درس‌ زندگی از میشل اوباما

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

میشل اوباما نخستین بانوی اول سیاهپوست آمریکا و زنی با کارها و مشاغل زیاد است که تأثیر به‌سزایی بر جهان داشت. او در نقش یک مادر، همسر، حقوقدان و نویسنده ظاهر شده و صرف‌نظر از نقشی که بر عهده داشته، سربلند و موفق عمل کرده است. او در سال ۱۹۶۴ متولد شد. وی توانست از دانشگاه پرینستون فارغ‌التحصیل شود و سپس با هدف وکیل شدن به دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد راه یابد. زندگی او نیز مانند دیگر افراد پر از مشکلات و موانع مختلف بود. او تلاش کرد تا از هر یک از این موانع و دشواری‌ها درسی بیاموزد. از این میان، ما برترین درس‌ زندگی از میشل اوباما را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما در compro همراه باشید.

فهرست مقاله

متواضع باشید

نخستین مورد از درس‌ زندگی از میشل اوباما، تواضع و داشتن رفتار یکسان با همه افراد است. او می‌گوید:«ما درباره قدردانی و فروتنی یادگرفته‌ایم_ اینکه افراد زیادی در موفقیت ما نقش داشته اند؛ از معلمی که الهام‌بخش ما بود گرفته تا سرایدار مدرسه، ارزش نقش هر شخص و برخورد محترمانه با همه افراد را به ما آموزش داده  است». او به عنوان فردی که در طول حیات خود شاهد تبعیض و نگاه مغرضانه به افراد سیاهپوست از جمله خودش بوده است، ارزش و اهمیت رفتار یکسان با افراد را می‌داند.

علاوه بر دوری از تبعیضات نژادی، میشل بر تواضع نسبت به افراد در محیط کار نیز تأکید بسیاری دارد. هر گاه که فرصتی برای سخنرانی وجود داشت، او از همه افرادی که در هر جایگاهی نقشی در اجتماع ایفا کرده اند یاد می‌کرد.

خودتان را بپذیرید؛ درس‌ زندگی از میشل اوباما

یکی دیگر از دروس زندگی از میشل اوباما که می‌تواند در مراحل مختلف زندگی به شما کمک کند، پذیرش و قبول ویژگی‌های خودتان است. میشل اوباما در یکی از صحبت‌های خود گفته است:«هیچ یگانه راه صحیحی برای انسان بودن وجود ندارد. صرفاً داستان موفقیتتان را تعریف نکنید، بر چگونگی رسیدن به این موفقیت تمرکز کنید. موانع و نقص‌هایتان را به اشتراک بگذارید و آن‌ها را بپذیرید. زندگی هیچ‌کس پر از رنگین‌ کمان و تک‌شاخ نبوده است. هیچ‌وقت نمی‌دانید چه کسی ممکن است از مسیر شما الهام بگیرد و برای بهتر شدن تلاش کند».

درس‌ زندگی از میشل اوباما

آگاهی و پذیرش نقاط ضعف و نقصان‌ها به شما کمک می‌کند با دیگران به شیوه‌ای جدید و بهتر از قبل ارتباط برقرار کنید. با این رویه افراد خواهند دانست که لازم نیست همواره قوی باشد؛ چرا که همه انسان‌ها در زمان‌هایی آسیب‌پذیر اند.

به افکار دیگران درباره خودتان اهمیت ندهید

توجه نکردن به افکار و نظرات نادرست دیگران از مهم‌ترین موارد درس‌ زندگی از میشل اوباما است. میشل اوباما به ما می‌گوید برای شناخت هویت واقعی و درک خودتان، هرگز ذهنتان را با افکار دیگران درگیر نکنید. فرض کنید به همراه گروهی دیگر از افراد درون یک جعبه قرار گرفته اید. اگر درگیر اهمیت دادن به آنچه این افراد درباره شما فکر می‌کنند باشید، هرگز نمی‌توانید از این جعبه بیرون بروید.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

او نیز مانند همه انسان‌ها احساس ارزشمند بودن نزد دیگر افراد را داشت. او هم گاهی از خود می‌پرسید آیا من کافی هستم؟ اما در مواجه با حقیقت زندگی، او فهمید که دیگر افراد حتی صلاحیت ارزش و اعتبار دادن به خودشان را هم ندارند چه برسد به دیگران.

به بقیه فرصت بدهید

«چه در زندگی شخصی و چه در محیط کاری، مهم است بدانید که هیچ‌کس صاحب یک شغل یا جایگاه نیست. داستان من می‌توانست داستان هر شخص دیگری باشد». درس‌ زندگی از میشل اوباما از زندگی و تجربه شخصی او نشأت گرفته و صرفاً حرف‌هایی شعارگونه نیستند. او به عنوان شخصی که در چندین جایگاه مختلف قرار داشته است، از اهمیت دراز کردن دست یاری به سوی دیگران آگاهی دارد. زمانی که به قدرت و مقام می‌رسید، مسیری که طی کردید را فراموش نکنید. دیگران را نیز از راهنمایی‌تان بهره‌مند کنید. نیکی کردن را به خاطر داشته باشید و مطمئن باشید که این خوبی از راه‌هایی ناشناخته به شما بازمی‌گردد.

درس‌ زندگی از میشل اوباما

بر ترس‌هایتان غلبه کنید

ترس عامل بسیاری از شکست‌ها و ناکامی‌های ما در مراحل مختلف زندگی است. یکی دیگر از مهم‌ترین درس‌ زندگی از میشل اوباما نیز به همین موضوع اشاره دارد. او در این باره می‌گوید:«یادگیری نحوه غلبه بر ترس‌ها یا یادگرفتن اینکه چطور با ترس‌ها زندگی کرده و راه خود را از میان آن‌ها پیدا کنید یکی از کلیدهای موفقیت و رشد است». ترس را می‌توان یکی از بزرگترین موانع موجود میان شما و جایگاهی که می‌توانید به آن برسید، به شمار آورد. افراد ماهر و توانمند بسیاری وجود دارند که فرصت‌های مهمی را از دست داده و از جایگاه فعلی خودشان پیش‌تر نمی‌روند. دلیل این امر چیست؟ ترس از اتفاق‌هایی که ممکن است در صورت تغییر شرایط برایشان اتفاق بیفتد.

میشل اوباما توصیه‌ می‌کند هر چقدر هم که شرایط ترسناک به نظر برسد تغییر را با آغوش باز بپذیرید. ترس از ناشناخته‌ها و اتفاقات جدید اجتناب ناپذیر است؛ اما زمانی که نحوه غلبه بر آن را یاد بگیرید، فرصت‌های بیشماری پیش رویتان قرار می‌گیرد. اگر از میان تمام درس‌ زندگی از میشل اوباما، تنها همین مورد را به کار ببندید نیز شاهد تغییرات مفیدی در زندگی خواهید بود.

امیدوار باشید

با توجه به اینکه او با مشکلات دلسرد کننده متعددی دست و پنجه نرم کرده است، این توصیه یکی از قدرتمندترین درس‌ زندگی از میشل اوباما است. او در عرض یک سال دو نفر از مهم‌ترین افراد زندگی‌اش را از دست داد. او در دوره بسیار دشواری از زندگی خود قرار داشت که زنده نگه داشتن امید در آن تقریباً غیر ممکن بود. با این وجود او تصمیم مهمی گرفت و هدف حقیقی زندگی را به خودش یادآور شد. علاوه بر حفظ امید در این دست از شرایط، امیدواری و آرزوی همیشگی او برای ساخت آمریکایی بهتر به دور از نژادپرستی و تبعیض، او را به شخص قدرتمندتری در دنیای سیاست تبدیل کرد.

خودتان را دست کم نگیرید

اگر بخواهید تعداد اندکی از درس‌ زندگی از میشل اوباما را گلچین کنید، این مورد قطعاً یکی از مهم‌ترین‌ها است. میشل اوباما راز شهامت را به ما گفته است؛ سرتان را بالا بگیرید و به خودتان شک نداشته باشید. می‌توان گفت که تقریباً همه ما به این فکر می‌کنیم که افرادی با موقعیت و قدرت بالاتر، بهتر از ما هستند. حقیقت این است که آن‌ها به خاطر شما در این جایگاه قرار گرفته اند. آن‌ها ممکن است در آرزوی ایده جدیدی باشند که شما در ذهنتان دارید. صرفاً این که آن‌ها اطلاعات نادرست را با اعتماد به نفس بالا بیان می‌کنند دلیل بر بهتر بودن یا قدرتمندی آنان نیست. هر گاه احساس ناکافی بودن داشتید یا ضعف اعتماد به نفس به سراغتان آمد، به خاطر داشته باشید که افرادی که از شما می‌ترسند هر کاری می‌کنند تا شما احساس ناراحتی و عدم اعتماد به نفس پیدا کنید.

درس‌ زندگی از میشل اوباما

از صدایتان استفاده کنید؛ درس‌ زندگی از میشل اوباما

یکی دیگر از دروس زندگی از میشل اوباما که می‌تواند برای افراد بسیار مفید باشد، همین مورد است. در اینجا منظور ما از استفاده از صدا داد زدن نیست، بلکه به این معنا است که بتوانید حرف و صدای خودتان را به گوش دیگران برسانید. میشل اوباما از دختری در خانواده‌ای متوسط به جایگاه بانوی اول آمریکا رسید. بدیهی است که این مسیر ساده نبوده و او به صدایی قوی نیاز داشته تا مطمئن شود مردم به او گوش می‌دهند. افرادی که دارند در مسیر اشتباه حرکت می‌کنند، با اعتماد به نفس بالا نظراتشان را بیان کرده و به گوش افراد متعددی می‌رساند. حال تصور کنید افراد مناسب می‌توانند چه قدرتی در اقناع مردم داشته باشند.

خودتان را در اولویت قرار دهید

بسیاری از ما به قدری غرق در مشکلات و مسائل مختلف می‌شویم که خودمان را فراموش می‌کنیم. توجه به خود یکی موارد از درس‌ زندگی از میشل اوباما است که می‌تواند قابل تعمیم به همه افراد باشد. او در این باره می‌گوید:«ما باید به قرار دادن خودمان در صدر لیست کارهای روزانه بیشتر توجه کنیم». به عبارت دیگر، باید یاد بگیریم که زمانی که صحبت از سلامت جسمی و فردی در میان است، حد و مرز را به درستی تعیین کنیم. میشل در موقعیت‌های مختلف از مشکلاتی که در زندگی با همسرش داشته صحبت کرده است.

زمان‌هایی در زندگی این زوج وجود داشته است که میشل می‌بایست ساعاتی طولانی را برای بازگشت همسرش منتظر بماند. این موضوع موجب شد آن‌ها به مشاور ازدواج مراجعه کنند. پس از چند جلسه مشاوره، میشل اهمیت در اولویت قرار دادن خودش را فهمید. باید بدانید که چه زمانی سازش کنید و چه زمانی حرف خود را بیان کنید. به خاطر داشته باشید که اگر خودتان نیاز به کمک داشته باشید، نمی‌توانید به دیگران یاری برسانید.

درس‌ زندگی از میشل اوباما

همیشه مصمم باشید

مصمم بودن در مسیر خواسته‌ها و داشتن ثبات قدم، یکی از اساسی‌ترین موارد درس‌ زندگی از میشل اوباما است. میشل در سن ۲۹ سالگی بین تبدیل شدن به یک زن مستقل و موفق در شغلش و مادر و همسر بودن سرگردان بود. با این وجود او در مسیرش مصمم باقی‌ماند. امروز نتیجه این ثبات قدم را همه می‌دانند. او به یک وکیل، بانوی اول آمریکا، مادر دو فرزند و نماد توانمندسازی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تبدیل شد.

در این مطلب تلاش کردیم مهم‌ترین درس‌ زندگی از میشل اوباما را با شما در میان بگذاریم. امیدواریم لذت برده باشید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

23 + = 32