موفقیت به سبک استیو جابز

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

فهرست مقاله

با استیو جابز در مسیر موفقیت

موفقیت یکی از مطلوب ترین خواسته های افراد در تمام جهان محسوب می شود. همه افراد دوست دارند موفق باشند و بدین سبب در اجتماع جایگاه مطلوبی را به دست بیاورند و از زندگی خود لذت ببرند. اما برخی راه رسیدن به آن را بسیار سخت تصور می کنند و بر این باورند که باید خود را به آب و آتش بزنند تا بلکه بتوانند موفق شوند. البته برخی از افراد هم با اندکی درایت و تامل راه میان بُر را انتخاب می کنند و مایلند از این راه به مقصد برسند. یکی از راه های میان بُر که بسته به میزان همت شما، می تواند مفید هم باشد پیروی از سبک افراد موفق است؛ می توان آن را به عنوان الگوی موفقیت در نظر گرفت. یکی از الگوهای مطرح جهانی در خصوص موفقیت، استیو جابز می باشد. در این قسمت سعی داریم راهکارهای موفقیت به سبک استیو جابز را برایتان بگوییم تا بتوانید با الگوگیری و برنامه ای ساده و منظم، طعم موفقیت به سبک اسیو جابز را بچشید و در شمار افراد موفق قرار بگیرید. البته هر انسانی خصوصیات و شرایط مختص به خود را دارد و می تواند بسته به توانایی های فردی خود، از یک سبک مشخص موفقیت، الگوبرداری کند.

در ابتدا برای آشنایی بیشتر توضیحات مختصری در خصوص زندگی این انسان موفق بیان می کنیم و سپس راهکارهای موفقیت به سبک استیو جابز را برایتان شرح می دهیم.

مختصری از زندگی استیو جابز

استیو جابز متولد سال 1955 در سان فرانسیسکو است. مادر جابز دارای ملیت آلمانی- سوییسی و پدر او نیز فردی سوری و مسلمان بود. او کارآفرین آمریکایی و بنیانگذار شرکت اپل است. و یکی از چهره های مشهور در صنعت رایانه به شمار می آید. جابز در سال 1976 به همراه دوستش به نام استیو وازنیک اقدام به تاسیس شرکت اپل کرد. آنچه که امروز سبب شهرت استیو جابز را فراهم آورده بنیانگذاری شرکت اپل و ایده های خلاق او در خصوص تاسیس این شرکت است. استیو جابز و دوستش توانستند اولین رایانه شخصی را تحت عنوان اپل وارد بازار کنند. در سال 1985 به سبب وجود اختلاف مدیریتی استیو جابز شرکت اپل را ترک کرد و خود اقدام به تاسیس شرکت «نکست» نمود. شرکت مذکور نیز شرکتی بسیار موفق بود و بدین سبب در سال 1996 توسط شرکت اپل خریداری شد. فلذا استیو جابز مجدد به اپل برگشت. در سال 2007 استیو جابز به عنوان یکی از قدرتمند ترین افراد دنیا و حتی برتر از بیل گیتس، روپرت مرداک و اریک اشمت معرفی شد. همچنین در سال 2009 به عنوان برترین و تحسین برانگیز ترین کار آفرین مشهور جهان در نظر نوجوانان انتخاب شد. استیو جابز به راستی یک نابغه بود و توانست افتخارات بسیار زیادی را کسب کند. سرانجام بر اثر سرطان لوزالمعده در سن 65 سالگی در 5 اکتبر 2011 از دنیا رفت. اما چیزی که نام او را هنوز زنده نگه داشته، روش هایی است که می توان آن ها را به عنوان راهکارهای موفیقت به سبک استیو جابز نام برد.

روش هایی برای موفقیت به سبک استیو جابز

1- نه گفتن به فرصت های گوناگون

یکی از راهکارهای موفقیت به سبک استیو جابز قدرت نه گفتن به مسئله های گوناگون زندگی است. نظر جابز در خصوص این راهکار موفقیت این گونه است: «من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم هم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئلهٔ گوناگون است». بنابراین کنترل مسیر موفقیت با استفاده از قدرت نه گفتن به سایر موارد وسوسه انگیز می تواند امکان پیشرفت شما را تقویت کند. در این مورد همیشه هم تصمیم گیری آسان نیست و شاید سود کوتاه مدت شما را به انتخاب راه های فرعی ترغیب کند. روش موفقیت به سبک استیو جابز دوراندیشی و گذشتن از بعضی کارها را به شما پیشنهاد می کند.

2- توجه به ارزش کار

به عقیدهٔ استیوجابز «بدل شدن به ثروتمند ترین مرد جهان که در گوشه ای از قبرستان آرام گرفته است برایم ارزش ندارد، اینکه هر شب وقتی به رختخواب می روم احساس کنم کاری ارزشمند انجام داده ام چیزی است که برایم مهم محسوب می شود». بسیاری از افراد صرف کسب ثروت فراوان را هدف خود قرار می دهند. در موفقیت به سبک استیو جابز ارزش کار انجام شده است که ملاک در نظر گرفته شده است. وقتی عمل افراد با ارزش باشد قطعا قیمت خوبی هم پیدا می کند.

3- توجه به کیفیت عمل

همیشه آنچه که سبب پایداری افراد و اعمال شان می شود کیفیت و به عبارتی مطلوب بودن فعالیتی است که از سوی آنها انجام شده است. گاهی افراد به کارهای زیادی مشغول می شوند و به سبب افزایش حجم فعالیت های خود، کلا یادشان می رود که در کجای راه ایستاده اند. اگر می خواهید موفقیت به سبک استیو جابز را تجربه کنید، باید بدانید که «کیفیت، بسیار مهم تر از کمیت است. یک موفقیت بسیار بزرگ بهتر از موفقیت های مقطعی و کوتاه مدت است».

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

4- تلاش و پشتکار

وقتی بخواهیم میزان موفقیت افراد را بسنجیم متوجه می شویم که انسان ها دو گونه هستند. 1- افراد باهوش 2- افراد با پشتکار. آنچه که با تجربه بدست آمده و می توان با نهایت جرات و اطمینان از آن سخن گفت این است که برای رسیدن به موفقیت، پشتکار بیشتر از هوش کارساز است. چرا که فرد با پشتکار تمام تلاش خود را برای رسیدن به خواسته هایش به کار می برد. استیو جابز در این خصوص می گوید: «من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیرموفق ها جدا می نماید. پشتکار خالص است». در نتیجه می توان پشتکار را به عنوان یکی از اصلی ترین راهکارهای موفقیت به سبک استیو جابز نام برد.

5- انتخاب راه های ساده

موفقیت به سبک استیو جابز

از دیگر مولفه های موفقیت به سبک استیو جابز انتخاب راه های ساده برای رسیدن به موفقیت است. جابز در این خصوص می گوید: «تمرکز و سادگی، یکی از مهم ترین اعتقادات من است. پدیده ساده می تواند دیر یاب تر و دشوار تر از یک پدیده پیچیده باشد. باید تلاش بسیاری کنید تا فکر و ایده خود را به ساده ترین وجه ممکن به بار بنشانید». توجه به ساده بودن روش و ساده عمل کردن یکی از آسان ترین و مطمئن ترین راه هایی است که احتمال رسیدن به موفقیت را افزایش می دهد.

6- نا امید نشدن از شکست، مهمترین راهکار موفقیت به سبک استیو جابز

گاهی افراد با دنیایی از آرزو برای رسیدن به موفقیت تلاش می کنند و چه بسا در چندین مرحله نیز موفق می شوند. اما ممکن است به حسب اتفاق یا اشتباه محاسباتی، موفقیت های قبلی جای خود را به شکست بدهند. در روش موفقیت به سبک استیو جابز شکست معنی ندارد. او در خصوص اخراج کوتاه مدت از شرکت اپل که به ظاهر شکستی بزرگ است می گوید: «اخراج از شرکت اپل، بهترین اتفاقی بود که در زندگی من افتاد. با این اتفاق سنگین بار یک فرد موفق بودن، با فروغ و خوش دلی یک تازه کار بودن جایگزین شد. این اتفاق به من انگیزه داد تا وارد یکی از خلاقانه ترین دوره های زندگی ام شوم». در نتیجه شکست هرگز به معنی عدم موفقیت نیست و می توان آن را محرکی برای موفقیت های بعدی به حساب آورد.

7- رابطه خلاقیت و موفقیت

موفقیت به سبک استیو جابز

یکی از مواردی که وجه تمایز افراد موفق از غیر موفق می باشد، میزان ابتکار و خلاقیت آنان است. هر چقدر که فرد خلاق باشد ایده های بیشتری به ذهنش خطور می کند و راهکارهای بهتری از میان آن ها بدست می آورد. خلاقیت و ابتکار را نیز می توان به عنوان یکی از راهکارهای موفقیت به سبک استیو جابز معرفی کرد. به عقیده او «ابتکار و خلاقیت است که بین یک رهبر و یک پیرو تفاوت ایجاد می کند». هر چه شما بتوانید خلاق تر عمل کنید، به تبع آن می توانید بیشتر به عنوان پرچمدار موفقیت مطرح شوید. این مهارت اکتسابی است یعنی شما با تمرین و وادار کردن خود می توانید میزان خلاقیت تان را رشد بدهید.

8- علاقه به شغل

برای موفقیت در هر زمینه ای شرط اول این است که با علاقه به سمت آن بروید. اگر کاری را با بی میلی و از سر اجبار و یا به هر دلیل دیگری غیر از علاقه شروع کنید، مطمئن باشید که شکست نتیجهٔ نهایی آن خواهد بود. اگر می خواهید طعم موفقیت به روش استیو جابز را بچشید، باید بدانید که: «تنها راه انجام کارهای بزرگ این است که عمیقا عاشق آنچه انجام می دهید باشید. اگر هنوز شغل مورد علاقه خود را پیدا نکرده اید به جستجو ادامه دهید و توقف نکنید. قلب تان، به شما می گوید که چه زمانی به آن رسیده اید». در نتیجه برای اطمیان از شروع مسیر انتخابی خود در خصوص موفقیت، راه کار ساده این است که بدانید چه میزان به وضعیتی که خواستار رسیدن به آن هستید علاقه دارید. زیرا میزان علاقه شما، بیانگر میزان تلاش برای رسیدن به موفقیت مذکور است.

راهکارهای گفته شده در خصوص موفقیت به سبک استیو جابز نکاتی طلایی برای رسیدن به موفقیت محسوب می شوند. در این نوشتار سعی شد که با جملات استیو جابز و از زبان خود او شما را با راهکارهایی که استفاده کرده آشنا کنیم. همان گونه که ملاحظه کردید این روش ها، ساده و در عین حال پر کاربرد است. امیدوارم مطالب گفته شده مفید بوده و تلنگر کوچکی برای آغاز موفقیت های شما در زندگی محسوب شود. اقدام نهایی را خود شما بر میدارید و مطالعه زندگی انسان های بزرگ، تنها چراغ راه هستند.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

54 + = 60