گوردون رمزی

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

گوردون رمزی متولد 8 نوامبر 1966 در جان استون اسکاتلند است. او ثروتمندترین آشپز جهان است که به دلیل رستوران‌های گردان و کتاب‌های بی‌نظیرش بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. بهترین رستوران او، رستوران Gordon Ramsay است. این رستوارن از معدود رستوران‌هایی است که سه ستاره‌ی میشلن گرفته است. گوردون کودکی و زندگی پر از چالشی داشته است. با این حال او تبدیل به یکی از بهترین آشپزان جهان شده است. در سری پیشروان کسب و کار غیر ایرانی در compro به زندگی این سرآشپز بزرگ می‌پردازیم.

کودکی و نوجوانی گوردون رمزی

رمزی دومین فرزند خانواده است. او دو خواهر و یک برادر نیز دارد. گوردون رمزی و خانواده‌اش در 5 سالگی، از جان استون به استراتفورد در خیابان انگلیس نقل مکان کردند. پدر رمزی معتاد بود و هر وقت که عصبانی می‌شد مادر او را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد. حتی مواردی بود که پلیس او را دستگیر می‌کرد. وقتی مادر او در بیمارستان بستری می‌شد، گوردون و خواهر و برادرش به خانه‌ی کودکان منتقل می‌شدند. همیشه برای او سوال بود که چرا مادرش از پدرش جدا نمی‌شد.

نوجوانی گوردون رمزی

در سال‌های اول زندگی گوردون، او و خواهر و برادرش چندین بار مدرسه‌هایشان را عوض کردند. زیرا مکان خانه‌ی آن‌ها با مکان کار پدرشان مرتبط بود. پدر او همچنین به علت اعتیاد، دفعات مکرر شغل خود را از دست می‌داد و آن ها مجبور به جابه‌جایی می‌شدند.

گوردون رمزی در ده سالگی به شدت به فوتبال علاقه مند شده بود. در 12 سالگی در مسابقات محلی تیم جوانان آکسفورد یونایتد بازی کرد. گوردن با استعداد سرشارش در سن 15 سالگی به باشگاه حرفه‌ای گلاسگو رنجرز پیوست. رمزی به مدت 3 سال در این تیم بازی کرد. در نهایت به دلیل آسیب در ناحیه‌ی زانو نتوانست تبدیل به یک بازیکن حرفه‌ای در فوتبال شود. پس از این، او مسیر کاملا متفاوتی را در زندگی پیش گرفت.

او در سال 1976 در رستوارن محلی هندی که خواهرش در آن پیشخدمت بود ظرف می‌شست. گوردن در 16 سالگی تصمیم به جدایی از خانواده گرفت و در یک آپارتمان در بانبری زندگی خود را ادامه داد.

Gordon Ramsey

آغاز کار گوردون در حرفه‌ی آشپزی

گوردون رمزی در سال 1987 موفق به گرفتن دیپلم حرفه‌ای در مدیریت هتل از کالج فنی North Oxon شد. رمزی پس از آن به لندن نقل مکان کرد. گوردون مهارت‌های آشپزی خود را زیر نظر سرآشپز Marco Pierre White و Albert Roux در رستوران‌های Harvey’s و La Gavroche آموخت. پس از آن در اوایل دهه 1990 گوردون رمزی به فرانسه سفر كرد. او در آنجا توانست غذاهای كلاسیك فرانسوی را در آشپزخانه‌های سرآشپز جوئل روبوچون و گای ساووی تهیه کند.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

گوردون رمزی در سال 1993 در رستورانی به نام بادمجان (Aubergine) در لندن برای اولین بار سرآشپزی را آغاز کرد. او سه سال بعد، در سال 1996 موفق شد دو ستاره‌ی راهنمای میشلن را (که در کل سه ستاره است) دریافت کند.

رستوران گوردون رمزی

رستوران‌های گوردون رمزی

گوردون بیش از 40 رستوران دارد که تعدادی از آن ها ستاره میشلن را دریافت کرده‌اند. زمانی که رستوران بادمجان پشتوانه‌ی مالی خود را از دست داد، رمزی آن را ترک کرد. او در سال 1998 اولین رستوران خود را در لندن با عنوان رستوران گوردون رمزی (Gordon Ramsay) تأسیس کرد. این رستوران به شکل چشمگیری مورد توجه قرار گرفت. سرانجام او توانست سه ستاره را از میشلن دریافت کند.

گوردون همچنین در سال 1999 Pétrus را افتتاح کرد. Pétrus توانست ظرف هفت ماه به یک ستاره میشلن دست یابد. رمزی در سال 2001 شعبه‌ای از رستوران گوردون رمزی را در Claridge’s تأسیس کرد. این شعبه طی دو سال موفق به کسب یک ستاره میشلن شد. البته این رستوران در سال 2013 نیز بسته شد.

به علاوه، گوردون رمزی در سال 2001 اولین رستوران بین المللی خود به نام Verre در دبی و امارات متحده عربی راه‌اندازی کرد. گوردون در سال 2011 ارتباط خود را با این رستوان به پایان رساند.در نهایت رمزی در سال 2006 شعبه‌ای از اولین مکان خود را در آمریکا، در شهر نیویورک افتتاح کرد. این رستوران نیز در سال 2014 بسته شد.

کابوس‌های آشپزخانه‌ی رمزی

حضور رمزی در تلویزیون

گوردون رمزی جدا از تجارت رستوران‌های چند میلیون دلاری خود، از سرشناسان برنامه‌های تلویزیون نیز بود. او در تلویزیون به عنوان مجری‌ای بداخلاق و عصبانی شناخته شده است.

اولین نقش رمزی در مستند تلویزیون در مستندهای Boiling Point (1999) و Beyond Boiling Point (2000) بود. رمزی در سال 2001 در Faking It حضور یافت. او در این برنامه به آشپز احتمالی یک برگر به نام Ed Devlin، در آموزش کمک کرد. این قسمت از برنامه‌ی Faking It، برای “بهترین لحظه واقعی تلویزیون” برنده‌ی BAFTA 2001 شد.

گوردون رمزی در سال 2004 برنامه‌ی Ramsay’s Kitchen Nightmares (کابوس‌های آشپزخانه‌ی رمزی) را ساخت. او در این برنامه، نمایش دردسرها و چالش‌های رستوران‌های بزرگ را به نمایش گذاشت. هدف از این برنامه احیای رستوران‌های ضعیف بود. او به رستوران‌های ضعیف به عنوان یه منتقد مراجعه می‌کرد و نقاط ضعف آن ها را می‌گفت. سپس پس از چند ماه دوباره به آن مکان بازمی‌گشت و پیشرفت آن ها را می‎سنجید. مجموعه سریال‌های کابوس‌های آشپزخانه‌ی رمزی در 12 سپتامبر 2014 به پایان رسید.

آشپزخانه‌ی جهنم

در 30 مه 2005، پخش برنامه‌های 24 ساعته‌ی Hell’s Kitchen (آشپزخانه‌ی جهنم) در تلویزیون آغاز شد. محتوای این برنامه تا حدودی شبیه به کابوس‌های آشپزخانه‌ی رمزی بود. هدف این برنامه نیز کمک به پیشرفت رستوران‌های مشتاق رشد بود. او در این نمایش به ده نفر آشپز انگلیسی در رستورانی در Brick Lane آموزش می‌داد. با این که گوردون رمزی سازنده‌ی آشپزخانه‌ی جهنم بود، به دلیل قرارداد چهار ساله‌اش با شبکه 4، فقط در سری اول آن حضور داشت.

در سال 2010، رمزی به عنوان تهیه کننده و داور MasterChef در نسخه‌ ایالات متحده مسترشف شروع به کار کرد. این مسابقه از مراحل مختلفی از جمله تست مهارت، جعبه مرموز، حذف کردن، چالش تیمی و تست فشار تشکیل شده است. در فینال این برنامه ۲۵۰ هزار دلار جایزه ی نفر برتر می‌باشد.

زندگی شخصی گوردون رمزی

گوردون رمزی در سال 1996 با کایتانا الیزابت هاچسون (معلم مدرسه) ازدواج کرد. آن ها دارای پنج فرزند با نام‌های مگان، هالی، جک، ماتیلدا و اسکار هستند.

گوردون رمزی

تا سال 2010، پدر زن گوردون (کریس هاچسون) مسئول اداره امپراتوری رستوران رمزی بود. اما در 7 ژوئن 2017، هاچسون به جرم توطئه هک کردن سیستم رایانه‌ای منافع تجاری رمزی، به مدت شش ماه دستگیر شد. هاچسون به همراه پسرانش به این متهم شدند که از 23 اکتبر 2010 تا 31 مارس 2011 حدود 2000 بار به سیستم های شرکت گوردون رمزی دسترسی پیدا کرده‌اند.

علاوه بر رستوران هایی که رمزی صاحب آن ها است، رمزی دارای یک عمارت 4 میلیون پوندی در تربتریک، یک ملک 4.4 میلیون پوندی در راک و یک ملک درجه‌دار 2 میلیون پوندی در فاوی است. این سه خانه در کرن وال با ارزش تقریبی 11 میلیون پوند قرار دارند.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 1 =