موفقیت به سبک وارن بافت: چگونه با به کارگیری اصول وارن بافت موفق شویم؟

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

از آنجایی که انسان موجودی کمالگرا است، دوست دارد در هر زمینه ای به موفقیت برسد. و به عنوان یکی از افراد موفق شناخته شود. علاقه به موفقیت از کمال گرایی نشات می گیرد. برای پاسخ به این غریزه طبیعی، مردم نقشه های مختلفی می چینند و راه های زیادی را طی می کنند. اما گروه ی از مردم وجود دارند که علاقه به طی کردن مسیری خاص برای رسیدن به موفقیت دارند. این افراد ترجیح می دهند از الگوهای موفق در حیطه ی کاری خود پیروی کنند و راه و روش آنها را به کار بگیرند.

یکی از افراد موفق و مشهور جهانی که به عنوان الگوی موفقیت برای قشرهای مختلف مطرح است وارن بافت نام دارد. شاید گاهی برایتان پیش آمده است که بارها و بارها دوست داشته اید تا جای وارن بافت بودید و یا می توانستید موفقیت به سبک وارن بافت را تجربه کنید. در این مقاله سعی می کنیم بعد از معرفی اجمالی وارن بافت از تکنیک ها و روش های کاربردی او در خصوص موفقیت برایتان بگوییم تا ببینید که وارن بافت هم یک فرد عادی همچون ما می باشد. در نتیجه ما هم اگر بخواهیم می توانیم فقط با کمی تلاش بیشتر، موفقیت به سبک وارن بافت را تجربه کنیم.

فهرست مقاله

معرفی وارن بافت

وارن بافت یکی از بزرگترین کارآفرینان و سرمایه گذاران نیکوکار آمریکایی است. وی به موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم معروف است. او در حال حاضر به عنوان مدیرعامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی مشغول به کار است. وارن بافت در ابتدای کارش در برکشایر، به عنوان یکی از سرمایه گذاران بلند مدت بازار بورس بود، ولی در حال حاضر این مرد ثروتمند بنا دارد که تمام سهام شرکت را خریداری کند.

وارن بافت، علاوه بر شرکت برکشایر هاتاوی یکی از سهام داران قابل توجه شرکت های کوکاکولا، اکسپرس، آی بی ام، ولز، فارگو و … است. همچنین وارن بافت به عنوان سومین میلیاردر جهان در سال 2018 شناخته شده است.

موفقیت به سبک وارن بافت: چگونه با به کارگیری اصول وارن بافت موفق شویم؟

موفقیت به سبک وارن بافت

موفقیت های بی شمار وارن بافت نتیجه دو دیدگاه مهم اوست. وی معتقد است تمام انسان ها در زندگی باید پیرو دو قانون مهم باشند.

قانون اول: پول را از دست ندهید. قانون دوم: قانون اول را فراموش نکنید.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

بعد از آشنایی تقریبا مختصر با این شخصیت مشهور جهانی به بیان نکات کلیدی او در خصوص موفقیت و به عبارتی موفقیت به سبک وارن بافت اشاره می کنیم و رازهای موفقیت او را به منظور دستیابی به موفقیت در تمام عرصه های زندگی به شما معرفی می کنیم. برای موفقیت به سبک وارن بافت به موارد زیر توجه کنید.

1- استفاده از روش های ساده

راه رسیدن به موفقیت از نظر وارن بافت همانند افراد موفق دیگر راه پر پیچ و خمی نیست. بلکه ساده ترین راه را، برای رسیدن به موفقیت در زندگی باید به کار بست. وارن بافت معتقد است:

برای رسیدن به کارهای خارق العاده نیازی نیست کارهای خارق العاده انجام دهید.

همچنین او در خصوص خصلت مضر انسان ها می گوید:

به نظر می رسد که انسان خصلتی مضر دارد که همیشه می خواهد لقمه را دور سرش بچرخاند.

از آنجایی که مستقیم ترین راه ها کوتاه ترین راه ها محسوب می شوند، بهتر است به این دیدگاه وارن بافت اعتماد کنیم و مطمئن باشیم که برای رسیدن به موفقیت به سبک وارن بافت استفاده از روش های ساده، اغلب اوقات راه درست و آسانی است.

2- حشر و نشر با افراد موفق

انسان ها به صورت کلی موجوداتی اجتماعی هستند. به سبب زندگی در اجتماع نیز، مدام در حال یاد گرفتن از اطرافیان و کسب ویژگی های مثبت و منفی آنها هستند. پس وقتی آدمی در حال یادگیری ویژگی های دیگران است، عقلانی است که در انتخاب همنشین خود دقت کافی به خرج بدهد و کسی را انتخاب کند که زمینه ساز موفقیت در کار او باشد.

در این خصوص وارن بافت می گوید:

بهتر است با آدم هایی بپلکید که از شما بهتر هستند. همکارانی را برگزینید که اخلاق شان بهتر از شما باشد. چیزی نخواهد گذشت که شما هم به همان مسیر کشیده می شوید.

موفقیت به سبک وارن بافت: چگونه با به کارگیری اصول وارن بافت موفق شویم؟

3- خوش اخلاقی

مهم ترین خصوصیت یک سرمایه گذار خلق و خویش است نه ذکاوتش. آدم برای این کار به خلق و خویی نیاز دارد که نه از همراه بودن با جماعت خیلی سرخوش شود و نه از حرکت در خلاف جهتشان

از نظر وارن بافت مهم ترین خصوصیت یک سرمایه گذار خوش اخلاقی است.  زیرا خوش اخلاقی می تواند ثمره ای همچون موفقیت در کار را حاصل شود. خوش اخلاقی نه تنها یکی از فاکتورهای موفقیت به سبک وارن بافت است، بلکه یک ویژگی مهم در تمام عرصه های زندگی است.

4- صبر و حوصله

عقیده سرمایه گذار مشهور جهانی در خصوص صبر و حوصله این گونه است:

سرمایه گذاری موفقیت آمیز نیازمند گذشت زمان، برخورداری از نظم و دیسیپلین و داشتن صبر و حوصله است. فارغ از اینکه چقدر تلاش و استعداد به خرج دهید بعضی کارها وقت می خواهند. نمی توان با 9زن باردار، بچه ای را یک ماهه به دنیا آورد!

بنابراین گذشت زمان و صبر در کارها یکی دیگر از مولفه های موفقیت به سبک وارن بافت محسوب می شود.

5- دقت در هزینه های کسب و کار

به عقیده برخی از افراد همیشه گران ترین چیزها مطلوب ترین هستند. در حالی که این گونه نیست و گاهی می توان با کم ترین هزینه ها بهترین ها را به دست آورد. زیرا هیچ فرد موفقی با هزینه های گزاف به موفقیت نرسیده است. در این خصوص وارن بافت می گوید:

سالها پیش بن گراهام به من آموخت که هزینه چیزی است که پرداخت می کنی و ارزش چیزی است که دریافت می کنی. فرقی نمی کند که راجع به جوراب صحبت کنیم و یا راجع به سهام. من دوست دارم جنس با کیفیت را زمانی بخرم که قیمتش پایین آمده باشد.

علاوه بر این وارن بافت معتقد است:

خیلی بهتر است که شرکت خفنی را به قیمت خوب بخرید. تا اینکه به قیمت خوبی، شرکت خفنی را بخرید.

پس یکی از اصلی ترین کلیدهای موفقیت به سبک وارن بافت این است که وقتی قیمت پایین است بخرید و وقتی قیمت بالا رفت بفروشید.

6- کمک از موانع

من به دنبال این نیستم که از روی موانع دو متری بپرم. در عوض دنبال یک مانع سی متری هستم تا بتوانم رویش پا بگذارم و بالاتر بروم.

گاهی برخی از افراد را مشاهده می کنید که می خواهند تمام مانع های موجود بر سر راه را از بین ببرند و بعد با خیالی آسوده به موفقیت برسند. در حالی که واقعا امکان چنین عملی نیست و یا اگر هم  باشد بسیار سخت و طاقت فرسا است. چرا که بهتر است گاهی با کمک موانع بتوانیم به موفقیت را تجربه کنیم. در موفقیت به سبک وارن بافت موانع هم یکی از اهرم های پیشرفت محسوب می شوند.

موفقیت به سبک وارن بافت: چگونه با به کارگیری اصول وارن بافت موفق شویم؟

7- برنامه ریزی طولانی مدت

به عقیده ی وارن بافت:

بازار در کوتاه مدت، مثل مسابقه ی محبوبیت است. و در بلند مدت، مثل باسکول.

منظور او از این جمله کاملا مشخص است. زیرا برای رسیدن به موفقیت به سبک وارن بافت هرگز نباید به سود آنی اکتفا نمود. بلکه با تصمیم گیری درست و انتخاب هوشمندانه باید به نحوی عمل کرد که کنترل بازار را برای مدت طولانی در دست داشت. زیرا کنترل طولانی مدت بازار، پر منفعت تر از سود آنی و لحظه ای است.

8- مقایسه ی پیشرفت

نکته ی کلیدی در سرمایه گذاری این نیست که سبک سنگین کنید که فلان صنعت قرار است چه تاثیری بر جامعه داشته باشد یا چقدر رشد کند. بیشتر حواستان به این باشد که ببینید فلان شرکت چقدر در رقابت با بقیه جلوتر است و از همه مهم تر اینکه تا کی می تواند جلو بماند.

همان گونه که مشخص است با مقایسه میزان پیشرفت شرکت ها می توان برای موفقیت در کار خود نقشه ای بی عیب طراحی کرد و در عین حال جایگاه خود را در میان بقیه ارتقا داد. زیرا به کمک این ویژگی هم در خصوص موقیعت و میزان پیشرفت خود اطلاع کافی دارید و هم می توانید موفقیت به سبک وارن بافت را تجربه کنید.

جمع بندی

در جمع بندی نکات طلایی  موفقیت به سبک وارن بافت باید بگوییم که موفقیت در هر زمینه ای نیازمند تخصص خارق العاده و یا هوش بی بدیل و موارد این چنینی نیست. بلکه با بکارگیری روش هایی ساده و در عین حال مفید می توان در شمار بزرگترین ثروتمندان جهان قرار گرفت.

همچنین یادتان باشد که ثروتمند ترین افراد هم روزی با اندک سرمایه ای وارد بازار کار شدند. اما به سبب تلاش و پشتکاری که داشتند اکنون جزء معدود افراد ثروتمند و مشهور جهان هستند.

یادتان باشد موفقیت نه اتفاقی است و نه نیاز به شانس و اقبال بلند دارد و نه پدیده ای ماورایی است. بلکه کافی است اراده کنید و بعد با اراده ی فولادین خود تمام راه ها را برای رسیدن به موفقیت هموار کنید.

البته برای چشیدن طعم موفقیت به سبک وارن بافت توصیه می کنم دو قانون ابتدایی او را نیز فراموش نکنید. امیدوارم مطالب گفته شده در خصوص موفقیت به سبک وارن بافت بتواند به عنوان انگیزه ای تاثیرگذار برای رسیدن به موفقیت شما محسوب شود.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

81 + = 88