قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

فهرست مقاله

مقدمه

در سال‌های اخیر با رونق گرفتن اینترنت، این شبکه‌ی وسیع راه خود را به تمام جنبه‌های زندگی انسان باز کرده است. در حال حاضر بیشتر فعالیت‌های فردی، از پرداخت قبوض گرفته تا نوبت گرفتن از پزشک یا حتی شرکت در کلاس‌های دانشگاهی را می‌توان از طریق اینترنت انجام داد. اینترنت بستری گسترده را فراهم کرده است که به ‌وسیله‌ آن ارتباط بین افراد و روابط کاملاً دگرگون شود. کسب و کارها نیز از این گسترش عقب نمانده‌اند و برخی افراد به دنبال راه اندازی کسب و کار آنلاین هستند. اما این کار ساده نیست و برای موفق شدن در این حیطه باید به نکات مختلفی توجه داشت.

راه اندازی کسب و کار آنلاین

شما هم باید مثل یک ناخدای هوشمند که سکان کشتی کسب و کار خود را در دست دارید، از مزایای این نوع کسب و کار برای پیشبرد اهداف تجاری خود و سودآوری بیشتر استفاده کنید.

نکات مهم در راه اندازی کسب و کار آنلاین

همان‌طور که گفته شد کسب‌وکار اینترنتی چالش‌هایی همراه خود دارد و راه‌اندازی آن ممکن است کمی پیچیده باشد. به همین دلیل بهتر است نکات مختلفی را در زمینه راه اندازی کسب و کار آنلاین در نظر داشته باشید.

1.هدف‌گذاری برای شروع

به نظر می‌رسد اولین نکته‌ مهم این است که باید پیش از شروع کار هدف خود را مشخص کنید. یعنی باید مسیر کلی شغلی کسب‌وکار خود را مشخص کنید و برای طی کردن این مسیر استراتژی و ایده‌ای مناسب داشته باشید. هر شغل اینترنتی که شروع می‌شود در ابتدا از یک تصویر ذهنی ایجاد شده اما باید تصویر موجود هدف و قالبی منطقی داشته باشد. نکته‌ دوم که باید در نظر بگیرید این است که باید برای هدفی که در نظر دارید دلیل کافی داشته باشید. این بدان معناست که باید بتوانید روند پول‌سازی کسب‌وکارتان را پیش از شروع تخمین بزنید و بیان کنید که درآمد کسب‌وکار آنلاین از چه درگاهی تأمین خواهد شد.

2.تخمین هزینه‌های راه‌اندازی و طراحی

گام بعدی در این مسیر این است که باید هزینه‌ای که راه اندازی کسب و کار آنلاین نیاز دارد را تخمین بزنید. معمولاً حتی کسب‌وکارهای آنلاین به‌نوعی از بودجه‌ی اولیه نیاز دارند و عدم توجه به این قضیه می‌تواند کل ایده و فرایند راه‌اندازی شغل آنلاین شما را مختل کند. بنابراین بهتر است پیش از شروع، تخمینی از هزینه‌ها داشته باشید. برای مثال اگر نیاز به وب‌سایتی برای فروش کالا دارید، مدیریت و راه‌اندازی وب‌سایت احتمالاً هزینه‌های متعددی خواهد داشت.

 پس از تخمین هزینه‌ها نوبت به برند سازی می‌رسد. باید برای کسب‌وکاری که قصد شروع آن را دارید نامی مناسب در نظر داشته باشید. معمولاً نام و لگوی یک کسب‌وکار تا انتهای دوره‌ کاری تغییر نمی‌کند بنابراین در انتخاب اسم موردنظر دقت کافی را داشته باشید. بهتر است هاست یا دامنه‌ی سایتی خود را نیز با نام برند موردنظر خود خریداری کنید. خرید دامنه‌ی سایت نیز نیازمند هزینه است.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

3.بررسی حوزه‌ی کاری موردنظر

یکی از نکاتی که بهتر است در هنگام راه اندازی کسب و کار آنلاین به آن توجه کنید، تحقیق در حیطه موردنظر و حوزه‌ فعالیتی کسب‌وکار شماست. بهتر است قبل از شروع شغل، به‌طور کامل مشخص کنید قصد دارید چه کالا و خدمتی به مشتریان ارائه دهید و بر آن اساس، بازار کاری شما چطور پیش‌بینی می‌شود و مشتریان شما چقدر هستند و چه اندازه تنوع و گستردگی دارند.

احتمالا کسب‌وکارهای اینترنتی مشاببه به شما وجود دارند. می‌توانید با مطالعه بر روی نمونه‌های مشابه مشتریان بالقوه و میزان فروش را تخمین بزنید. البته باید در نظر داشته باشید که معمولاً فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای موفق مشابه رقبایی سرسخت برای شما خواهند بود بنابراین قبل از راه اندازی کسب و کار آنلاین توجه کنید که چه مزیتی بر نمونه‌های مشابه خواهید داشت و سعی کنید بر روی این مزیت به‌عنوان کلیدی برای ورود به دنیای فروش اینترنتی استفاده کنید.

4.تولید محتوای مرتبط با کسب‌وکار

یکی از اساسی‌ترین مسائل در زمینه راه اندازی کسب و کار آنلاین تولید محتوای مناسب و مرتبط است. معمولاً اگر قصد فعالیت از طریق وب‌سایت‌های مختلف را داشته باشید، موتورهای جست‌وجوی معروف مانند گوگل و یاهو محتوای ارائه‌شده در سایت فروش شما را مورد توجه قرار می‌دهند. وب‌سایت‌هایی که محتوای بهتر و تازه‌تری دارند بیشتر در جست‌وجوی گوگل نشان داده می‌شوند و طبیعتا مشتریان بیشتری به این سایت‌ها دسترسی خواهند. داشت.

محتواهای قابل‌استفاده اشکال متنوعی دارند و می‌توانند به شکل مقاله، ویدیو، تصویر، فایل و غیره در درسترس باشند. بهتر است تنها به ارائه‌ی یک مدل خاص از محتوا بسنده نکنید و انواع مختلفی از مطالب را در وبسایت خود بارگذاری کنید تا مشتریان مختلف جذب قسمت‌های متفاوت پنل ارائه‌شده‌ی شما شوند. معمولاً مشتریان مختلف سلیقه‌های متفاوتی دارند و ممکن است یک نفر با دیدن تصاویر ارتباط برقرار کند درحالی‌که فرد دیگری نیاز داشته باشد اطلاعات مرتبط با محصولات یا خدمات را مطالعه کند.

5.توجه به توسعه و بهبود کسب‌وکار

مطمئناً باید پیش از راه اندازی کسب و کار آنلاین به روش‌های مختلف توسعه‌ آن نیز توجه کنید. توسعه دادن یک شغل اینترنتی می‌تواند راه‌های متفاوتی مانند تولید یک محصول جدید یا افزایش طیف مشتریان داشته باشد. به‌طورکلی بهتر است برای توسعه دادن به کسب‌وکار خود برنامه‌ای مشخص داشته باشید.

یکی از راه‌های توسعه شغلی، ایجاد شعبه‌های مختلف است. درست است که در کسب‌وکارهای اینترنتی شبکه‌ی اینترنت رابط بین مشتری و خدمات و کالاهای شماست اما بازگشایی دفاتر مختلف در شهرهای متفاوت می‌تواند روند ارائه کالاها یا خدمات مختلف به مشتریان را تسریع کند. یکی دیگر از راهکارهای توسعه، فروش محصولاتی با تنوع و گستره‌ی بیشتر است. به‌طورمعمول اگر به رشد کسب‌وکارهای اینترنتی دیگران نگاه کنید، خواهید دید که اکثر آن‌ها با فروش یک محصول کار خود را شروع کرده‌اند و به‌مرور این دامنه را افزایش داده‌اند. روش دیگری که برای افزایش عملکرد کسب‌وکار آنلاین مفید به نظر می‌رسد، افزایش مشتریان است. می‌توانید شبکه‌ی بازاریابی خود را تقویت کرده و طیف بیشتری از مشتریان را با محصول خود آشنا کنید.

6.توجه به مشتریان و فرایند تبلیغاتی

برای موفقیت در راه اندازی کسب و کار آنلاین نیاز است به مشتریان و خواسته‌های آن‌ها به‌طور ویژه‌ای توجه شود. درواقع باید تلاش کنید تا رضایت مشتریان را جلب کنید تا به خرید کردن از شما ادامه دهند و کسب‌وکار خود را به دیگران معرفی کنند. اولین نکته‌ای که بهتر است در نظر داشته باشید این است که با دقت به نیازها و خواسته‌های مشتریان گوش دهید.

باید سؤالات آن‌ها را پاسخ دهید و اطمینان حاصل کنید که کالایی که ارائه می‌دهید نیازشان را به‌طور کامل برآورده می‌کند. بهتر است به وعده‌های خود عمل کنید. اگر قرار است کالایی در زمان خاصی به دست مشتری برسد یا تخفیفی ویژه به مشتریان داده شود، مهم است که این کار عملی شود تا مشتری بتواند به شما اعتماد کند. همچنین سعی کنید به مشتریان دروغ نگویید و درباره‌ی کالا یا خدمتی که ارائه می‌کنید کاملاً صادق باشید. درواقع مشتری مداری بهترین تبلیغ نیز هست زیرا اگر مشتریان از کارکرد شما راضی باشند، برند شما را به‌ دیگران توصیه خواهند کرد.

مزایای کسب‌وکار آنلاین

کسب‌وکار اینترنتی مزایا و نکات مثبت مختلفی دارد که باعث ارجحیت این مدل کسب‌وکار بر انواع سنتی آن می‌شود. شاید بتوان گفت مهم‌ترین مزیت راه اندازی کسب و کار آنلاین این است که شروع آن ساده است و معمولاً زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. کسب‌وکارهای سنتی برای شروع به کارکنان مختلف و همچنین فضای خاصی نیاز دارند. اما شما می‌توانید با بودجه‌ای محدود و به‌صورت شخصی از منزل خود کسب‌وکاری اینترنتی را شروع کنید. همچنین برای پیدا کردن بازار فروش نیازی نیست به دنبال مشتریان بگردید زیرا معمولاً اینترنت می‌تواند گستره‌ وسیعی از مشتریان را در اختیار شما قرار دهد. مزیت دیگر کسب‌وکارهای اینترنتی این است که می‌توان ساعات کاری را به‌طور متنوعی برنامه‌ریزی کرد.

معمولاً در کسب‌وکارهای سنتی ساعت کاری خاصی وجود دارد، اما فروشگاه‌های اینترنتی هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شوند و معمولاً در تمام اوقات آماده‌ ارائه‌ی خدمات هستند. بسیاری از مراحل خریدوفروش و حتی بازاریابی در کسب‌وکارهای آنلاین به‌صورت خودکار انجام می‌شود و این باعث شده است تا میزان فشار کاری افراد کاهش پیدا کند. منعطف بودن ساعات کاری در کسب‌وکار اینترنتی به افراد این اجازه را می‌دهد تا چند شغل اینترنتی و آنلاین مختلف را در یک‌زمان مدیریت کنند و با این کار بازدهی و درآمد افراد افزایش پیدا می‌کند.

سخن آخر

در دنیای جدید روند رشدی تکنولوژی هر لحظه در حال دگرگون کردن زندگی انسان‌ها است. ورود اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های هوشمند به زندگی ما، تمام ابعاد کارهای روزانه و حتی تفریحات ما را دگرگون کرده است. اینترنت توانسته به تمام حیطه‌های زندگی روزمره انسان وارد شود. کسب‌وکار و مدل شغل‌ها نیز به دلیل رواج وسیع اینترنت تغییر کرده است. اینترنت مدل خریدوفروش کالاها و خدمات را تغییر داده است و امروزه برای موفقیت در یک شغل باید بتوان از اینترنت برای ارتباط با مشتریان و افزایش فروش استفاده کرد.

شما به عنوان کسی که سکان هدایت کشتی کسب و کارتان را در دست دارد، باید از آخرین تحولات کسب و کارها در دنیای آنلاین آگاه باشید و اگر یک کسب و کار سنتی دارید، آن را به بخش آنلاین مجهز کنید و اگر یک کسب و کار آنلاین دارید، به خوبی آن را مدیریت کنید. قطعا با رعایت این موارد، کشتی کسب و کار شما با سرعت و بدون مشکل به ساحل موفقیت خواهد رسید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

80 + = 81