رید هاستینگز بنیانگذار نتفلیکس و عضو موفق سیلیکون‌ولی

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

رید هاستینگز کارآفرین آمریکایی است که عمده شهرت او برای تاسیس سرویس اجاره رسانه به نام نتفلیکس است که رسانه اینترنتی در حال پخش درخواستی را در چندین کشور سراسر جهان برای بینندگان خود فراهم می کند. شبکه نتفلیکس که در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک سرویس اجاره ای تاسیس شد، امروزه در سراسر جهان در دسترس است. سهم زیادی از اعتبار و موفقیت این شبکه مرتبط با بنیانگذار خلاق آن هاستینگز می دانند که معتقد است خطرات حساب شده رمز موفقیت هر کارآفرینی است.

او که پسر یکی از وکلای برجسته آمریکا بود در بوستون متولد شد. هاستینگز بسیار باهوش و ماجراجو بود و در کالج بودین در رشته ریاضیات تحصیل کرد. او به ارتش تفنگداران ایالات متحده پیوست و خدمت کرد. با غلبه بر روحیه ماجراجوی خود، به سپاه صلح پیوست. سپس به سوازیلند سفر کرد و در آنجا به مدت دو سال ریاضیات دبیرستان را تدریس کرد.

او در نهایت به خانه برگشت و تحصیلات خود را ادامه داد. رید در زمان فارغ التحصیلی مطمئن بود که روزی شغل شخصی خود را راه می اندازد. اولین شرکت وی پیور سافت‌ور نام داشت که بعد از مدتی با کسب و کار دیگری ادغام و فروخته شد. سپس رید هاستینگز برای راه اندازی شبکه نتفلیکس با مارک راندولف همکاری کرد، که نویسنده بود و در آن زمان مشغول نوشتن رمانی مفهومی بود. این ریسک نتیجه داد و شبکه نتفلیکس با میلیون ها اشتراک از سراسر جهان به یک سرمایه گذاری بسیار موفق تبدیل شد.

فهرست مقاله

رید هاستینگز بنیانگذار نتفلیکس و عضو موفق سیلیکون‌ولی

دوران کودکی و نوجوانی رید هاستینگز

ویلموت رید هاستینگز جونیور، در ۸ اکتبر ۱۹۶۰ در بوستون، ماساچوست متولد شد. مادر او جوآن آموری و پدرش ویلموت رید هاستینگز بود که به عنوان وکیل وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و رفاه آمریکا خدمت می کرد. هاستینگز از یک مدرسه خصوصی در کمبریج فارغ التحصیل شد و به دنبال آن به کالج بودین پیوست که در آنجا در رشته ریاضیات تحصیل کرد. وی همچنین در دوره آموزشی افسران سپاه تفنگداران دریایی در سال ۱۹۸۱ شرکت کرد. در سال ۱۹۸۳ رید هاستینگز فارغ التحصیل شد و به سپاه صلح پیوست (برنامه ای داوطلبانه که توسط دولت ایالات متحده اجرا می شود و داوطلبان را به کشورهای در حال توسعه جهان می فرستد). او به سوازیلند رفت و از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ رشته ریاضیات دبیرستان را تدریس کرد. رید هاستینگز معتقد است که تجربیاتش در آفریقا به مهارت های کارآفرینی و توانایی ریسک پذیری او کمک کرده است. هاستینگز پس از اینکه از سپاه صلح بازگشت، در دانشگاه استنفورد تحصیلات تکمیلی خود را شروع کرد و در سال ۱۹۸۸ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم کامپیوتر دریافت کرد.

رید هاستینگز بنیانگذار نتفلیکس و عضو موفق سیلیکون‌ولی

فعالیت حرفه ای رید هاستینگز

هاستینگز کار خود را به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار آغاز کرد و در آداپتیو تکنولوژی استخدام شد. او زیر نظر آدری مک لین، مدیرعامل آن زمان این شرکت کار می کرد، و ارزش تمرکز را از او آموخت. هاستینگز در سال ۱۹۹۱ از این کار استعفا داد. او علاقه زیادی به کارآفرینی داشت و همواره تمایل داشت روزی شرکت خودش را تاسیس کند. همراه با ریموند پک و مارک باکس، اولین شرکت خود را با نام پیور سافت‌ور در اکتبر ۱۹۹۱ تاسیس کرد. این شرکت که محصولاتی برای عیب یابی نرم افزار تولید می کرد در سال های پس از تاسیس به سرعت رشد کرد.

با این حال، موفقیت روزافزون شرکت پیور سافت‌ور برای رید هاستینگز یک چالش بود. زیرا او متوجه شد که آمادگی مدیریت چنین شرکتی را که به سرعت در حال رشد است، ندارد. رید هاستینگز که در زمینه مهندسی تخصص داشت و مسئولیت مدیر عاملی را بسیار دلهره آور می دانست.
این شرکت در سال ۱۹۹۵ به بورس عرضه شد و پیور سافت‌ور با شرکت آتریا ادغام شد. در نتیجه شرکت پیور آتریا را در سال ۱۹۹۶ تشکیل داد. با این وجود، برخی از مسائل پیش بینی نشده پس از ادغام این دو شرکت بوجود  آمد و در سال ۱۹۹۷ توسط شرکت رشنال سافت‌ور خریداری شد.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

رید هاستینگز تجربه خوبی در پیور سافت‌ور کسب کرد و آن را درس مهمی در حرفه کارآفرینی خود می داند. او سپس با مارک راندولف همکاری کرد تا شبکه نتفلیکس را در سال ۱۹۹۷ تاسیس کند. شبکه نتفلیکس به عنوان یک سرویس اجاره رسانه معرفی شد که از طریق ایمیل، نرخ ثابتی را به مشتریان خود در ایالات متحده پیشنهاد می داد.

در سال ۱۹۹۸، نتفلیکس سرویس اجاره دی‌ وی دی با ارسال پستی  را آغاز کرد. در ابتدا مشتریان نتفلیکس می توانستند هر دی وی دی را برای مدت هفت روز اجاره کنند. اما رید هاستینگز این سیستم در سال ۱۹۹۹ تغییر داد و اکنون مشترکین می توانند هزینه ماهانه مشخصی را برای اجاره تعداد نامحدود دی وی دی پرداخت کنند.

این شرکت طی سال های متمادی مسیر رشد و پیشرفت خود را حفظ کرد و رید هاستینگز به دلیل استراتژی های نوآورانه مدیریتی که در نتفلیکس به کار گرفت، مشهور شد.

او برای جذب کارمندانی با بهترین استعدادها حقوق فوق العاده بالایی را به آنها می داد. همچنین کارمندانی که وظیفه خود را به بهترین شکل انجام نمی دادند به سرعت اخراج می کرد. او برای توسعه کسب و کار خود از استراتژی های تهاجمی استفاده کرد و به واسطه مشارکت استودیوهای فیلم سازی و کمپین های بازاریابی تبلیغات گسترده ای برای نتفلیکس انجام داد.

همچنین رید هاستینگز بر کاتالوگ تبلیغاتی تاکید می کرد که فیلم های مستقل، مستندها و سایر فیلم های این شرکت از طریق سایر سرویس ها به راحتی در دسترس نیست. نتفلیکس میلیاردمین دی وی دی خود را در سال ۲۰۰۷ ارسال کرد و امروز بیش از ۶۵ میلیون اشتراک دارد.

رید هاستینگز در سال ۲۰۰۷ به عضویت هیئت مدیره مایکروسافت درآمد و تا سال ۲۰۱۲ در آن شرکت فعالیت داشت. او همچنین در ژوئن ۲۰۱۱ سمت مدیریت هیئت مدیره فیسبوک را بر عهده گرفت.

رید هاستینگز بنیانگذار نتفلیکس و عضو موفق سیلیکون‌ولی

چند توصیه رید هاستینگز برای کارآفرینان

  • یک مشکل خاص را هدف قرار دهید:

رید هاستینگز معتقد است شما باید یک مشکل خاص را برای مردم حل کنید، نه اینکه صرفا کالای خوب، اما غیر ضروری ارائه دهید که فقدانش بی اهمیت باشد.

  • انعطاف پذیر بمانید:

مدل اصلی کسب و کار نتفلیکس بر اساس اشتراک نبوده است. زمانی که از یک استراتژی نتیجه دلخواهی کسب نکردید، باید به دنبال ایده جدیدی باشید و چیز دیگری را امتحان کنید. او همچنین می گوید که آنها نام نتفلیکس را دی وی دی از طریق پست نگذاشتند و در نتیجه در زمینه ارتقای فعالیت خود به صورت آنلاین با مشکلی مواجه نشدند. برای بسیاری از برنامه های اینترنتی، توانایی چابک ماندن به معنای انطباق با فعالیت هایی است که کاربران از طریق برنامه شما انجام می دهند.

  • هرگز رقابت را دست کم نگیرید:

بلاک باستر در سال ۲۰۰۳، زمانی که نتفلیکس به سودآوری رسید، خدماتی برای رقابت نداشت. بنابراین رید هاستینگز به اشتباه تصور کرد که این شرکت هرگز محصولی را راه اندازی نمی کند. یک سال بعد، بلاک باستر طرح توتال اکسس را خلق کرد و تا به امروز نیم میلیارد دلار برای آن هزینه کرده اند.

  • راه میانبری وجود ندارد:

این احتمالاً بهترین توصیه ای است که رید هاستینگز می کند. کارآفرین بودن آسان نیست. ما داستان های موفقیت زیادی را در مورد افرادی که در اتاق خوابگاه یا گاراژ خود، بعد از ساعت ها چیزی را خلق کرده اند و تقریبا در عرض یک شب به موفقیت بزرگی رسیده اند، می شنویم. به نظر می رسد هر کسی می تواند چنین کاری را انجام دهد. اما کارآفرینی اغلب سختی زیادی دارد و موفقیت های چنینی و در عرض یک شب نادر است.

رید هاستینگز بنیانگذار نتفلیکس و عضو موفق سیلیکون‌ولی

دستاورد های مهم رید هاستینگز

رید هاستینگز یکی از بنیانگذاران کمپانی نتفلیکس است، یک سرویس اجاره رسانه که با ایده های نوآورانه او تاسیس شد. خدمات این شرکت در سراسر آمریکای شمالی، چندین قسمت از اروپا و همچنین در استرالیا، آمریکای جنوبی و نیوزیلند در دسترس است. طبق گزارشی که نتفلیکس در جولای ۲۰۱۵ منتشر کرده است، بیش از ۶۵ میلیون اشتراک دارد.

جوایز و دستاوردها
رید هاستینگز جایزه رهبری هنری کروان را در سال ۲۰۱۴ دریافت کرد. هر ساله این جایزه به یک رهبر موفق اعطا می شود که دستاوردهای او نشان دهنده استانداردهای بالای افتخار، صداقت، صنعت و خیرخواهی است که مشخصه زندگی و حرفه هنری کروان صنعتگر و خیرخواه مشهور است.

زندگی شخصی

رید هاستینگز با پاتریشیان آن کوئیلین ازدواج کرده و دارای دو فرزند است.
فعالیت های خیرخواهانه
هاستینگز در امور آموزشی فعالیت خیرخواهانه دارد و طرفدار سرسخت اصلاحات آموزشی از طریق مدارس چارتر است. هاستینگز در سال ۲۰۰۶، یک میلیون دلار بودجه استارتاپ به شبکه آموزش بیکون برای افتتاح مدارس چارتر جدید در سانتا کروز اهدا کرد.

ارزش خالص دارایی

دارایی خالص رید هاستینگز در آگوست ۲۰۱۵،  ۱.۶۵ بیلیون دلار اعلام شده است.

 

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 29 = 34