موفق ترین زنان ایرانی

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

ایران یکی از کشورهایی است که نخبگان و افتخار آفرینان فراوانی دارد. سالانه آقایان و خانم‌های فراوانی در ایرانی به موفقیت‌های بزرگ و باارزش دست می‌یابند. افراد موفق با محدودیت‌ها و چالش‌های بسیاری مواجه می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین موفقیت‌های این افراد نیز در همین است. آن‌ها از چالش‌ها سربلند بیرون می‌آیند و نتایج ارزشمندی را رقم می‌زنند. در این بین چالش‌ها و محدودیت‌های زنان نیز بسیار زیاد است. با این حال، بانوان ایرانی با‌قدرت از این مسیرها عبور می‌کنند و بعضا به نتایج باورنکردنی می‌رسند. در این مقاله به تعدادی از موفق ترین زنان ایرانی خواهیم پرداخت. با ما در compro همراه باشید.

فهرست مقاله

۱- رکسانا ورزا

رکسانا ورزا مدیر و کارآفرین ایرانی‌ است. او زاده‎‌ی یک خانواده‌ی مهاجر ایرانی در سان‌فرانسیسکو، آمریکا می‌باشد. رکسانا در حال حاضر، فعال در بخش استارتاپ‌های شرکت مایکروسافت کشور فرانسه است. او همزمان مدیریت دو برنامه‌ی Bizspark و Microsoft Ventures را به عهده دارد. او پیش از تأسیس و بنیان گذاری شرکت Zady، در مجله و روزنامه‌ی نیویورک تایمز مشغول به کار بوده است. رکسانا ورزا در سال ۲۰۱۰ در جایگاه ششم، در بین لیست ۳۰ زن موفق کمتر از ۳۰ سال در حوزه ی تکنولوژی جای گرفت. او یکی از موفق ترین زنان ایرانی می ‌باشد.

موفق ترین زنان ایرانی

۲- انوشه انصاری

او متولد ۲۱ شهریور سال ۱۳۴۵، در شهر مشهد می باشد. او مهندس، نخبه ایرانی و بنیان گذار شرکت Prodaa Systems می باشد. در سال ۲۰۰۱ با ثبت سرمایه‌ای به ارزش ۱۰٫۸ میلیارد دلار توانست نام خود را به عنوان یکی سرمایه‌گذار جهانی ثبت کند. علاوه بر این، او چهارمین نفر و اولین مسافر زنی است که تمام هزینه سفر خود را به فضا پرداخت کرد. در مقاله ی انوشه انصاری می توانید به اطلاعات بیشتری از این بانوی موفق ایرانی دست یابید.

موفق ترین زنان ایرانی

۳- ماریا خرسند؛ یکی از موفق ترین زنان ایرانی

ماریا متولد ۲۲ خرداد ۱۳۳۶، در شهر ساری است. او ۱۵ سال داشت که همراه با خانواده‌اش برای ادامه تحصیل به لس آنجلس مهاجرت کرد. این زن ایرانی دانشمند رایانه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی اهل سوئد می باشد. او در آن سال ها مدیر عامل شرکت اریکسون در سوئد بود. در این زمان ماریا تبدیل به یکی از بنیان‌گذاران فناوری بلوتوث شد. او توانست به قابلیت بلوتوث که در سالیان نه چندان دور عرضه شده دست یابد. ماریا خرسند در حال حاضر، عهده دار مدیریت تولید سخت‌افزار شرکتDell  در سوئد می باشد. ماریا خرسند یکی از تأثیر گذارترین و موفق ترین زنان ایرانی در سال های اخیر است.

موفق ترین زنان ایرانی

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

۴- مریم میرزاخانی

میرزاخانی در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۵۶، در شهر تهران متولد شد. مریم یکی از بزرگترین و تواناترین ریاضی‌دانان ایرانی بود. او در زمره‌ی بزرگ‌ترین اساتید دانشگاه استنفورد قرار داشت. این بانوی نخبه‌ی ایرانی نخستین و تنها زن برنده‌ی جایزه‌ی فیلدز است. مدال فیلدز بالاترین و ارزشمندترین جایزه در علم ریاضیات می‌باشد. متأسفانه میرزاخانی در سال ۱۳۹۶ به سرطان مبتلا شد. در نهایت این نخبه‌ی ایرانی در ۴۰ سالگی در اثر این بیماری از دنیا رفت. برای آشنایی بیشتر با این بانوی ریاضیدان ایرانی به مقاله ی مریم میرزاخانی مراجعه کنید.

۵- پریسا تبریز؛ یکی از موفق ترین زنان ایرانی

خانم تبریز متولد ۱۳۶۲ می باشد. پدر او پزشکی ایرانی و مادرش پرستاری آمریکایی با اصالت لهستانی است. تبریز متخصص امنیت رایانه‌ای بسیار قدرتمندی است. او در حال حاضر، برای شرکت گوگل کار می‌کند. پریسا به واسطه ی موفقیت خود در کارش توانسته لقب «شاهزاده امنیت» را از آن خود کند. نشریه فوربس از پریسا تبریز به عنوان یکی از ۳۰ چهره ی برتر در جوضه ی تکنولوژی نام برده است. نام او در کنار بزرگانی همچون مار زاکربرگ قرار گرفته است. تبریز در شرکت گوگل عهده‌دار بررسی تهدیدات امنیتی مرتبط با گوگل و دیگر محصولات این شرکت، نظیر گوگل کروم است. پریسا تبریز یکی از موفق ترین زنان ایرانی محسوب می شود.

۶- ثریا دارابی

ثریا متولد سال ۱۳۶۲ در اهواز می‌باشد. او از مؤسسان وبسایت قدرتمند Zady در زمینه‌ی مد و فشن می‌باشد. به علاوه، او از اهالی فن در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال و تکنولوژی نیز به شمار می‌رود. دارابی مدتی به عنوان رهبر بخش محصول در drop.io مشغول به کار بود. در سال ۲۰۰۹، ثریا دارابی موفق به راه‌اندازی برنامه‌ی Foodspotting شد. این برنامه راهنمایی محلی در حوزه‌ی آشپزی می‌باشد. برنامه‌ی Foodspotting  از طرف اپل و مجله‌ی اینترنتی Wired عنوان «اپلیکیشن برتر سال» را گرفت. در حال حاضر، خانم دارابی به سرمایه‌گذاری اولیه در شرکت‌های رسانه‌ای نوپا و مدرن، در زمینه‌ی رسانه‌ها علاقه‌مند هستند.

۷- پردیس ثابتی؛ یکی از موفق ترین زنان ایرانی

پردیس ثابتی متولد سال ۱۳۵۴ در تهران می باشد. این بانوی ایرانی زیست‌شناس محاسباتی، تبارشناس پزشکی و تبارشناس فرگشتی ایرانی-آمریکایی است. او روش آماری بیوانفورماتیکی را توسعه داده. این روش بخش‌هایی از طبیعت را که در معرض انتخاب طبیعی هستند، مشخص می‌کند. علاوه بر این، او توانسته الگوریتمی طراحی کند که اثرات ژنتیک را روی تکامل بیماری نمایش می دهد. در حال حاضر، پردیس ثابتی به عنوان استاد تمام، در دانشگاه هاروارد مشغول است. ثابتی سرپرستی تحقیقات آمریکا برای خواندن ژنوم انسان و تمام کروموزوم‌های موجود در ویروس ابولا را بر عهده گرفته است. خانم پریسا ثابتی در زمره ی یکی از تأثیر گذارترین و موفق ترین زنان ایرانی جای دارد.

۸- مونا جراحی

خانم جراحی متولد دی ۱۳۵۷، در تهران است. او در سن ۲۱ سالگی موفق به کسب مدرک مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی شریف شد. پس از آن در سال ۲۰۰۳، فوق‌لیسانس خود را از دانشگاه استنفورد گرفت. مونا جراحی در مراسمی در کاخ سفید، نشان «استعداد برتر حرفه‌ای جوان سال» را از رئیس‌جمهور وقت آمریکا _باراک اوباما_ دریافت کرد. این نشان به واسطه‌ی تحقیقات و پروژه‌های خلاقانه مونا در گسترش دانش پلاسمونیک در ساخت وسایل نانوالکترونیک و نانوفتونیک و صنعتی کردن فناوری «تراهرتز» بود. مونا جراحی تا به حال موفق به کسب جایزه‌‌های متعددی شده است. جایزه پیشگامان مهندسی از آکادمی ملی بنیاد مهندسی Grainger یکی از این موارد می‌باشد.

موفق ترین زنان ایرانی

سخن آخر

این موفقیت های بزرگ توسط موفق ترین زنان ایرانی به واقعیت تبدیل شده اند. این بانوان بزرگ تنها تعدادی از هزاران زنان تأثیرگذار ایرانی می باشند. سرتاسر ایران پر از استعدادهای درخشان و توانایی های بالقوه در خانم ها می باشد. هر یک از این افراد تنها نیاز به جرقه ای دارند که مسیر پر پیچ و خم خود را آغاز کنند.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

89 + = 96