رندی زاکربرگ بنیانگذار رسانه زاکربرگ و کارآفرین آمریکایی

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

رندی زاکربرگ یک کارآفرین زن آمریکایی و بنیانگذار و مدیر عامل شرکت رسانه زاکربرگ است. او پیش از این به عنوان مدیر توسعه بازار و سخنگوی شرکت فیس‌بوک فعالیت می کرد. رندی خواهر بزرگ بنیانگذار فیس‌بوک، مارک زاکربرگ، است و خودش به تنهایی به عنوان کارآفرین فعالیت می کند.

به غیر از رسانه زاکربرگ، رندی سردبیر وب سایت رادیویی Dot Complicated است و کنفرانس هایی را برای «ابتکار جهانی کلینتون»، «شرکت سیرک دوسولی»، «براوو»، و «بیچ‌‌مینت» تهیه کرده است. او در برنامه رادیویی خود با افراد مشهور حوزه فناوری و تکنولوژی در مورد این صنعت صحبت می کند. رندی زاکربرگ با وجود اینکه دو فرزند دارد، به خوبی از پس اداره حرفه کاری و زندگی خانوادگی خود برآمده است.

رندی علاوه بر اینکه الهام بخش بسیاری از زنان شاغل است، نویسنده شناخته شده کتاب Dot Complicated است. همچنین صداگذاری چند شخصیت انیمیشنی نیز با صدای او انجام شده است. وی علیه ناشناس بودن کاربران فیس بوک و ضرورت محافظت از کاربران اینترنت در برابر حملات هکرها در فضای مجازی صحبت کرده است.

او چندین بار از کاربران فیس بوک خواسته است که شخصاً با یکدیگر تعامل داشته باشند و زندگی خود را محدود به فناوری و زندگی سیمی نکنند. تلاش های حرفه ای رندی در درجه اول بر روی فناوری متمرکز است.

فهرست مقاله

بیوگرافی رندی زاکربرگ

دوران کودکی و اوایل زندگی زاکربرگ

رندی جین زاکربرگ در ۲۸ فوریه ۱۹۸۲ در نیویورک در شهرستان وستچستر، از کارن کمپنر و ادوارد زاکربرگ، که یک کسب و کار در حیطه دندانپزشکی را اداره می کرد، متولد شد. آنها چهار خواهر و برادر هستند و رندی بزرگترین فرزند است و سه خواهر و برادر به نام های مارک، آریل و دونا دارد. خانواده زاکربرگ هنوز خانه خانوادگی قدیمی خود در دابز فری، نیویورک دارند.

رندی زاکربرگ بنیانگذار رسانه زاکربرگ و کارآفرین آمریکایی

رندی با اصرار مادرش که روانپزشک بود، روانشناسی را به عنوان رشته تحصیلی اصلی خود انتخاب کرد. او همچنین در کالج به تحصیل زبان عبری و موسیقی پرداخت. رندی زاکربرگ شیفته موسیقی و تئاتر بود و دوست داشت بازیگر برادوی شود. در سال ۲۰۰۳، وی از دانشگاه هاروارد در رشته روانشناسی فارغ التحصیل شد.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

زندگی کاری و‌ حرفه اصلی رندی زاکربرگ

قبل از کار در فیس بوک، رندی دو سال با شرکت تبلیغاتی Ogilvy و Mather همکاری کرد. او این شغل را نقطه عطفی در تجربه کاری خود برای ایجاد جایگاهی مستحکم در فیس بوک می داند. در اواخر سال ۲۰۰۴، برادر رندی، مارک از او خواست که در راه اندازی فیس‌بوک به او ملحق شود. به گفته مارک، به خاطر مسافرت برخی پرسنل و کارمندان ناکارآمد، با کمبود نیرو مواجه بودند. رندی نقشی را به عهده گرفت و در سمتی شروع به فعالیت کرد که به جابجایی و کاهش دستمزد نیاز داشت، اما در عوض اختیارات سهام داشت.

رندی زاکربرگ گفته است که در ابتدا فکر می کرد این موقعیت موقتی است و نهایتا ممکن است شش ماه طول بکشد. هنگامی که در سیلیکون ولی و بخشی از جامعه مبتنی بر نوآوری کار می کرد، مجذوب این امکانات شد و ده سال در آنجا ماند. رندی علی رغم اینکه با موفقیت چندین پروژه برجسته بازاریابی در فیس‌بوک را اجرا کرد، احساس کرد که شخصیت پر انرژی او با فرهنگ این شرکت تناسب ندارد. در مقاله ای که وگ ​​منتشر کرد، رندی بیان کرد: «همه چیز هزینه دارد و من فهمیدم فرهنگی كه جایی برای احساسات شخصی باقی نمی گذارد، هزینه دارد. اگر عقب نباشید، روی شرکت خود تمرکز کنید و برای موفقیت تلاش کنید، احمق محسوب می شوید.»

رندی مدیر توسعه بازار در شرکت فیس‌بوک بود. در سال ۲۰۱۱، رندی فیس بوک را ترک کرد و به نیویورک بازگشت. در سال ۲۰۱۱، زاکربرگ از سمت خود در فیس‌بوک استعفا داد و شرکت خود را معرفی کرد. او یک سال پس از ترک فیس‌بوک، شرکت تولیدی زاکربرگ مدیا را ایجاد کرد، جایی که در حال حاضر نظارت بر دو برنامه تلویزیونی و تعدادی از پروژه های بازاریابی را بر عهده دارد.

در سال ۲۰۰۸، در زمان انتخابات ریاست جمهوری، رندی زاکربرگ خبرنگار و سازمان دهنده بحث های مقدماتی ریاست جمهوری حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه ایالات متحده در شبکه خبری ای بی سی نیوز و فیسبوک بود. رندی همچنین با شورای جهانی کارآفرینان سازمان ملل متحد همکاری کرده است. مدتی بعد زاکربرگ به عضویت کمیسیون نوآوری هیئت دولت در رادیو و تلویزیون ایالات متحده منصوب شد.

رندی زاکربرگ بنیانگذار رسانه زاکربرگ و کارآفرین آمریکایی

علاوه بر این، رندی زاکربرگ نویسنده موفقی نیز است. او نویسنده دو کتاب Spark Your Career in Advertising و Dot Complicated است. او دو کتاب Dot Complicated (یک کتاب غیر داستانی بزرگسالان که به تاثیر رسانه های اجتماعی بر زندگی ما می پردازد) و Dot (یک کتاب تصویری برای کودکان با هارپر کالینز) منتشر کرده است. او برای کتاب غیر داستانی و کودکانه خود عنوان نویسنده پرفروش نیویورک تایمز را دریافت کرد.

رندی در برنامه مالی فوربز درباره فاکس، که از شبکه فاکس نیوز پخش می شد، یکی از اعضای میزگرد بود. او اخیراً صداپیشگی شخصیتی به نام خانم رندی را در کارتونی که از کتاب تصویری او اقتباس شده، انجام داده است. رندی علیرغم ارتباط نزدیکش با تأثیرگذارترین سایت رسانه ای جهان، در موارد مختلف در مورد مضر بودن فناوری صحبت کرده است.

فعالیت های عمده رندی زاکربرگ

او چندین سال به عنوان مدیر توسعه بازار در یکی از بزرگترین شرکت های رسانه اجتماعی یعنی فیس‌بوک فعالیت کرد. در سال ۲۰۰۸ در جریان انتخابات ریاست جمهوری، رندی زاکربرگ به عنوان خبرنگار فعالیت می کرد و همچنین مناظره های ریاست جمهوری را سازمان می داد. او همچنین بخشی از پوشش تلویزیونی ۷ ساعته برای انتخابات بود.

او یک کتاب تصویری با عنوان «نقطه» برای رنج‌ سنی کودکان نوشت. هدف اصلی او از نوشتن این کتاب، توانمند سازی دختران بود. رندی با معرفی یک دختر باهوش در زمینه تکنولوژی و فناوری به عنوان شخصیت اصلی داستان خود، قصد داشت دختران را ترغیب به فعالیت در زمینه فناوری کند و شمار بیشتری از دختران وارد دنیای فنی شوند.  او اغلب در مورد رشد زنان در زمینه فناوری صحبت می کند.

رندی زاکربرگ به فعالیت های خیرخواهانه نیز علاقه بسیاری دارد. او در جریان مصاحبه خود با شرکت کلاریتی، تمام عواید حاصل از این گفتگو را به موسسات خیریه مورد علاقه خود اهدا کرد.

رندی زاکربرگ بنیانگذار رسانه زاکربرگ و کارآفرین آمریکایی

او صریحاً در مورد لزوم به کارگیری افرادی با مهارت های متنوع صحبت کرده است. رندی عقیده دارد به جای کارمندانی که تنها یک مهارت دارند باید از افرادی با چندین مهارت بهره برد. رندی زاکربرگ عقیده دارد فناوری بسیار سریعتر از مهارت افراد در حال رشد است. رندی علیه ناشناس ماندن کاربران فیس‌بوک و همچنین آزار و اذیت اینترنتی که کودکان و بزرگسالان را هدف قرار داده صحبت کرده است.

جوایز و دستاوردهای رندی زاکربرگ

در سال ۲۰۱۰، رندی در لیست «۵۰ نقش قدرتمند دنیای دیجیتال» هالیوود ریپورتر معرفی شد. وی انتخابات میان دوره ای کنگره در سال ۲۰۱۰ را در فیس‌بوک پوشش داد و این فیس‌بوک را به عنوان بستری برای انواع فعالیت ها سیاسی تا بازاریابی تبدیل کرد.

زندگی شخصی رندی زاکربرگ

رندی در سال ۲۰۰۸، با برنت تورتسکی ازدواج کرد. او در حال حاضر در شهر نیویورک زندگی می کند. در اول ماه می سال ۲۰۱۱، این زوج اولین فرزندشان، یک پسر به نام اشر تورتسکی را به دنیا آوردند. آنها در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ صاحب فرزند پسر دیگری شدند.

رندی زاکربرگ اغلب در مورد لزوم فاصله گرفتن از رسانه های اجتماعی و فناوری صحبت می کند. وی همچنین بر اهمیت شروع کار حرفه ای در یک فضای مناسب و بدون استرس تأکید می کند. رندی در مصاحبه ای اظهار داشت که شبکه های اجتماعی برای نزدیک کردن ما به افرادی که دوستشان داریم ساخته شده اند نه اینکه بین ما قرار بگیرند.

ارزش خالص دارایی

از سال ۲۰۱۷ ارزش خالص دارایی رندی زاکربرگ را حدود ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زدند.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

76 + = 79