سرگی برین کارآفرین حوزه علوم کامپیوتر و اینترنت

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

در این داستان موفقیت، ما قصد داریم بیوگرافی سرگی برین دانشمند رایانه و کارآفرین اینترنتی آمریکایی را که با لری پیج، گوگل را که یکی از سودآورترین شرکت های امروزی محسوب می شود، تاسیس کرده اند، به اشتراک بگذاریم.

ویژگی های بارز شخصیتی سرگی برین استقامت، خلاقیت، بصیرت و هوش هیجانی است. مردم بسیاری می دانند که برین از شش سالگی از اتحاد جماهیر شوروی به ایالات متحده مهاجرت کرده است، اما همه با شرح حال کامل او آشنا نیستند. ما از شما دعوت می کنیم تا در ادامه این مقاله از کامپرو زندگی نامه سرگی برین را مطالعه کنید.

سرگی برین دانشمند علوم رایانه و کارآفرین در زمینه اینترنت است که به همراه لری پیج در سال ۱۹۹۸ گوگل را بنیان نهاد. برین در جوانی از اتحاد جماهیر شوروی به ایالات متحده مهاجرت کرد.

مایکل برین پدر او، زمانی که در اتحاد جماهیر شوروی زندگی می کرد، مرتباً با موانع بسیاری روبرو می شد. رویای مایکل این بود که یک ستاره شناس باشد. او قصد تحصیل در رشته فیزیک در دانشگاه را داشت، اما اجازه ورود به هیچ کدام از آنها را نداشت. در آن زمان، حزب کمونیست برای جلوگیری از دسترسی یهودیان به اسرار هسته ای کشور، تحصیل آنها را در موضوعات خاص از جمله فیزیک  را ممنوع می دانست. در نتیجه او به رشته ریاضی روی آورد.

زمانی که سرگی ۶ سال داشت، خانواده برین از زندگی خود در مسکو راضی بودند اما مایکل می دانست که سرانجام سرگی برین به دلیل ملیت یهودی خود از فعالیت ها و فرصت های بسیاری محدود خواهد شد. در نتیجه آنها مجبور به مهاجرت شدند.

سرگی برین در کالج ریاضیات و علوم رایانه تحصیل کرد و سپس برای ادامه تحصیل در رشته دکترای علوم کامپیوتر، به دانشگاه استنفورد رفت. به عنوان یک محقق، حوزه های مورد علاقه وی شامل استخراج اطلاعات از منابع بدون ساختار، موتورهای جستجو و استخراج داده از مجموعه های بزرگ داده بود.

وی با محققی به نام لری پیج که در یک پروژه تحقیقاتی کار می کرد، ملاقات کرد. این دو نفر سطح فکری نزدیکی داشتند و شروع به طراحی جدید موتورهای جستجوگر در کامپیوترهای دانشگاه کردند.

در ابتدا، پروژه آنها “BackRub” نامگذاری شد و از طریق بنیاد ملی علوم حمایت مالی شد. سرگی برین و لری پیج الگوریتم PageRank را ایجاد کردند، که توسط گوگل برای رتبه بندی صفحات وب به کار می رود. اجرای موفقیت آمیز پروژه آنها بر روی کامپیوترهای دانشگاه در مدت طولانی، این دو نفر را متقاعد كرد كه شركت خود را تاسیس كنند. آنها هر دو مطالعات خود در مقطع دکتری را رها کردند و با سرمایه گذاری مالی در قالب چک ۱۰۰۰۰۰ دلاری از طرف شرکت سان میکروسیستمز، اندی بچتولشیم، به طور رسمی شرکت گوگل در کالیفرنیا را راه اندازی کردند.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

سرگی برین کارآفرین حوزه علوم کامپیوتر و اینترنت

فهرست مقاله

کودکی و زندگی اولیه

سرگی برین از پدر و مادر یهودی به نام های مایکل برین و یوجینیا برین در مسکو متولد شد. پدر وی استاد ریاضیات و مادرش محقق مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا بود. زمانی که او شش سال داشت،  به ایالات متحده مهاجرت کردند. چرا که ادامه تحصیلات عالی برای یهودیان در مسکو و پرداختن به حرفه مورد نظر خود دشوار بود. سرگی برین در مدرسه نقاشی مونته سروی در مریلند شرکت کرد. پدرش او را تشویق می کرد تا در خانه به مطالعه ریاضیات بپردازد.

پس از اتمام دبیرستان، او برای تحصیل در ریاضیات و علوم کامپیوتر به دانشگاه مریلند رفت و لیسانس علوم خود را در سال ۱۹۹۳ دریافت کرد. وی برای تحصیلات تکمیلی خود در رشته کامپیوتر در دانشگاه استنفورد به کمک بورس تحصیلات تکمیلی بنیاد ملی علوم ثبت نام کرد.

تاسیس گوگل

ایده گوگل زمانی شکل گرفت که برین با لری پیج در مورد پروژه تحقیقاتی برای پایان نامه خود همکاری می کرد. پیج علاقه مند به کاوش در مورد خصوصیات ریاضی شبکه جهانی وب بود، مفهومی که برای برین نیز جذابیت داشت. آنها در ابتدا بر روی پروژه تحقیقاتی به نام “BackRub” شروع به همکاری کردند. برین به همراه پیج، الگوریتم PageRank را توسعه دادند.

آنها پس از تجزیه و تحلیل خروجی BackRub با استفاده از این الگوریتم، متوجه شدند که موتور جستجوگر مبتنی بر PageRank نتایج بهتری را نسبت به تکنیک های موجود ایجاد می کند. آنها فرضیه خود را بر روی رایانه های دانشگاه استنفورد آزمایش کردند و نتایج بسیار خوبی گرفتند.

پروژه آنها به مدت چندین ماه روی رایانه های استنفورد اجرا شد. در ابتدا این پروژه از وب سایت دانشگاه با دامنه google.stanford.edu استفاده می کرد. در سال ۱۹۹۷، آنها دامنه google.com را ثبت کردند.

این شرکت به طور قانونی در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ در گاراژ یک دوست در منلو پارک، کالیفرنیا تاسیس شد. اندی بچتولشیم، بنیانگذار سان میکروسیستمز، اولین بودجه آنها را با پرداخت ۱۰۰۰۰۰ دلار به گوگل تامین کرد. تا سال ۱۹۹۹، این شرکت با هشت کارمند مشغول به کار بود و دفتر خود را به پالو آلتو در کالیفرنیا منتقل کرده بود، منطقه ای که منجر به رشد بیشتر آن شد. این مجتمع اداری اکنون به عنوان “Googleplex” شناخته می شود.

سرگی برین کارآفرین حوزه علوم کامپیوتر و اینترنت

طی سال های بعد، گوگل ویژگی های جدید بسیاری را راه اندازی کرد، و چندین شرکت اینترنتی دیگر را نیز راه اندازی کرد و با سایر شرکت ها وارد همکاری شد تا به یکی از سریع ترین شرکت های اینترنتی در جهان تبدیل شود.

دستاورد های مهم

تاسیس گوگل بزرگترین دستاورد برین تاکنون بوده است. شرکتی که وی در سال ۱۹۹۸ از یک گاراژ تاسیس کرد، در مدت کوتاهی شاهد رشد و موفقیت چشمگیری بوده است. برین و پیج در جستجوی اطلاعات جهان به صورت آنلاین انقلاب کردند. Google.org، بازوی شرکت گوگل با اهداف خیرخواهانه، در سال ۲۰۰۴ برای فعالیت در حوزه هایی که بر کل جامعه تاثیر می گذارند، شکل گرفت. این شرکت فناوری را توسعه می دهد که به رفع مشکلات جهانی مانند آموزش، بحران انرژی، مدیریت گرسنگی و … کمک می کند.

جوایز و دستاوردها

_ سرگی برین به همراه لری پیج توسط تکنولوژی MIT TR100 جزء ۱۰ نوآور برتر جهان زیر ۳۵ سال شناخته شد.

_ برین و پیج مدرک افتخاری MBA را از مدرسه کسب و کار IE به جهت «تجسم روحیه کارآفرینی و وام دادن به ایجاد مشاغل جدید» دریافت کردند.

_ جایزه بنیاد مارکنی، که «با ارزش ترین جایزه مهندسی» محسوب می شود در سال ۲۰۰۴ به برین و پیج اهدا شد و آنها به عنوان عضو بنیاد مارکونی در دانشگاه کلمبیا انتخاب شدند.

_ در سال ۲۰۰۴، برین به دلیل «رهبری در توسعه نمایه سازی سریع و بازیابی اطلاعات مربوطه از شبکه جهانی وب» به آکادمی ملی مهندسی دعوت شد.

زندگی شخصی و میراث

برین در سال ۲۰۰۷ با بنیانگذار 23andMe به نام آن وجچیکی ازدواج کرد. این زوج در سال ۲۰۰۸ صاحب یک پسر و در سال ۲۰۱۱ یک فرزند دختر شدند. زندگی مشترک برین پس از رابطه با مدیر بازاریابی گوگل گلس، آماندا روزنبرگ به اتمام رسید. این دو در سال ۲۰۱۳ به زندگی مشترک خود خاتمه دادند و سرانجام در سال ۲۰۱۵ طلاق گرفتند. سرگی برین و همسر سابقش بنیاد برین وجچیکی را اداره می کنند که به موضوعات مختلف اجتماعی کمک مالی می کند.

سرگی برین کارآفرین حوزه علوم کامپیوتر و اینترنت

در سپتامبر ۲۰۰۷، سرگی برین و لری پیج ۳۰ میلیون دلار به عنوان جایزه لونار ایکس‌پرایز گوگل به هر کسی که یک سفینه فضایی خصوصی بسازد و آن را روی ماه بگذارد، در نظر گرفتند. در ژوئن سال ۲۰۰۸، برین قصد خود را برای پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به عنوان یک توریست فضایی اعلام کرد. وی مبلغ ۵ میلیون دلار به اسپیس ادونچرز اختصاص داده است، و این موجب می شود یک صندلی برای او در ISS تضمین شود.

جزئیاتی درباره سرگی برین و شرکت گوگل

_ نام گوگل تغییریافته کلمه “gogool” است که به معنای بالاترین رقم است (رقم ۱ با ۱۰۰ صفر).

_ سرگی برین جهش ژن LRRK2 دارد که احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را در سنین بعدی افزایش می دهد.

_ او و لری پیج یک بوئینگ  ۷۶۷-۲۰۰ سفارشی و یک آلفا جت دورنیز مشترک دارند.

ارزش خالص

در ژانویه سال ۲۰۱۷، ارزش خالص دارایی سرگی برین ۴۵ میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است و او دوازدهمین فرد ثروتمند جهان است.

سرگی برین به عنوان انسانی خلاق، بسیار قابل اعتماد و با اخلاق و در نهایت به وجود آورنده تفاوت بزرگی در جهان به یاد می آید. او که اصالتاً اهل مسکو است. از پدر خود متشکر است که در شش سالگی او را به آمریکا آورد و در بسیاری از مصاحبه ها نیز این چنین گفته بود. با این حال، بسیاری از نقل قول های وی در مورد شرکت او با لری پیج است، آنها همچنین اظهار داشتند که «می خواهند گوگل نیمه سوم مغز شما باشد» و افراد بزرگی برای آنها کار کنند.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 1 =