مشاغل کوچک تعلق می گیرد. البته اکثریت قریب به اتفاق وام های تجاری برای شرکت های بزرگی است که قبلاً تاسیس شده اند. دلیل وجود این میزان این است که کمتر احتمال دارد بانک ها مبلغ زیادی به شرکت های جدید بدون درآمد یا دارایی بدهند.

جذب سرمایه برای راه اندازی کسب و کار شخصی

توضیحات کامل درباره محصول یا خدمات خود و پیش بینی میزان درآمد و سود آوری کارتان آماده کنید؛ تا به راحتی به دیگران ارائه و آنها را ترغیب به سرمایه گذاری کنید. همچنین باید مهارت ارتباط با دیگران را در خود تقویت کنید.

۳. خود را با افراد مناسب احاطه کنید

در هنگام راه اندازی کسب و کار شخصی خود به کمک نیاز خواهید داشت. برخی از افراد از این امر غافل می شوند. مطمئناً، شما برای اداره کار خود به تعدادی نیرو نیاز دارید.

اینکه به چند نفر نیاز دارید، بستگی به کسب و کار شما دارد. براساس اطلاعات به دست آمده، اکثریت قریب به اتفاق شرکت های نوپا تیم های کوچکی هستند. برای شروع کار از ابتدا در انتخاب همکار، حسابدار، بازاریاب و … دقت کنید. ارتباط مثبت بین افراد یک گروه روند کار را تسهیل می کند.

۴. یک مکان مناسب و یک وب سایت قوی برای راه اندازی کسب و کار شخصی ایجاد کنید

برای راه اندازی کسب و کار شخصی خود به یک آدرس فیزیکی و یک آدرس وب نیاز دارید. برای مثال باید یک دفتر فروش، فضای خرده فروشی یا یک محل تولید، داشته باشید. اگر می توانید ملکی بخرید یا اجاره کنید. سعی کنید بودجه کافی تامین کنید تا توانایی خرید ملک را داشته باشید. این سرمایه گذاری ارزش دارد و در دراز مدت برای شما پس انداز خواهد شد. در غیر این صورت قسمتی از خانه را برای کار مجزا کنید. استقلال مکان یک امتیاز مثبت است و تمرکز شما روی کار را بالا می برد.

همچنین نیاز به ایجاد یک وب سایت دارید. برای راه اندازی وبسایت صبر نکنید تا روزی که کسب و کار شما به طور رسمی راه اندازی شود. باید زودتر وبسایت خود را ارتقا دهید.

اگر مشتریان شما به صورت آنلاین در جستجوی خدمات مشابه کسب و کار شما باشند، باید بدانند که شما وجود دارید، حتی اگر هنوز به طور رسمی کسب و کار شما راه اندازی نشده باشد.

۵.  تبدیل به یک متخصص بازاریابی شوید

اگر کارشناس بازاریابی نیستید، باید برای راه اندازی کسب و کار شخصی خود در این زمینه تخصص پیدا کنید. ممکن است بهترین محصول یا خدمات دنیا را داشته باشید، اما اگر کسی در مورد آن اطلاعاتی نداشته باشد، کسب و کار شما نمی تواند موفق شود.

آموزش های مختلف حضوری و مجازی در این زمینه وجود دارد. یاد بگیرید که چگونه از تکنیک های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید:

_ بازاریابی محتوا

_ بازاریابی وابسته

_ بازاریابی ایمیلی

_ بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

_ بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

_ بازاریابی موتور جستجو (SEM)

– تبلیغات پرداخت برای هر کلیک (PPC)

اگر تصمیم به راه اندازی کسب و کار شخصی خود در یک جامعه کوچک دارید، می توانید از برخی روش های قدیمی و معمولی استفاده کنید:

_ چاپ تبلیغات

_ تبلیغات رادیویی

_ تلویزیون

_ بیلبوردها

۶. مشتری جذب کنید

راه اندازی وب سایت، رشد حضور دیجیتالی شما و تبدیل شدن به یک بازاریاب موثر، همه قدم هایی در جهت صحیح برای جذب مشتری است. اما اکنون زمان آن رسیده است که این تلاش ها را امتحان کنید. جذب مشتری برای خرید اولین قدم است.

اما این کافی نیست، شما باید کاری کنید که مشتری تان دوباره برای خرید نزد شما برگردد. که البته برای فروشگاه ها و همچنین مشاغل تجارت الکترونیکی نیز صادق است. برخورد خوب، خدمات پس از فروش، مشاوره خرید و از این دست اقدامات حس خوبی به مشتری القا می کند.

 

۷. در راه اندازی کسب و کار شخصی برای هر اتفاقی آماده باشید

انتظار اتفاقات غیر منتظره را داشته باشید. راه اندازی کسب و کار شخصی شما آسان نخواهد بود و باید در این راه برای عبور از برخی موانع برنامه ریزی کنید. اجازه ندهید این موانع سد راه شما شوند.  وقتی اشتباهی رخ داد، دلسرد نشوید. مشکلاتی که هنگام راه اندازی کار  با آن روبرو خواهید شد به شما در آماده سازی جاده سخت پیش رو کمک می کند.

 

نتیجه گیری

راه اندازی کسب و کار شخصی کار ساده ای نیست. ابتدا باید تعیین کنید که آیا ایده شما ارزش تبدیل شدن به یک کسب و کار را داشته باشد. همچنین باید تلاش کنید که قدرت کارآفرینی لازم را داشته باشید.

هیچ کاری در ابتدا آسان نخواهد بود و باید برای شرایط پیش بینی نشده آماده شوید. برنامه ریزی و اجرای مناسب آن به محدود کردن این موانع کمک می کند.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =