۸ اصل مهم برای تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه ای

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

فهرست مقاله

مهارت های لازم برای یک بازاریاب حرفه ای

یک بازاریاب حرفه ای برای این که در کار خود به یک متخصص تبدیل شود به مهارت و توانایی های مختلفی نیاز دارد. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، هنگامی که احتمالاً صدها یا هزاران رقیب دارید، بازاریابی حرفه ای می تواند به شکوفایی کسب و‌کار شما کمک کند.

بسیاری از افراد وقتی شروع به بازاریابی می کنند، این تصور اشتباه را دارند که نکات زیادی درباره بازاریابی وجود ندارد و کار ساده ای است. تازه واردان این حیطه می گویند، ” ما محصولات مان را برای تعدادی اینفلوئنسر میفرستیم و با تبلیغ و معرفی توسط آنها، افراد زیادی ما را می بینند و کسب و کارمان رونق می گیرد. ” این کاری است که به ذهن همه افراد می رسد.

 

اما اگر بتوانید محصول خود را بهتر از شخص دیگری به بازار عرضه و معرفی کنید، موفق تر خواهید بود. با توجه به این نکات، در اینجا پنج مهارت را بیان می کنیم که به شما کمک می کند به یک بازاریاب حرفه ای تبدیل شوید و محصول خودتان را به بهترین شکل به بازار معرفی کنید.

۱) اطلاع از نحوه فروش

یک بازاریاب حرفه ای باید برای فروش محصول یا ارائه خدمات خود و پیدا کردن مخاطب برای آنها، موقعیت یابی کند. در حقیقت، فروش مناسب یکی از اهداف اصلی بازاریابی است. اگر چیزی در مورد فروش نمی دانید، در پیچیدگی های بازاریابی مشکل پیدا می کنید.

به همین دلیل است که برای تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه ای، باید بدانید چگونه محصول تان را بفروشید. متقاضیان محصول خود را بشناسید و روی آنها متمرکز باشید؛ به عنوان یک متخصص بازاریابی، باید بدانید که چگونه می توانید مزایای آنچه را که می فروشید را به روشی جذاب توضیح دهید. به موقع تخفیف های متناسب داشته باشید. به کیفیت خدمات و ارتباط با مشتریان بیشتر توجه کنید؛ در این صورت هر مشتری راضی، خود سبب افزایش کمیت فروش شما می شود.

همچنین اگر در متقاعد کردن طرفین معامله برای اینکه قرارداد را فسخ نکنند توانایی دارید، یک مزیت محسوب می شود.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

۲) کسب مهارت ارتباطی

۸ اصل مهم برای تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه ای

مردم اغلب واژه ی “ارتباطات” را می شنوند و فکر می کنند، “البته من می دانم چگونه این کار را انجام دهم.” اما در واقعیت همه افراد به اندازه ای که تصور می کنند عالی نیستند. نه تنها ارتباطات بین فردی دارای لایه های مختلف است، بلکه به عنوان یک بازاریاب حرفه ای نیز باید درک کنید که چگونه افراد با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این بسیار مهم است.

بازاریابان بزرگ لزوما همیشه اجتماعی نیستند و ممکن است بسیار داده محور باشند. آنها می توانند الگوهای ارتباطی و تفکر مردم را بسیار خوب تفکیک کنند. در حقیقت، این نوع افراد را در موقعیت های بازاریابی زیادی پیدا خواهید کرد. متخصصان بازاریابی لزوماً از نوع فروشندگانی که شما را راحت نمی گذارند نیستند، اما آنها می دانند که چگونه رفتار انسان را به خوبی در جهت برقراری ارتباط موثر با مشتری تفسیر کنند.

۳) بازاریابی به کمک مهارت نوشتاری

برای اینکه به یک بازاریاب حرفه ای تبدیل شوید، باید درک اساسی درباره نحوه نوشتن معرفی محصول و‌ یا خدمات داشته باشید. نوشتن قطعا شکل دیگری از ارتباطات است و اگر می خواهید در ارتباط به وسیله ایمیل و تبلیغات در فضای مجازی موفق باشید، باید این مهارت را پرورش دهید. فرمول اساسی این است: توجه، علاقه و عمل. شما با رعایت این سه نکته راهی برای جلب توجه مخاطبان با مطالبی که می نویسید، می یابید. سپس آنها را به محصولی که برای آن بازاریابی می کنید علاقه مند می کنید. برای مثال شما متنی برای معرفی محصول آماده می کنید که مزایای آن را به صورت کوتاه و کاربردی، توضیح می دهد. می توانید در انتهای متن لینک خرید یا توضیحات بیشتر را قرار دهید و مخاطب را ترغیب به کلیک کنید. همچنین آیدی یا شماره تماس مسئول فروش و پشتیبانی کالا را نیز در دسترس بگذارید.

بدترین کاری که می توانید به عنوان یک بازاریاب حرفه ای انجام دهید این است که تنها به معرفی محصول، بدون هیچ گونه احساسی و صرفا در جهت فروش آن بپردازید. مخاطبان شما باید احساس کنند که با آنها ارتباط برقرار کرده اید. اگر متوجه شوند که شما صرفا درصدد فروش و تبلیغ محصول خود هستید، احتمالا توجه کمتری به آن می کنند.

۴) ایده پردازی، آزمایش و ریسک پذیری

یک درس بسیار مهم برای یک بازاریاب حرفه ای که همواره به او کمک خواهد کرد:

فقط به این دلیل که فکر می کنیم یک ایده نتیجه خوبی خواهد داشت، به معنای این نیست که قطعا موفق باشد. برعکس آن، فقط به این خاطر که احتمال می دهیم یک ایده شکست خواهد خورد، نمی توانیم نتیجه بگیریم که موفقیتی به دست نمی آورد. استفاده از تجربیات و آموزش های دیگران بسیار مفید است اما بدون ریسک و خطر پذیری، اطلاعات کامل و تجربه ای مرتبط با حرفه خود به دست نمی آورید.

کارشناسان بازاریابی و بهترین نویسندگان آگهی های بازرگانی جهان، با قطعیت به شما خواهند گفت که برای ارزیابی ایده های خود به آزمایش کردن آنها متکی هستند. اگر آنها بخواهند یک ماشین را به یک جمعیت خاص معرفی کنند، فقط یک تبلیغ نمی سازند، بلکه تعداد زیادی ایده ارائه می دهند و با گروه خود آنها را بررسی می کنند. در نهایت 15 نوع تبلیغ و یا حتی بیشتر تولید می کنند تا به موفقیت برسند و نظر مخاطبان را جلب کنند. همه آن تبلیغات نیز متفاوت هستند زیرا، در ابتدا، به طور کامل مطمئن نیستند چه پیامی موثر خواهد بود. آنها ممکن است بر اساس آمار و ارقام گمانه زنی کنند، اما هیچ چیزی بدون اطلاعات دقیق مشخص نمی شود.

بازاریابان از آن ترفندی که عملکرد خوبی نداشته است، یاد می گیرند و به تصحیح و تکرار آن ادامه می دهند. بنابراین اگر واقعاً می خواهید در بازاریابی موفق شوید، باید بتوانید ایده هایی را مطرح کنید و مهمتر از همه، باید آنها را آزمایش کنید.

۵) داشتن صبر و توانایی تفسیر داده ها یک گام محکم برای بازاریاب حرفه ای

افراد بسیاری در این حرفه وجود دارند که به زودی از کمپینی که راه انداخته اند و یا ایده های اجرایی خود ناامید می شوند و دست از تلاش برمی دارند. اما یک بازاریاب حرفه ای با گذشت زمان و تلاش بیشتر می تواند ایده های خود را ارتقا دهد، اجرایی کند و با تحلیل داده های دریافتی به نتیجه مناسبی برسند.

مشکل این است که بسیاری از مردم درک نمی کنند که نمونه کوچک چقدر می تواند روی نتایج دریافتی و تعامل کاربران تاثیر بگذارد. آنها به مدت پنج روز یک کمپین را اداره می کنند و بعد از آن از سطح کم تعاملات و بازخورد منفی تبلیغ افسرده می شوند. اما با اجرای آن به مدت پنج روز با حداقل میزان بودجه، آنها می توانند به درصد کمی از مخاطبان هدف خود برسند.

اختلافات همیشه در اندازه نمونه کوچک ایجاد می شود. به عنوان مثال، اگر من از یک نمونه کوچک ده نفری سوال كنم كه درباره تیزر تبلیغاتی که ساخته ام چه فکری می کنند، احتمالا تعداد زیادی می گویند که این تیزر مورد علاقه شان بوده، حتی ممكن است همه قبول كنند كه عالی است. این بدان معنا نیست که همه افراد در ایران به همین روش فکر می کنند، بلکه این نسبت در مخاطبان بزرگتر تغییر می کند.

۸ اصل مهم برای تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه ای

اگر به ایده خود اطمینان دارید و به آزمایش آن متعهد هستید، باید صبور باشید. به مرور زمان داده های دریافتی را تحلیل کنید تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید و نتایج بهتری کسب کنید.

۶) یک بازاریاب حرفه ای، همیشه در حال یادگیری است

سایت های زیادی مانند، Inbound.org و Growthhackers.com در مورد بازاریابی وجود دارند که به شما کمک می کنند از آخرین اتفاقات روز بازاریابی مطلع باشید. با مطالعه مطالب این سایت ها اطلاعات زیادی پیدا می کنید که راهنمای شما در تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه ای خواهد بود.

۷) آنچه آموخته اید را اجرا کنید

این مربوط به اجرای تکنیک های بازاریابی دیجیتال است. یک استراتژی بازاریابی قوی تعیین و آن را پیاده سازی کنید تا واقعاً از آن ایده بهره ببرید. با انجام این کار، شما می توانید اطلاعاتی درباره سختی اجرای ایده، منابع مورد نیاز و نحوه انجام کارها کسب کنید.

۸) به استارتاپ های نوپا کمک کنید

شما می توانید برای کسب تجربه بیشتر و همچنین افزایش شهرت خود، به استارتاپ های تازه کار برای تبلیغ و بازاریابی خدمات شان کمک کنید. توصیه می کنم به کسب و کارهای نوپا به صورت رایگان کمک کنید؛ بدین صورت تجربه بیشتری کسب می کنید. همچنین ارتباطات گسترده ای برای توسعه کسب و کار خود پیدا می کنید. با انجام این کار، می توانید ایده ها و نظریه های خود را آزمایش کنید و متوجه خواهید شد که تا چه حد موثر بوده و‌ قابلیت اجرایی دارند.

 

یک بازاریاب حرفه ای به عمق بیشتری از دانش نیاز دارد تا آنچه بسیاری از مردم تصور می کنند. اما اگر بتوانید بر این ۸ مهارت تسلط داشته باشید، دیگران را با توانایی خود در درک و ارتباط واقعی با مصرف کنندگان تحت تاثیر قرار می دهید. فراموش نکنید که حرفه بازاریابی بسیار گسترده است و اگر از آخرین مطالب این حیطه اطلاع نداشته باشید از رقبای خود عقب می مانید، بنابراین برای اینکه به یک بازاریاب حرفه ای تبدیل شوید، باید مطالعه زیادی داشته باشید و هر روز در حال یادگیری باشید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

59 + = 69