ژان بقوسیان

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

ژان بقوسیان متولد سال 1355 در مجدیه‌ی تهران است. او دارای فوق لیسانس الکترونیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است. ژان پس از دریافت این مدرک سراغ رشته‌ی بازاریابی رفت و توانست مدرک MBA بازاریابی را از WWS مالزی کسب کند. در حال حاضر او در همین موسسه درس Advanced Marketing را در دوره‌ی MBA تدریس می‌کند. ژان بقوسیان که از بهترین‌های بازاریابی ایران است، نویسنده‌ی 8 کتاب و مترجم 30 کتاب است.

فهرست مقاله

شروع به کار استاد بقوسیان

او همزمان با دوران دانشگاهش در یک شرکت برنامه نویس بود. در آن زمان برنامه‌ای طراحی کرد که به وسیله‌ی آن موقعیت کابین‌های آسانسور کنترل می‌شد. او از هر برنامه‌ای که طراحی می‌کرد مبلغی ناچیز حدود 200 تومان دریافت می‌کرد. در نهایت او تصمیم گرفت از شرکت جدا شود و به بازاریابی روی آورد. دلیل خروج او از این شرکت این بود که ژان متوجه شده بود کارهای مهندسی را می‌توان به افراد دیگری نیز سپرد. در نهایت به این نتیجه رسید که بهتر است کسب و کار خود را راه اندازی کند. پس از این او شرکت نرم‌افزاری خود را همراه با برادرش تأسیس کرد. ولی پس از 10 سال ژان به دلیل وقوع اتفاقاتی (که مشخص نیست)، کار پردرآمد خود را کنار گذاشت و از اول شروع کرد.

تأسیس سایت مدیر سبز

او همیشه به مدیریت و بازاریابی علاقه داشت و هر روز در این رابطه مطالعه می‌کرد. در نتیجه به این فکر افتاد که چرا در حوزه‌ای که همیشه علاقه داشته است فعالیت نکند؟ ژان بقوسیان همیشه دوست داشت در رابطه با مدیریت و بازاریابی آموزش و مشاوره دهد.

ژان بقوسیان

ژان بقوسیان در سال 1387 اقدام به راه‌اندازی سایتی با عنوان مدیر سبز کرد. او می‌خواست در این سایت به آموزش علاقه همیشگی اش یعنی بازاریابی بپردازد. دلیل نام گذاری این سایت از زبان ژان این است که؛ مدیر سبز مدیری است که هیچوقت متوقف نمی‌شود و سبز هم به دلیل علاقه‌ی او به رنگ سبز از کودکی است.

طراح سایت مدیر سبز دوست دوران دانشگاهی ژان، آقای نوعی‌پور بود. ژان همان اوایل محصولی با عنوان (مدیریت زمان در یک ساعت) در سایت خود قرار داد. او فکر می کرد به محض راه‌اندازی سایت تعداد مراجعه‌کنندگان بالایی خواهد داشت و خریداران شروع به خرید اولین محصول او خواهند کرد. ولی طبیعتا چنین اتفاقی رخ نداد.

ژان بقوسیان به این پی برد که فقط داشتن سایت به او کمکی نخواهد کرد. متوجه شد که اولین حرکت او در این حیطه باید بازاریابی پرداخت و ایجاد ترافیک در سایت باشد. در نهایت با انجام این کار او به فروش در سایتش خواهد رسید. به همین دلیل ژان به مطالعه و آموزش در این رابطه پرداخت. او هر روز با توجه به مطالبی که آموخته بود، اقدام به تغییراتی در سایت خود می‌کرد. ژان همچنین به اشتباهات خود پی می‌برد و آن ها را اصلاح می‌کرد. در نتیجه طی مرور زمان متوجه رشد سایتش شد. به شکلی که در حال حاضر مدیر سبز به یکی از سایت‌های مرجع برای مدیران تبدیل شده است. حتی مجلات و روزنامه‌های مختلف بارها این سایت را معرفی و پیشنهاد کرده‌اند.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

دلیل ترجمه‌ی کتاب تبدیل رویا به ثروت مایکل مسترسون

ژان بقوسیان به زبان انگلیسی کاملا مسلط است. این قابلیت باعث شده است که او بتواند جدیدترین کتاب‌ها را در آمازون بخواند، ترجمه کند و دانش و اطلاعات خود را در زمینه‌ی مربوطه به آن ها اضافه کند.

کتاب تبدیل رویا به ثروت، چگونگی پولدار شدن افراد محتاط و فراری از ریسک را بیان می‌کند که چگونه بدون اینکه زیر بار ریسک بروند به اهداف خود برسند. از آن جایی که ژان بقوسیان کارآفرینی محتاط بوده و دیدگاه‌های کتاب نیز به او بسیار نزدیک است، تصمیم گرفت آن را ترجمه کند. ژان اعتقادی به انجام کارهای پر ریسک برای رسیدن به ثروت ندارد. او معتقد است پیاده سازی پروژه‌ای قوی و مطمئن حیاتی‌تر است.

ژان بقوسیان

ژان از اولین‌های وبینارها است!

ژان در سال 1387 اولین وبینار خود را برگزار کرد. او از اولین‌های برگزارکننده های وبینار بود. در حال حاضر به دلیل وجود اپیدمی کرونا وبینارها بسیار رایج شده‌اند. ژان بقوسیان که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند از رقیبان خود چندین قدم جلوتر است. از ویژگی‌های جذاب وبینارهای او این است که همیشه حداقل یک نکته‌ی جدید که تا به حال بیان نکرده است ارائه می‌کند. زیرا ژان از تکرار بیزار بوده و عاشق آموزش است. او همیشه دوست دارد نکته‌ای جدید برای ارائه داشته باشد.

عملگرایی ژان بقوسیان

ژان برخلاف کسانی که فقط کتاب‌های بازاریابی را می‌خوانند، به آن ها عمل می‌کرد. بسیاری از افراد معتقتدند امکان پیاده کردن اصول این کتاب‌ها در ایران وجود ندارد. ولی ژان بقوسیان این کتاب‌ها را ترجمه و بومی‌سازی کرد و سپس از اصول آن‌ها در ایران استفاده بهره گرفت.

از ویژگی‌های جذاب و خاص تدریس استاد ژان بقوسیان این است که اصلا ساذه و به دور از اغراق آموزش می دهد. ژان همیشه در طی تدریس جدیت و عملی بودن را صدر عملکرد خود قرار می‌دهد. او برعکس بسیاری از اساتید وقتی نکته‌ای را یاد می‌گیرد اول آن را عملی می‌کند. او پس از این که از امکان پذیر بودن آن مطمئن می شود، آن را به شاگردان خود آموزش می‌دهد.

ژان بقوسیان

اولین محصول ژان بقوسیان

اولین محصول ژان بقوسیان مدیریت زمان در یک ساعت است که در اردیبهشت 1387 از آن برای اولین بار رونمایی کرد. حال پس از گذشت چندین سال ژان بیش از 90 محصول و چیزی حدود 40 کتاب تولید کرده است.

محتوای منحصر به فرد سایت ژان بقوسیان

سایت‌های مشابه ژان بقوسیان برای تولید محتوای قوی وقت نمی‌گذارند. آن ها به خود سختی نمی‌دهند و فقط مطالبی را از جایی به جای دیگر کپی می‌کنند. این در حالی است که ژان و همکارانش در سایت مدیر سبز برای هر محتوایی کتاب می‌خوانند و در تلاشند محتوایی منحصر به فرد و جدید را تحویل خوانندگان می‌دهند. از دلایل اصلی مرجع بودن سایت ژان منحصر به فرد بودن محتوای آن است.

ژان بقوسیان

اصلی ترین قاعده‌ی کار ژان بقوسیان

حرف اول ژان در کارش صداقت است. او همیشه معتقد بوده است که هیچ میزان پولی ارزش این را ندارد که فرد اصول اولیه‌ خود را زیر سوال ببرد. او نه فقط به این اصل اعتقاد دارد بلکه تمام تلاشش را می‌کند که آن را در محتوای مدیر سبز و کارگاه‌های آموزشی خود بازتاب دهد.

سخن آخر

ژان از بهترین اساتید و ثروتمندترین کارآفرینان ایرانی است. برخی از دوره‌های آموزشی ژان مانند کارخانه تولید اطلاعات حدود 5 میلیارد تومان درآمد برای او به همراه داشته است.

برای آشنایی با دیگر پیشروان کسب و کار ایرانی و غیر ایرانی روی compro بزنید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 3 =