امروزه برای داشتن کسب و کار پیشرو ، لازم است که با علم روز با رقبای خود روبرو شویم. هنگامی که به تاریخچه صنعت نگاهی می اندازیم مشاهده می کنیم که هر عصری روش خود را برای پیشرو بودن لازم داشته است. امروزه عصر اطلاعات است و استفاده از اطلاعات می تواند به ما در هوشمندسازی کسب و کار خود کم کند.
چهار انقلاب صنعتی
در گذشته جمله ای بود مبنی بر اینکه “دانش، قدرت است” امروزه بیان می شود که “تسهیم دانش ، قدرت است”.
مراحل جمع آوری و تحلیل داده ها :
تحلیل داده می تواند به ما کمک کند به درک بهتری دست یابیم از اینکه :
تعریف هوش تجاری یا هوشمندسازی کسب و کار به صورت عامیانه: فرآیند بالابردن سودآوری سازمان با استفاده هوشمندانه از اطلاعات در فرآیند تصمیم گیری.
تعریف هوش تجاری یا هوشمندسازی کسب و کار به صورت علمی: روش ها ، فرایندها، معماری ها ، تکنیک ها و ابزارها است که داده های خام را با هدف تحلیل تجاری به اطلاعات معنادار و مفید تبدیل می کند.
مزایای هوشمندسازی کسب و کار
امروزه دانش و ایده می تواند که با نیروی کم، قدرت عظیم تولید کند. در بازاریابی داده محور (Data Driven Marketing) با استفاده از داده ها و تحلیل آنها یک کسب و کار می تواند هوشمند شود.
کاربرد هوش مصنوعی AI در بازاریابی داده محور (کسب و کار هوشمند) BI
از بین تستها و پرسشنامههایی که برای سنجش افسردگی تهیه شده است، پرسشنامهی افسردگی بک…
از بین تستها و پرسشنامههایی که برای سنجش افسردگی تهیه شده است، پرسشنامهی افسردگی بک…
برای موفقیت خود و معرفی خود به دیگران نیاز دارید که خود را بهتر بشناسید.…
مدل جهانی دیسک DISC در دنیا بهعنوان یکی از معتبرترین ابزارهای ارزیابی، بهبود و توسعه…
یکی از مهمترین مسائل در زندگی ما این است که بتوانیم روابط مثبت و طولانی…