قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

درباره مولف

فیلیپ کاتلر پروفسور برجسته بازاریابی بین المللی اس. سی جانسون در مدرسه مدیریت کلاگ است. او به عنوان یکی از اندیشمندان بازاریابی پیشرو جهان شناخته شده است. او مدرک کارشناسی ارشد در اقتصاد (1953) از دانشگاه شیکاگو و مدرک دکتری خود را در اقتصاد (1956) از موسسه فناوری ماساچوست (M.I.T.) و درجه افتخاری از 21 دانشگاه خارجی دریافت کرده است. او نویسنده بیش از 57 کتاب و بیش از یکصد و پنجاه مقاله است. او به عنوان مشاوره برای IBM، جنرال الکتریک، سونی، AT & T، بانک آمریکا، مرک، موتورولا، فورد و غیره بوده است. فایننشیال تایمز او را در فهرست 10 متفکر برتر تجارت قرار داد. آن ها کتاب مدیریت بازاریابی او را به عنوان یکی از 50 کتاب برتر تجارت در تمام دوران نقل کرده اند.

نسل سوم بازاريابي از محصول به مشتري و به روح انساني بازاریابی 
با وجود این مسایل و سایر تغییرات، نیازمند تفکری دوباره است. مفهوم بازاریابی را می‌توان مفهومی تعادلی نشات گرفته از متغیرهای اقتصاد کلان دانست. با تغییر محیط اقتصادهای کلان، رفتار مصرف‏کننده تغییر می‌یابد و این امر بازاریابی را نیز به تغییر رهنمون می‌سازد. در 60 سال گذشته، بازاریابی از محصول‏محوری (نسل اول بازاریابی) به مشتری‏مداری (نسل دوم بازاریابی) تغییر پیدا کرده و امروزه شاهد آن هستیم که بار دیگر در پاسخ به تغییرات محیط در حال تحول است.
ما شاهد گسترش تمرکز شرکت‌ها از محصول به مشتری و از مشتری به مسائل انسانی هستیم. نسل سوم بازاریابی، مرحله‏ای است که شرکت‌ها از مرحله مشتری‏مداری به انسان‏محوری رسیده‌اند، مرحله‏ای که در آن سودآوری و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها به تعادل رسیده باشد. امروزه شرکت‌ها صرفاً واحدی عملیاتی و خودکفا در بازار رقابتی نیستند، بلکه شرکت با شبکه‌ای از شرکای وفادار شامل کارکنان، توزیع‏کنندگان، فروشندگان و تامین‏کنندگان در تعامل و همکاری است. اگر شرکت‌ها شبکه شرکای خود را به دقت برگزینند و اهداف آن‌ها باهم همسو شود و منافع هر یک عادلانه و انگیزه‏بخش باشد، مجموعه شرکت و شرکایش به قدرتی بزرگ در عرصه رقابت تبدیل خواهد شد.
برای رسیدن به این هدف، شرکت باید مأموریت‌ها، چشم‏انداز و ارزش‌های سازمان خود را با اعضای گروه به اشتراک گذارد تا همگی بتواند در قالب اتحادی موثر به اهداف خود دست پیدا کنند. در این کتاب به تشریح این مسئله خواهیم پرداخت که چگونه شرکت می‌تواند مأموریت، چشم‏انداز و ارزش‌های خود را برای ذینفعان اصلی خود بازاریابی نماید. شرکت منافع خود را با خلق ارزش برتر برای مشتریان و ذینفعان خود کسب می‌کند. امید است که شرکت‌ها مشتریان خود را نقطه استراتژیک شروع فعالیت دیده و به تمام جنبه‌های انسانی، نیازها و نگرانی‌هایشان توجه داشته باشند.
این کتاب از سه بخش اصلی تشریح شده است. در بخش اول روندهای کلیدی كسب‌وكار که بازاریابی انسان‏ محور را شکل می‌دهند به طور خلاصه ذکر شده و اصول نسل سوم بازاریابی، پایه ‏ریزی می‏شود. در بخش دوم نشان داده می‌شود که شرکت چگونه می‌تواند چشم‏انداز، مأموریت و ارزش‌های سازمانی خود را برای هر یک از ذینفعان کلیدی خود شامل مصرف‏کنندگان، کارکنان، شرکای توزیع و سهام‏داران بازاریابی کند و در بخش سوم تفکرات شرکت‌ها در پیاده‏سازی نسل سوم بازاریابی در چند موضوع مهم کلیدی برای حل مسائل جهانی همچون سلامتی، فقر و پایداری محیط‏زیست و اینکه چگونه شرکت‌ها می‌توانند در اجرای مدل كسب‌وكار انسان محور مشارکت داشته باشند، بیان خواهد شد. در خاتمه و در فصل پایانی، 10 عقیده کلیدی نسل سوم بازاریابی با ذکر مثال‌های منتخب از شرکت‌هایی که این مفهوم را در مدل كسب‌وكار خود به کار گرفته‌اند به طور خلاصه بیان می‌شود.

 

 

 

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 64 = 66