10 ویژگی مهم برای تبدیل شدن به کارآفرین برتر را بشناسیم

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

فهرست مقاله

اگر می خواهید کارآفرین برتر باشید، این ویژگی ها را به یاد بسپارید

همه انسانها تمایل به پیشرفت و موفقیت دارند و در راستای رسیدن به آن تلاش می کنند. البته میزان این تلاش به نسبت روحیه، پشتکار و دیگر خصوصیات افراد متفاوت است. میل باطنی هر انسانی در این است که به حد بالایی از موفقیت برسد تا از این طریق از خود و زندگی احساس رضایت نماید. از آنجایی که دنیای کسب و کار، دنیای رقابت بین ایده ها و همت ها به شمار می آید، کار آفرینی علاوه بر تامین نیازهای مادی، یکی از گزینه های موفقیت محسوب می شود. 99 درصد کارآفرین های برتر که امروزه مشهور و موفق هستند، ابتدا افرادی عادی بوده و امکانات خاصی نداشته اند. لیکن تفاوت آنها در این است که نگاهشان به زندگی طرز دیگری بوده و موانع و مشکلات، آنها را از مسیرشان منصرف نکرده است. کارآفرین برتر شدن هرگز اتفاقی نبوده و در سایه ی شانس و اقبال نیز محقق نمی شود؛ بلکه باید با رموز موفقیت آشنا بود.  امروزه افراد بسیار زیادی در جهان وجود دارند که به عنوان کارآفرین برتر شناخته شده اند. از جمله آنها می توان بیل گیتس، هانس کریستین اندرسون، جان دیویس راکفر، بنجامین فرانکلین، استیو جابز، مادام سی، جی والکر، جان پاول دیجوریا و… را نام برد. با مطالعه سرگذشت این افراد، درسهای فراوانی درباره نحوه برخورد با مشکلات، ناامید نشدن و تلاش بیشتر خواهیم دید.

بارزترین ویژگی افرادی که به عنوان کارآفرین برتر شناخته شده اند شامل موارد زیر است :

1- برنامه ریزی

اولین گام برای موفقیت در هر زمینه ای برنامه ریزی در خصوص آن است. یکی از بارزترین خصوصیات افرادی که به عنوان کارآفرین برتر شناخته می شوند، این است که با برنامه مشخص و منظم در مسیر خود جلو می روند. یک برنامه ریزی درست آن است که با توجه به هدف و در راستای تحقق آن، انجام گرفته باشد. شرایط، توانمندی و اولویت بندی کارها در آن لحاظ شده و واقع بینانه باشد. موفقیت هرگز اتفاقی نبوده و هر کسب و کار نیاز به برنامه ای مشخص دارد تا در راستای آن به اهدافش جامعه عمل بپوشاند؛ در غیر این صورت احتمال جدا شدن از مسیر اصلی یا سردرگمی وجود دارد. برنامه ریزی به عنوان نقشه ی راه است که هر فردی متناسب با آن گام های کوتاه اما درست خود را برای رسیدن به هدفی بزرگ برمی دارد.

2- ریسک پذیری شرط موفقیت کارآفرین برتر

10 ویژگی مهم برای تبدیل شدن به کارآفرین برتر را بشناسیم

از دیگر شاخصه هایی که برای یک فرد موفق می توان نام برد، قدرت ریسک پذیری بالا است. البته منظور از ریسک پذیری، خطر کردن بدون برنامه و نقشه نیست. بلکه با برنامه پیش بینی شده و در چهارچوبی منطقی اقدام به ریسک می کنند و به همین خاطر تمام عواقب آن را نیز پذیرا هستند. بدون آزمایش گزینه های جدید و به نوعی خطر کردن، شما سر جای خود باقی خواهید ماند! پس اگر قصد دارید به عنوان یک کار آفرین برتر شناخته شوید از همین حالا قدرت ریسک پذیری خود را بالا ببرید و آن را یکی از شروط رشد دادن کسب و کار خود بدانید.

3- ارتباط با دیگران

داشتن پل ارتباطی با افراد دیگر، نیز از راهکارهایی است که به شما کمک می کند تا مسیر موفقیت را بهتر بپیمایید. گسترش ارتباط با دیگران در هر زمینه ای اگر به صورت حساب شده و منطقی باشد موجب پیشرفت است. یک کارآفرین برتر باید به راحتی بتواند با افرادی که به پیشرفت او کمک می کنند ارتباط بگیرد و از این ظرفیت بهره کافی را ببرد. بعضی مواقع کار به تنهایی پیش نخواهد رفت و کمک گرفتن از دیگران کار شما را آسان می کند. پس روحیه ارتباط کارآمد با دیگران و روابط اجتماعی خود را حفظ و تقویت نمایید.

4- اعتماد به نفس، ویژگی بارز یک کارآفرین برتر

اعتماد به نفس و خود باوری نقش بسیار موثر و تعیین کننده ای در پیشرفت آدمی دارد. کارآفرین برتر نیز کسی است که به خود اعتماد کافی داشته باشد و بتواند در هر شرایطی اعم از اوضاع مطلوب و نامطلوب وضعیت موجود را مدیریت نماید. افرادی که اعتماد به نفس کافی دارند رسیدن به موفقیت را حق خود می دانند؛ پس برای به دست آوردن خواسته ی خود، با جدیت کافی تلاش می کنند. برای شروع هر کار کوچک یا بزرگی، ابتدا باید خودتان توانایی و هدفتان را باور کنید.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

5- خلاقیت

برای کارآفرین برتر خلاقیت همچون جریان خون در رگ هاست. فرد خلاق با ایده های نابی که برای موفقیت در کسب و کار ارائه می کند، گام های موفقیت خود را بلند تر از سایر افراد بر می دارد و مدام در پی کسب شیوه های جدید است. همچنین کار آفرین برتر سعی می کند راهکارهای مختلف را امتحان کند تا درصد خطا و اشتباه  خود را بررسی نموده و بدین طریق از مسیر انتخابی خود مطمئن باشد. دوری از یکنواختی، ضمن هیجان و انرژی بخش بودن، گزینه های بیشتری برای رسیدن به هدف پیش پای شما می گذارد.

6- کارتان را دوست داشته باشید

کار آفرین برتر کسی است که به مسیر انتخابی خود علاقه دارد و با شوق و اشتیاق برای رسیدن به خواسته خود تلاش می کند. علاقه نه تنها در کار آفرینی بلکه در تمام زمینه ها از جمله موتورهای اصلی برای حرکت محسوب می شود. رسیدن به هدف را نزدیک و در عین حال شیرین جلوه می دهد. کسی که بدون علاقه به کاری وارد آن حیطه شود، موفقیت مطلوبی حاصل نخواهد کرد. علاوه بر این، رنج پیمودن راه نیز برای چنین فردی همواره سخت و آزاردهنده است. طبق پژوهش هایی که صورت گرفته کار آفرینانی که با علاقه و رضایت به کسب و کار می پردازند، به تبع چنین علاقه ای فکر اقتصادی آنها برتر از سایرین بوده و میزان موفقیت آنان بیشتر است. پس اگر می خواهید موفق شوید، با علاقه شروع کنید.

7- یک کارآفرین برتر سخت و شکننده نیست

قابلیت انعطاف پذیری و سازگاری با اعضای تیم، مشتریان، بازار و … یک مهارت مهم در کسب و کار است. داشتن روحیه ی انعطاف پذیری سبب می شود که در هر شرایطی بهترین انتخاب را داشته باشید. از آنجایی که تغییرات که در حوزه ی کسب و کار بسیار متنوع و مختلف است؛ کارآفرین برتر باید با کمک روحیه انعطاف پذیری خود، فورا به تغییرات ایجاد شده پاسخ مناسب دهد. تا بتواند بهترین تصمیمی را بگیرد که منجر به ایجاد شرایط مطلوب می شود. انعطاف پذیری موجب می شود فرد در مقابل تغییرات پیش رو بدون استرس عمل نماید.

8- مسئولیت پذیری

از دیگر ویژگی های مهمی که می توان برای کارآفرین برتر بیان نمود مسئولیت پذیری است. چنین افرادی خود را در قبال تمام اقدامات صورت گرفته مسئول می دانند و از آن فرار نمی کنند. به تبع داشتن چنین روحیه ای سعی می کنند در حیطه تخصصی خود به نحو مطلوب عمل کنند و به عبارتی خیالشان از آنچه که انجام می دهند راحت است. همه ما وقتی پیشرفت می کنیم که کار و حرکت به سمت هدف را بپذیریم و آن را حقیقتا باور کنیم.

9 – فناوری را به خدمت بگیرید تا کارآفرین برتر باشید

10 ویژگی مهم برای تبدیل شدن به کارآفرین برتر را بشناسیم

دنیای امروز دنیای تکنولوژی است. کارآفرین برتر نیز از این ظرفیت فوق العاده غافل نیست و برای رسیدن به موفقیت روی استفاده از فناوری حساب ویژه ای باز می کند. به کمک اینترنت و دنیای مجازی می توان به سرعت مطرح شد و مخاطبان خاص خود را به دست آورد. امکان معرفی به مخاطبان بیشتر، تبلیغات ارزان، فروش از راه دور و یک فروشگاه کم هزینه، از جمله ویژگی های کاربردی اینترنت است. همچنین تعامل با فضای مجازی دنیایی از ایده ها را نشان می دهد و موجب رشد خلاقیت شما خواهد شد.

10- ارزیابی خود

کارآفرین برتر کسی است که عملکرد خود را مدام مورد ارزیابی قرار می دهد و کیفیت آن را با شاخص های ایده آل می سنجد. ارزیابی خود نه تنها در حیطه ی کارآفرینی بلکه در تمام زمینه ها از شروط موفقیت بوده و زمینه ی رشد افراد را در پی دارد. فردی که مدام در حال بررسی عملکرد خود است، بهتر و سریع تر به پیشرفت می رسد.

سخن پایانی

شاید شما بارها و بارها به کارآفرینی اندیشیده اید و با خود فکر کرده اید که کارآفرین برتر چه ویژگی هایی باید داشته باشد؛ اگر جزو این افراد هستید و به پیشرفت در این حوزه فکر می کنید، مطالب ذکر شده می تواند راهنمای شما باشد. 10 موردی که در خصوص ویژگی های کارآفرین برتر بیان شد، اهمیت بالایی داشته و به شرط عملگرا بودن، به کمک آنها می توان به موفقیت رسید.

پیشنهاد می کنیم برای پیشرفت در این حوزه، علاوه بر تلاش و کسب مهارت های لازم، داستان موفقیت کارآفرینان برتر جهانی را مطالعه کنید. همه ما فرصت برای تجربه همه راه را نداریم، پس سعی کنید ویژگی های آنان که منجر به موفقیت شده را به خاطر بسپارید. نام برخی از این افراد را ذکر کردیم؛ با جست و جوی در اینترنت نمونه های بیشتری را خواهید یافت.

امیدوارم مطالب بیان شده مفید بوده و گام کوچکی در راستای موفقیت شما به عنوان کار آفرین برتر به حساب آید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =