جوان ترین مردان ثروتمند جهان

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

میلیاردر شدن رویای همه است. کسی هست که زندگی لوکس و دسترسی به همه امکانات دلخواهش را دوست نداشته باشد؟ بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، در سال گذشته علی‌رغم پاندمی کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، افراد بسیاری ثروت خود را افزایش دادند. راه میلیاردر شدن برای اغلب افراد مسیر ساده‌ای نیست؛ اما برای برخی افراد صرفاً ناشی از شانس است. در ادامه جوان ترین مردان ثروتمند جهان و چگونگی کسب این ثروت را بررسی می‌کنیم.

فهرست مقاله

۱- وانگ ژلانگ (wang zelong)

وانگ ۲۴ ساله یکی از جوان‌ترین مردان ثروتمند در جهان است که چیزی حدود ۱٫۵ میلیارد دلار ثروت دارد. ثروت او به علت مالکیت سهام یک شرکت مواد شیمیایی به نام Hua Yuan Titanium Dioxide Co است. سهام این شرکت در بازار سهام Shenzhen مبادله شده و وانگ سهام تحت مالکیت خود را به ارث برده است. این کمپانی ماده رنگی تیتانیوم دی‌اکسید تولید می‌کند؛ این رنگدانه در ساخت روکش‌ها، پلاستیک، جوهر و … کاربرد دارد.

جوان ترین مردان ثروتمند جهان

۲- استنلی تانگ و اندی فانگ (Stanley Tang & Andy Fang)

استنلی و اندی نیز از جمله جوان ترین مردان ثروتمند جهان اند که در لیست ما جای گرفته اند. این دو ۲۸ ساله بوده و هر یک حدود ۲٫۲ میلیارد دلار ثروت دارند. ثروت این دو نیز ناشی از مالیکت یک کمپانی است. کمپانی DoorDash یک شرکت فناوری‌محور است که خدمات ارسال غذا و مواد غذایی با همکاری رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف را به انجام می‌رساند. اندی و استنلی هر یک ۴٫۲ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند؛ اما این سهام را به ارث نبرده اند. این دو هم‌مؤسسان DoorDash بودند. این کمپانی با ارزش‌گذاری ۷۲ میلیاردی در بازار سهام نیویورک جای دارد.

۳- جاناتان کواک (Jonathan Kwok)؛ جوان ترین مردان ثروتمند جهان

جاناتان ۲۹ ساله حدود ۲٫۴ میلیارد دلار ثروت دارد. او فرزند Walter Kwok یکی از کلان سرمایه‌داران عرصه املاک است. او در کمپانی Empire Group Holdings به عنوان یکی از مدیران و بازرس پروژه‌های سرمایه‌گذاری املاک فعالیت می‌کند. این کمپانی توسط پدر وی تأسیس شد و جاناتان و برادرش هر یک بخشی از سهام او را به ارث برده اند.

۴- آستین راسل (Austin Russell)

مورد بعدی در لیست جوان ترین مردان ثروتمند جهان، با ثروت خالص ۲٫۵ میلیارد دلار، آستین راسل است. او کمپانی Luminar Technologies را تأسیس کرده است. این کمپانی سنسورهای LIDAR برای ماشین‌هایی تولید می‌کند که به صورت خودکار حرکت می‌کنند. او در سال ۲۰۱۲ و پس از دریافت یک بورسیه ۱۰۰ هزار دلاری از دانشگاه انصراف داد. این بورسیه Thiel Fellowship نام داشته و توسط Peter Thiel برای حمایت از کارآفرینان اعطا می‌شود. با قرارگیری سهام شرکت راسل در شاخص بورس Nasdaq، او به میلیاردری خود ساخته با ارزش ۲٫۵ میلیارد دلار تبدیل شد.

جوان ترین مردان ثروتمند جهان

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

۵- کوین دیوید لمن (Kevin David Lehmann)

کوین دیوید ۱۸ ساله جوان ترین مردان میلیاردر جهان است. این میلیاردر جوان آلمانی ثروت ۳٫۳ میلیارد دلاری خود را به لطف ارث بردن ۵۰ درصد سهام شرکت پدرش به دست آورده  و در لیست جوان ترین مردان ثروتمند جهان قرار گرفته است. زنجیره داروخانه‌های آلمانی drogerie markt در تولد ۱۸ سالگی او، ۱۲ میلیارد دلار درآمد داشتند و در حال حاضر در حدود ۳۷۰۰ شعبه فعالیت می‌کند.

۶- گوستاو مگنار ویتزو (Gustav Magnar Witzoe)

گوستاو ویتزو با ۲۷ سال سن و ۴٫۵ میلیارد دلار ثروت، در میان جوان ترین مردان ثروتمند در جهان قرار گرفته است. او مالک تقریباً نیمی از شرکت SalMar ASA، یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان سالمون در جهان است. پدر وی در سال ۱۹۹۱ این کمپانی را تأسیس کرد و سهام گوستاو هدیه پدرش به وی در سال ۲۰۱۳ است. در سال گذشته و به لطف عملکرد قوی در بازار، دارایی ویتزو تقریباً دو برابر شد. او همچنین مالک یک استارت‌آپ و از سرمایه‌گذاران حوزه املاک است.

۷- سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)؛ جوان ترین مردان ثروتمند جهان

چند سال گذشته را می‌توان دوران درخشش کریپتو و رمزارزها دانست. افراد بسیاری با آرزوی ثروتمند شدن وارد این بازار شدند؛ اما مورد بعدی در میان جوان‌ترین مردان ثروتمند در جهان واقعاً از این راه ثروتمند شد. او ثروت ۸٫۷ میلیارد دلاری خود را در زمان نسبتاً کوتاهی به دست آورد. بنکمن شرکت بازرگانی خود به نام آلامدا ریسرچ (Alameda Research) را تأسیس کرد و حدود ۲ سال پیش نیز صرافی ارزهای دیجیتال به نام FTX را راه‌اندازی نمود. این صرافی در حال حاضر ششمین صرافی بزرگ جهان است. هدف او این است که تا جایی که می‌تواند پول به دست بیاورد و از این طریق تا حد امکان به دیگران کمک کند.

جوان ترین مردان ثروتمند جهان

۸- بن سیلبرمن (Ben Silbermann)؛ جوان‌ ترین مردان ثروتمند جهان

به احتمال زیاد از اپلیکیشن پینترست استفاده کرده اید یا حداقل اسم آن به گوشتان خورده است. سیلبرمن مدیر عامل این اپلیکیشن با ثروت ۳٫۳ میلیارد دلاری خود از جمله جوان‌تری مردان ثروتمند جهان در حوزه فناوری است. او علاوه بر مدیرعاملی، از جمله بنیان‌گذاران پینترست در ۲۰۱۰ است. عمده ثروت او در آوریل ۲۰۱۹ و به دنبال رشد پینترست به دست آمد.

۹- بابی مورفی (Bobby Murphy)

با ۱۵٫۲ میلیارد دلار ثروت در سن ۳۳ سالگی، بابی مورفی به طور قطع یکی از جوان ترین مردان ثروتمند جهان به شمار می‌آید. در سال گذشته و با رشد بی‌سابقه سهام اپیلیکیشن‌های اجتماعی، ثروت هم‌بنیان‌گذار اسنپ چت بیش از ۳ برابر شد. اسنپ چت در سه ماهه دوم سال توانست به رکورد درآمد ۹۸۲ میلیون دلاری دست یافت.

۱۰- لوکاس والتون (Lukas Walton)

فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت نامی آشنا برای افراد است. مؤسس این فروشگاه‌ها سم والتون بود. لوکاس والتون نوه او و مالک یک سوم دارایی پدرش پس از فوت او است.  او به عنوان رئیس کمیته برنامه محیطی مؤسسه خانوادگی والتون نیز مشغول بخ کار است. او در جریان انتخابات اخیر آمریکا، ۳۶۰ هزار دلار به کمپین انتخاباتی جو بایدن اهدا کرد.

۱۱- بایجو بهات (Baiju Bhatt)؛ جوان ترین مردان ثروتمند جهان

بهات تا سال ۲۰۲۰ یکی از مدیرعاملان شرکت رابین‌هود بود. رابین‌هود شرکت ارائه دهنده خدمات خرید و فروش سهام بدون کارمزد است. او مالک ۸ درصد از سهام این شرکت است که در ماه جولای با ارزش ۳۲ میلیارد دلار در بازار سهام قرار گرفت. بهات در سال ۲۰۱۳ به همراه Vlad Tenev این شرکت را پایه‌گذاری کرد. یکی از دلایل جذب افراد به رابین‌خود به غیر از عدم دریافت کارمزد، اپلیکیشن زیبای آن با کاربری آسان است. دیگر ویژگی‎های این شرکت مانند اعطای سهام به مشتریان و نمایش آنچه دیگران در حال خرید آن هستند نیز سبب علاقه افراد به این پلتفرم شد.

جوان ترین مردان ثروتمند جهان

۵- مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)؛ جوان ترین مردان ثروتمند جهان

مارک زاکربرگ شناخته شده‌ترین فرد در لیست جوان‌ترین مردان میلیاردر جهان است. در پایان ماه ژوئن، درآمد یک ساله فیسبوک از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت. در نتیجه، حدود ۵۰ میلیارد دلار به  دارایی‌های زاکربرگ اضافه شد. او در حال حاضر حدود ۱۳۴٫۵ میلیارد دلار ثروت دارد. فیسبوک از سمت دفتر بایدن با انتقادات شدیدی مواجه شد چرا که به افراد ضد واکسن اجازه پخش اطلاعات نادرست را می‌داد. توصیه های او می تواند برای جوانانی که ابتدای مسیر هستند کمک بسیار بزرگی باشد. پیشنهاد می‌کنیم ۷ مهارت زندگی که باید از مارک زاکربرگ بیاموزید را حتما بخوانید.

۶- داستین ماسکوویتز (Dustin Moskovitz)

منبع ثروت شخص بعدی در لیست جوان ترین مردان ثروتمند جهان نیز فیسبوک است. ماسکوویتز اپلیکیشن Asana را به هماره Justin Rosenstein که همکار او در فیسبوک بود راه‌اندازی کرد. این شرکت در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد و تا سال ۲۰۲۰ ارزش آن بیش از ۳ برابر رشد کرد. ارزش بازار این کمپانی حدود ۱۸ میلیارد دلار بوده و داستین مالکیت یک سوم از آن را در اختیار دارد. البته ثروت وی حدود ۲۴٫۱ میلیارد دلار است. بخش عمده این ثروت نه از شرکت Asana بلکه از طریق مالکیت دو درصد سهام فیسبوک به دست آمده است.

۷- برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)

مدیر عامل Coinbase Global با ثروت ۱۱٫۵ میلیارد دلاری خود توانسته است در میان جوان ترین مردان ثروتمند جهان جای بگیرد. او ۱۹ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد و به دنبال عرضه مستقیم عمومی سهام، ارزش سهام او یازده رقمی شد. آرمسترانگ یکی از اثرگذارترین افراد در حوزه رمزارزها بوده و به خاطر موفقیت‌هایش، فعالیت در حوزه بیت‌کوین، سمینارها آموزشی، کنفرانس‌ها و … شناخته می‌شود.

جوان ترین مردان ثروتمند جهان

۸- ناتان بلچارکزیک (Nathan Blecharczyk)

شرکت Airbnb در دسامبر گذشته شرکتی عمومی شد و در روز اول معامله از ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد. درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال حدود ۱٫۳۴ میلیارد دلار بود و حدود ۳۰۰ درصد رشد سالانه داشت. بلچارکزیک که اکنون ۱۰ میلیارد دلار ثروت داشته و جزء جوان ترین مردان ثروتمند جهان به شمار می‌آید، یکی از مؤسسان Airbnb، کمپانی اجاره اقامت‌گاه موفق است. او به همراه Chesky و Gebbia در سال ۲۰۰۸ کمپانی خود را تأسیس کرد. در ماه آگوست این شرکت اعلام کرد که منازل موقت و رایگان را در اختیار ۲۰ هزار مهاجر افغان قرار خواهد داد.

۹- ارنست گارسیا (Ernest Garcia III)

یکی دیگر از اشخاص حاضر در لیست جوان ترین مردان ثروتمند جهان، ارنست گارسیا با ثروت ۹٫۳ میلیارد دلار است. او کمپانی Carvana را بنیان‌گذاری کرد. عرصه فعالیت این شرکت فروش ماشین‎های دست دوم و به صورت آنلاین است. ارنست گارسیا II بزرگترین سهامدار در شرکت پسرش است و میلیاردها دلار سهام در حدود  سال گذشته فروخته است.

۱۰- اسکات دانکن (Scott Duncan)

دانکن و ۳ فرزند دیگر خانواده سهام شرکت خط لوله Enterprise Products Partners را پس از درگذشت پدرشان در سال ۲۰۱۰ به ارث بردند. سهام این شرکت در سال ۲۰۲۰ به دنبال تغییرات قیمت نفت افت شدیدی را از خود نشان داد. البته در حال حاضر ارزش سهام این شرکت در حال بازگشت به جایگاه اولیه است و دانکن با ۶٫۲ میلیارد دلار سرمایه هنوز یکی از جوان ترین مردان ثروتمند جهان است.

سخن آخر

توصیه های افراد موفق می تواند برای جوانانی که می‌خواهند مسیر موفقیت را طی کنند بسیار مفید است. پیشنهاد می‌کنیم با توصیه‌ها و تجربیات این فراد آشنا شوید. در نتیجه، می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر به موفقیت برسید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

28 + = 32