مجله کسب و کار

20 نکته کلیدی برای موفقیت در کسب و کارتان

  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

موفقیت در کسب و کار و استارتاپ به عوامل بسیاری بستگی دارد. قبلا در مقاله ای با عنوان ده نکته طلایی از برایان تریسی برای موفقیت در کسب و کار به بیان چند نکته مهم پرداختیم. اکنون در این مقاله نیز قصد داریم به 20 نکته کلیدی برای موفقیت در کسب و کارتان اشاره کنیم.

بخش بسیار مهمی از زندگی و فعالیت در استارتاپ، یادگیری از اشتباهات خود و دیگران است. برای موفقیت در کسب و کارتان، شما این شانس را دارید که ببینید چه چیزی باعث میشود که برخی کسب و کارها موفق شوند و برخی دیگر در کار خود شکست بخورند.

شما می توانید درس ها را قبل از انجام همان اشتباهات فرا بگیرید. هیچ دلیلی برای به اشتراک نگذاشتن خرد جمعی در تجارت وجود ندارد. هدف نهایی این مجموعه پرهیز از اشتباهاتی است که نه تنها به بنیانگذاران صدمه وارد می کند، بلکه به معیشت کسانی که تصمیم می گیرند از آن خرد پیروی کنند نیز آسیب میزند.

فهرست مقاله

20نکته کلیدی برای موفقیت در کسب و کارتان

بنابراین موفقیت در کسب و کار سخت نیست. فقط نیازمند رعایت برخی اصول حرفه ای است. در ادامه این مقاله به بررسی عوامل موثر برای موفقیت در کسب و کار و استارتاپ می پردازیم.

1- برای کسب موفقیت در کسب و کارتان یک مشکل واقعی را شناسایی کنید

شما می توانید یک اختراع یا محصولی خلاقانه و هیجان انگیز در تخیل داشته باشید. اما مهمترین اقدام که سبب موفقیت در کسب و کار شما می شود، رفع نیاز واقعی بازاری است که قصد ارائه خدمت در آن را دارید. بهترین شرکت ها، شرکت هایی هستند که نیازهای مصرف کنندگان را به خوبی برآورده می سازند و قادرند که با تغییر این نیاز ها تغییرات لازم را انجام دهند.

2- به یاد داشته باشید که رهبر بودن چیزی بیش از یک نگرش است

رهبری یک تیم با توجه به ایده و مسیری که برای کسب و کار شما اساسی است شروع می شود. اما موفقیت در کسب و کار شما در نهایت به نوع سکان داری شما مربوط می شود. شما با نوع نگرش، اخلاق، کار و اراده خود برای سایر شرکت ها الگو و نمونه می شوید.

3- تیم مناسب خود را انتخاب کنید

چشم انداز و هدف نهایی شما ممکن است مختص شما باشد. اما برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار به کمک نیاز دارید. برای رسیدن به اهداف نهایی خود در کسب و کار، باید خود را با افرادی که دید شما را درک می کنند و در فرهنگ و طرز فکر با شرکت شما همسو هستند همراه کنید.

  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

4- مربی و مشاور های مورد نیاز خود را پیدا کنید

وقتی که شروع به توسعه کسب و کار خود می کنید، احتیاج به مشاور دارید تا شما را  در راه موفقیت در کسب و کارتان کمک کنند. نترسید از دیگران بخواهید شما را راهنمایی کنند. اغلب آنها خوشحال می شوند که برای دریافت راهنمایی از آنها کمک بگیرید. در این صورت مشتاقانه به شما کمک خواهند کرد. درست مانند زمانی که توسط مربیان خودتان راهنمایی و هدایت می شدید.

5- فرهنگ خود را به عنوان پایه و اساس در نظر داشته باشید

در صورت عدم وجود راهنمایی مستقیم، این ویژگی فرهنگی یک شرکت است که در اطلاع رسانی به تصمیمات و کار افراد شرکت شما برنده می شود. فرهنگ شرکت شما نه تنها باید بگوید که شما چه کسی هستید، بلکه هدف شما و اینکه چه می خواهید باشید را توصیف می کند.

6- از خودتان با یک نهاد تجاری محافظت کنید

ممکن است در روزهای ابتدایی شروع کار، این موضوع به نظرتان مهم نباشد. اما راه اندازی یک کسب و کار بدون وجود یک نهاد تجاری می تواند دارایی های شخصی شما را در معرض خطر قرار دهد. مگر اینکه شما مایل باشید همه چیز را برای موفقیت در کسب و کار خود به خطر بیندازید. با یک متخصص صحبت کنید و یک نهاد تجاری برای حفاظت از کسب و کار خود ایجاد کنید.

7- به قرار داد هایی که امضا می کنید دقت کنید

هنگامی که در خارج از محیط اداری کار می کنید، ممکن است کارهای اداری از نظرتان خسته کننده و غیر ضروری به نظر برسد. اما آنها می توانند کسب و کار شما را خراب یا آباد سازند. هر توافقی که شما دارید باید با یک قرارداد منعقد شده رسمیت یابد تا از هر دو طرف در مقابل دعواهای حقوقی در آینده محافظت شود.

8- حواستان به ایده هایتان باشد

این یک عادت خوب است که ایده های خود را برای همه بازگو نکنید. اما در نهایت اگر امیدوار به رشد و پیشرفت و جمع آوری سرمایه برای کسب و کار خود هستید، باید در مورد ایده هایتان با برخی افراد صحبت کنید. وقتی در مورد ایده های خود در ملا عام صحبت می کنید، هوشمندانه است که همه افراد توافقنامه عدم افشای اسرار (NDAS) را امضا کنند تا از اطلاعات حساس و ایده های شما محافظت شود.

9- همواره از مالکیت معنوی خود محافظت کنید

از همان ابتدای کار، مالکیت معنوی یا همان ((IPبا ارزش ترین دارایی شما محسوب می شود. شناسایی و محافظت از تمام IP هایی که ایجاد می کنید برای موفقیت طولانی مدت و زنده ماندن سرمایه گذاری و استارتاپ شما بسیار مهم است.

10- برنامه ریزی هدفمند داشته باشید

هدف نهایی شما برای تجارت هر چه که باشد از ابتدا آن را در ذهن داشته باشید و برای رسیدن به آن تلاش فراوان کنید. با گذشت زمان همه چیز تغییر می کند. اما داشتن این هدف در ذهن شما در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها برای رسیدن به آن کمک خواهد کرد.

11- اگر به دنبال موفقیت در کسب و کارتان هستید از رقابت نترسید

تنها بودن یک شرکت در بازار هدف خاص، می تواند کمی دلهره آور باشد. به خصوص که شما به دنبال جلب توجه هستید. اما اجازه ندهید که فضای رقابت شما را منفعل و خاموش سازد. رقابت اثبات این است که شما روی چیزی قرار دارید و می تواند شما را وادار به تمرکز و پیشرفت کند. برای موفقیت در کسب و کار داشتن رقابت سالم واجب است.

12- موفقیت در کسب و کار نیازمند تهیه نقشه راه است

کنار گذاشتن مسیرهای بحرانی در کسب و کار شما می تواند به شما کمک کند فراتر از برنامه ای که برای رسیدن به اهدافتان در نظر گرفته اید عمل کنید. و به جلوگیری از هرگونه انحراف و حواس پرتی غیر ضروری کمک می کند. ممکن است کار سختی باشد، اما آیا موفقیت کسب و کار شما ارزش آن را ندارد؟

13- تخصص خود را مشخص کنید

بخشی از موفقیت کسب و کارتان به اعتبار شما به عنوان یک متخصص در فضایی که کار می کنید بستگی دارد. از این گذشته، هیچ کس نمی خواهد چیزی را از کسی بخرد که اطلاعات کافی ندارد و نمی داند در مورد چه چیزی صحبت می کند. نوشتن و صحبت کردن در مورد تخصص خاص شما یک روش عالی برای جلوه دادن هر چه بیشتر نام شما و و ایجاد اعتبار و شخصیت برای شماست.

14- کلید موفقیت در کسب و کار امروزه، تولید محتوا است

محتوا در این عصر اینترنت مانند پادشاه است. با وبلاگ ها، فیلم ها، پادکست ها و هر محتوای دیگری که به شما امکان می دهد نام و ایده های خود را در مقابل مشتریان خود ارائه دهید. کلیک ها، و تعاملات و دیدگاه ها، مطمئن ترین راه برای معرفی خود به عنوان رهبر فکری در مورد یک موضوع است.

15- برای موفقیت در کسب و کارتان  روابط خوبی شکل دهید

فرم موفقیت در کسب و کار این است که چه کسی شما را به اندازه آنچه انجام می‌دهید پیش‌بینی می‌کند. اما کلید روابط خوب ساختن یک طرفه آنها نیست. تا جایی که می‌توانید به دیگران کمک کنید و یک شبکه قوی از افرادی را که می‌توانید به آن‌ها تکیه کنید، ایجاد کنید.

16- در صورت لزوم همه چیز را زیر سؤال ببرید!

ممکن است رد وضع موجود یا عقل متعارف ترسناک به نظر برسد. اما برای رسیدن به جایی که به عنوان هدف در کسب و کار خود در نظر گرفته اید، به دنبال پاسخ همه چیز باشید، و از حرف زدن نترسید.

17- به آرامی شروع کنید

شور و شوق اولیه در مورد کسب و کار جدید شما بسیار عالی است، اما باید احتیاط لازم را حفظ کنید. بهتر است کاملا عاقلانه در مورد شرایط تصمیم گیری کنید تا بتوانید تصور خود را از محصولی که هنوز وارد بازار نشده به خوبی عملی سازید.

18- برای کسب درآمد صبور باشید

وقتی تصمیم می گیرید برای کسب و کار خود پول جمع کنید، بدانید که این می تواند یک روند طولانی و چالش برانگیز باشد. می تواند اولین پیشنهادی که به دست شما می آید وسوسه انگیز باشد. اما مطمئن باشید که پیشنهاد خوبی است که می تواند به پیشرفت تجاری شما کمک کند.

19- تفریح و سرگرمی را فراموش نکنید

اگر تمام تلاشی که برای موفقیت در کسب و کار خود کردید بی فایده بوده. و هر روز در این شغل احساس ناراحتی می کنید، ممکن است این امر با دشواری در فروش محصولات شما همراه باشد. بهتر است که کار را تا زمانی انجام دهید که برای شما سرگرم کننده و جذاب باشد. پس سعی کنید که کارمندان تان نیز با کار سرگرم باشند. چون مطمئنا این کار از زجر کشیدن در یک اتاق بدون پنجره خوشایندتر است!

20- به رضایت مندی مشتریان تان اهمیت بدهید

فرقی نمی کند که مشتریان شما مردم عادی هستند یا سازمان ها و شرکت ها. رضایتمندی مشتری یکی از اصول مهم موفقیت در کسب و کارتان است.. توانایی شما در راضی نگاه‌داشتن مشتریان باید به آن حدی باشد که مشتری را ترغیب به خرید مجدد خدمات یا محصولات تان کند. اگر مشتری ناراضی دارید، ببینید مشکل از کجا است و آن را رفع کنید

پیشروان کسب و کار compro

Recent Posts

کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

کاربرد هوش مصنوعی AI در بازاریابی داده محور (کسب و کار هوشمند) BI

55 سال ago

هوشمندسازی کسب و کار (Business Intelligence)

امروزه دانش و ایده می تواند که با نیروی کم،  قدرت عظیم تولید کند.

55 سال ago

آزمون سنجش افسردگی بک ویرایش اول

از بین تست‌ها و پرسشنامه‌هایی که برای سنجش افسردگی تهیه شده است، پرسشنامه‌ی افسردگی بک…

55 سال ago

آزمون سنجش افسردگی بک ویرایش دوم

از بین تست‌ها و پرسشنامه‌هایی که برای سنجش افسردگی تهیه شده است، پرسشنامه‌ی افسردگی بک…

55 سال ago

آزمون شخصیت NEO (فرم بلند)

برای موفقیت خود و معرفی خود به دیگران نیاز دارید که خود را بهتر بشناسید.…

55 سال ago

آزمون ارزیابی DISC

مدل جهانی دیسک DISC در دنیا به‌عنوان یکی از معتبرترین ابزارهای ارزیابی، بهبود و توسعه…

55 سال ago