فروش در اینستاگرام امروزه بسیار رونق گرفته است. در ماه گذشته تعداد کاربران این رسانه اجتماعی به یک میلیارد کاربر ماهانه، یعنی تقریباً یک هشتم از جمعیت جهان رسید. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتناعی است که مسیر رشد آن هیچ نشانه ای از کاهش میزان محبوبیت آن را نشان نمی دهد.
در مورد تبلیغات در اینستاگرام می توان گفت، در سه ماهه دوم سال جاری، هزینه های تبلیغاتی ۱۷۷ درصد رشد داشته است. میزان تاثیرگذاری آنها ۲۰۹ درصد رشد کرده و CPM (متوسط هزینه در هر هزار تاثیرگذاری) ۱۰ درصد کاهش یافته است. اینفلوئنسر ها بیشتر از هر زمان دیگری در این برنامه انرژی صرف می کنند و در این کار بهتر می شوند. رقابت زیاد است.
حدود دو میلیون تبلیغ کننده هر ماه از اینستاگرام استفاده می کنند که هنوز درصد بسیار کمی از یک میلیارد است. از آنجا که محصولات و خدمات ارائه شده در اینستاگرام یکسان نیست، فرصت زیادی برای فروش در اینستاگرام وجود دارد.
اخیرا با توجه به شیوع کرونا در کشورمان، افراد زیادی ترجیح می دهند در خانه بمانند و به صورت اینترنتی محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند. بنابراین بازار فروش در اینستاگرام داغ است و شما با چند تکنیک ساده می توانید راحت تر محصولات خود را تبلیغ کنید و بفروشید.
فهرست مقاله
در این مقاله ما به شما می گوییم چگونه این کار را درست انجام دهید. برای کسب درآمد و فروش در اینستاگرام، این پنج مرحله را دنبال کنید. در نتیجه به زودی آمار فروش شما در اینستاگرام بالا خواهد رفت.
هیچ نکته تازه ای در این مرحله وجود ندارد، اما تعداد بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک که با آنها صحبت می کنم می خواهند بدون اینکه این مرحله ساده را انجام دهند، شروع به فروش در اینستاگرام کنند.
با تبدیل پروفایل حساب کاربری خود به حالت تجاری، به تعدادی از گزینه های ضروری فروش و آماری دسترسی پیدا می کنید. قبل از ورود به آنها، در اینجا نحوه ساخت پروفایل تجاری را آموزش می دهیم.
به حساب کاربری خود وارد شوید و روی دکمه سه خط در سمت راست بالای داشبورد خود ضربه بزنید.
به همین سادگی پروفایل شما به حالت تجاری تغییر کرد. اما اگر بعدا بخواهید آن را تغییر دهید همین مراحل را دوباره تکرار می کنید و روی گزینه “بازگشت به حساب شخصی” ضربه بزنید.
اکنون برخی از ویژگی های برجسته اینستاگرام پس از تغییر به پروفایل تجاری برای شما امکان پذیر می شود:
جمع آوری این داده ها به طور کلی کار ساده ای نیست..اما این گزینه به شما امکان می دهد، آمار پست ها و صفحه خود را دقیق و یکجا مطالعه کنید. در اینجا داده های مفید همه وجود دارند و هنگامی که به یک پروفایل تجاری می روید، همه این داده ها به راحتی قابل دسترسی هستند. داده هایی همچون بازدید از پروفایل، کلیک روی وب سایت، تعداد بازدید از پست و… را مشاهده خواهید کرد.
این در بالای نمایه زیر بیوگرافی شما ظاهر می شود و به افراد این امکان را می دهد تا از طریق ایمیل، تماس با شماره یا دریافت لینک برای ارتباط با شما استفاده کنند.
امکان افزودن لینک در استوری اینستاگرام، خود این امکان را برای شما فراهم می کند که مخاطبان خود را به سمت محصولات مختلف و صفحات محصولات در وب سایت خود هدایت کنید.
اکنون می توانید به صفحه تجاری در فیس بوک خود متصل شوید و تبلیغات خود را از طریق این دو رسانه شروع کنید.
اتفاق دیگری که صاحبان مشاغل را در مورد فروش در اینستاگرام ناامید کننده است، این است که آنها به دنبال کننده بیشتری نیاز دارند و نمی دانند که چگونه باید مخاطب بیشتری جذب کنند تا در نتیجه محصولات آنها بیشتر دیده شود. ممکن است به یک هشتگ نگاه کنید و فکر کنید، این چیز بیهوده ای است و من هیچ کاری با آن ندارم. اما واقعیت این است که، اگر برای افزایش فروش در اینستاگرام جدی هستید، هشتگ ها بزرگترین راه برای تاثیرگذاری در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام هستند. انتقال به پروفایل تجاری این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید در هر پست تعداد تاثیر گذاری و افرادی که از طریق هشتگ پستی را مشاهده کرده اند، ببینید و همچنین چه تعداد از حساب هایی که پست شما را مشاهده کرده اند از دنبال کنندگان شما نبودند. هنگامی که از هشتگ های مناسب استفاده کنید، این تعداد به سرعت افزایش می یابد.
گفتنی است که استفاده از “هشتگ” بسیار جالب است. مطمئناً برای مشتری راه حل ساده ای برای پیدا کردن محصول مورد نظر خواهد بود.
روند واقعی بسیار ساده است. به قسمت جستجو> برچسب ها بروید و اصطلاحات مربوط به زمینه محصولات خود را جستجو کنید. سپس خواهید دید که چند پست از این هشتگ استفاده کرده اند. هنگامی که از این هشتگ در پست خود استفاده می کنید، پست خود را به مجموعه آن پست ها اضافه می کنید.
شما باید از ترکیبی از هشتگ ها استفاده کنید که هم افراد زیادی آن را جستجو کنند و هم تعداد پست کمتری در آن هشتگ وجود داشته باشد. اگر هشتگ کاملا به محصول و خدمات شما مرتبط باشد و تعداد کمتری پست در آن وجود داشته باشد، فرصتی مناسب برای مشاهده پست شما فراهم می آورد. اما اگر برای مثال ۱۰۰ هزار پست از هشتگ مربوطه استفاده کرده باشند، پست شما با توجه به میزان کم لایک کننده ها شانس کمتری برای دیده شدن دارد.
موضوع دیگری که بسیار آن را می شنویم، این است که من بودجه بسیار کمی دارم و می خواهم از آن نهایت استفاده را ببرم. بسیاری از صاحبان مشاغل فکر می کنند با داشتن بودجه اندک، آنها شانس کمتری در تبلیغات اینستاگرامی دارند، و این نمی تواند از حقیقت دور باشد.
اما اگر به طور موثری کمپین های تبلیغاتی راه اندازی کنید، بیشتر از تبلیغات، با هزینه کم می توانید نظر مخاطبان را به کمک کمپین ها جلب کنید.
بنابراین اگر کمپین تبلیغاتی که انتخاب کنید به درستی اجرا شود، همان هزینه ای که صرف کرده اید مجددا با فروش در اینستاگرام به شما بر می گردد. تبلیغات اینستاگرام نشان دهنده پتانسیل بازدهی بالا است، بنابراین اگر این کار را به درستی انجام دهید، پولی که خرج کرده اید را به دست خواهید آورد.
با استفاده از تبلیغات اینستاگرامی می توانید به مخاطبان مرتبط و علاقه مند به حوزه فعالیت خودتان دسترسی داشته باشید، و به علاوه تبلیغات شما در فیسبوک نیز نمایش داده خواهد شد.
از این قابلیت فروش در اینستاگرام تنها برای فروش محصولات می توانید استفاده کنید و برای فروش خدمات کاربردی ندارد. توضیح مختصری در مورد چگونگی کارکرد آن و نحوه راه اندازی می دهیم. پست های فروش مانند پست های معمولی به نظر می رسند، به استثنای اینکه وقتی کاربران “برای مشاهده محصولات” روی صفحه ضربه می زنند، نام محصولات و قیمت ها نشان داده می شود.
و هنگامی که آنها بر روی برچسب هایی که ظاهر می شوند کلیک می کنند، آنها را به یک صفحه اطلاعات مربوط به محصول که شامل توضیحی درباره محصول است، منتقل می شوند.
هنگامی که پست های خرید اینستاگرام را به عنوان آگهی تبلیغ می کنید، هم از مزایای Google Shopping و هم هدف گذاری مخاطبان پیشرفته در فیسبوک بهره می برید.
بازاریابی به کمک اینفلوئنسرها مدتی است که به طور ویژه در اینستاگرام رونق یافته است، و به عنوان ابزاری برای تبلیغ محصولات برجسته است. وقتی یک اینفلوئنسر محصول شما را در دست می گیرد و از آن در ویدیویی استفاده می کند، نشان می دهد که کالای شما ارزش بالایی دارد و برای استفاده و خرید مناسب است. او مخاطبان خود را تشویق میکند تا از محصول شما تهیه کنند.
اگر بخواهید میزان فروش در اینستاگرام را افزایش دهید و مخاطبان بسیاری داشته باشید، قبل از هر چیزی باید یک صفحه جذاب و مفید داشته باشید که مخاطبان از دنبال کردن شما خسته نشوند. اجازه ندهید بودجه اندک شما را از صرف هزینه های پیش رو برای اجرای تبلیغات، خریدن پست های تاثیرگذار یا حتی پرداخت هزینه برای مدیریت تبلیغات و اینفلوئنسر ها منع کند. این پنج مرحله که برای فروش در اینستاگرام استفاده می شود، می تواند در کسب درآمد به شما کمک فراوانی کند.
کاربرد هوش مصنوعی AI در بازاریابی داده محور (کسب و کار هوشمند) BI
امروزه دانش و ایده می تواند که با نیروی کم، قدرت عظیم تولید کند.
از بین تستها و پرسشنامههایی که برای سنجش افسردگی تهیه شده است، پرسشنامهی افسردگی بک…
از بین تستها و پرسشنامههایی که برای سنجش افسردگی تهیه شده است، پرسشنامهی افسردگی بک…
برای موفقیت خود و معرفی خود به دیگران نیاز دارید که خود را بهتر بشناسید.…
مدل جهانی دیسک DISC در دنیا بهعنوان یکی از معتبرترین ابزارهای ارزیابی، بهبود و توسعه…