قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

 

 

امروزه برای داشتن کسب و کار پیشرو  ، لازم است که با علم روز با رقبای خود روبرو شویم. هنگامی که به تاریخچه صنعت نگاهی می اندازیم مشاهده می کنیم که هر عصری روش خود را برای پیشرو بودن لازم داشته است. امروزه عصر اطلاعات است و استفاده از اطلاعات می تواند به ما در هوشمندسازی کسب و کار خود کم کند.

 

چهار انقلاب صنعتی

  1. انقلاب صنعتی اول از سال ۱۷۵۰ – مکانیزاسیون نیروی بخار
  2. انقلاب صنعتی دوم از سال ۱۸۵۰ – تولید انبوه خط تولید الکتریکی
  3. انقلاب صنعتی سوم از سال ۱۹۷۰ – کامپیوتر و اتوماسیون
  4. انقلاب صنعتی چهارم از سال ۲۰۱۰ – عصر دانش محور

در گذشته جمله ای بود مبنی بر اینکه “دانش، قدرت است”  امروزه بیان می شود که “تسهیم دانش ، قدرت است”.

 

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

 

مراحل جمع آوری و تحلیل داده ها :

  • داده
  • اطلاعات
  • دانش
  • خرد

 

 

تحلیل داده می تواند به ما کمک کند به درک بهتری دست یابیم از اینکه :

  • چه اتفاقی رخ داده است؟
  • چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟
  • چرا این اتفاق افتاد؟
  • چه اتفاقی قرار است در آینده رخ دهد؟
  • من می خواهم در آینده چه اتفاقاتی رخ دهد؟

 

 

تعریف هوش تجاری یا هوشمندسازی کسب و کار به صورت عامیانه: فرآیند بالابردن سودآوری سازمان با استفاده هوشمندانه از اطلاعات در فرآیند تصمیم گیری.

تعریف هوش تجاری یا هوشمندسازی کسب و کار به صورت علمی: روش ها ، فرایندها، معماری ها ، تکنیک ها و ابزارها است که داده های خام  را با هدف  تحلیل تجاری  به اطلاعات معنادار و مفید تبدیل می کند.

مزایای هوشمندسازی کسب و کار

  • انجام ندادن امور براساس حدس و گمان
  • بدست آوردن جواب های سریع تر به سوالات کسب و کار
  • بدست آوردن بینش از رفتار مشتری
  • شناسایی فرصت های فروش
  • انجام دادن عملیات به سادگی
  • بهبود بهره وری
  • درک هزینه های واقعی تولید
  • تصمیم گیری به موقع
  • شناسایی اینکه کسب و کار شما در حاضر کجاست و به کجا خواهد رفت.

امروزه دانش و ایده می تواند که با نیروی کم،  قدرت عظیم تولید کند. در بازاریابی داده محور (Data Driven Marketing) با استفاده از داده ها و تحلیل آنها یک کسب و کار  می تواند هوشمند شود.

 

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 47 = 55