دیموند جان نویسنده کتاب قدرت شکست و بنیانگذار کمپانی فوبو

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

دیموند جان کارآفرین، سرمایه گذار، شخصیت تلویزیونی و نویسنده آمریکایی است که عمده شهرت او به عنوان بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پوشاک آمریکایی فوبو است. جان در خانواده ای با وضعیت مالی متوسط ​​در محله کوئینز به دنیا آمد و مادر جان به تنهایی او را بزرگ کرد. پدر و مادر جان زمانی که تنها ۱۰ سال سن داشت، طلاق گرفتند.

به دنبال این تجربه تلخ در زندگی جان شروع به کار کرد و همزمان تلاش می کرد تا تکالیف مدرسه را نیز انجام دهد. با این حال دیموند جان به علت اختلال خواندن و نوشتنی که داشت نمی توانست روی خیلی از موارد تمرکز کند. از این رو جان علاقه خود برای تحصیلات دانشگاهی را از دست داد. با این حال ناامید نشد و در اوایل بیست سالگی، به دنبال آرزوی خود برای راه اندازی خط تولید لباس، برند فوبو را تاسیس کرد و مادرش نیز از کسب و کار او حمایت مالی می کرد.

کسب و کار دیموند جان، در ابتدا با موانعی مواجه شد. اما پس از آنکه چند رپر مشهور تصمیم گرفتند لباس های برند فوبو را در ویدئوها و کمپین های تبلیغاتی خود بپوشند، این برند به سرعت توسعه یافت و در اوایل سال ۲۰۰۰، درآمد بسیاری کسب کرد.

در سال ۲۰۰۹ دیموند جان به شارک تنک، یک برنامه تلویزیونی واقع نما در زمینه ایده های تجاری پیوست و در مشاغل بسیاری از شرکت کنندگان سرمایه گذاری کرد و همچنین نظارت کسب و کار چند نفر از آنها نیز به عهده گرفت. دیموند جان علاوه بر فعالیت هایی که در زمینه کارآفرینی و سرمایه گذاری داشته، چهار کتاب نیز نوشته و یکی از نویسندگان پرفروش «نیویورک تایمز» است. او همچنین یک برنامه توسعه مهارت تجاری با نام «موفقیت در سطح بعدی» نیز راه اندازی کرد.

دیموند جان نویسنده کتاب قدرت شکست و بنیانگذار کمپانی فوبو

دوران کودکی و نوجوانی دیموند جان

دیموند گارفیلد جان در ۲۳ فوریه ۱۹۶۹ در بروکلین، نیویورک ایالات متحده، در خانواده متوسطی از ​​والدین کارائیبی، مارگوت و گارفیلد جان متولد شد. جان تنها فرزند خانواده بود و در محله کویینز، نیویورک بزرگ شد.
پدر و مادرش از نظر اقتصادی وضع خوبی نداشتند. دیموند بابت این موضوع که پدر و مادرش از همان کودکی ارزش سخت کوشی را به او آموخته اند از آنها متشکر است. زمانی که دیموند جان ۱۰ ساله بود زندگی آنها دگرگون شد. پدر و مادرش طلاق گرفتند و پدر دیموند خانه را ترک کرد. مادر او که خانه دار بود کار مناسبی پیدا نکرد و توانایی تامین مخارج زندگی را نداشت. بنابراین، جان و مادرش روزهای سختی را در فقر سپری می کردند.

دیموند به سرعت تصمیم گرفت مرد خانه شود و شروع به کار کرد. او در منطقه هولیس در کویینز، که در آن زمان جمعیت زیادی از رنگین‌ پوستان کم درآمد در این محله زندگی می کردند، بزرگ شده است. او با بچه های این محله بزرگ شد. جامعه بزرگی که همه یکدیگر را می شناختند و به یکدیگر کمک می کردند.
دیموند جان برای کسب درآمد در زمینه های مختلفی کار کرد. او مداد می فروخت و حتی برف روبی می کرد. در سن ۱۰ سالگی جان شاگرد مغازه الکتریکی شد و مشکلات برق را در منطقه برانکس و اطراف آن حل می کرد.

در دهه ۱۹۸۰ موسیقی هیپ هاپ در نیویورک رونق گرفت و دیموند به شدت تحت تاثیر این سبک قرار گرفت. او تمایل داشت مانند سایر نوجوانان، شبیه هنرمندان هیپ هاپ لباس بپوشد، با این حال دیموند قادر به خرید این سبک لباس ها نبود.
آن زمان او هنوز مدرسه می رفت و نمی توانست روی درس تمرکز کند. سال ها بعد متوجه شد که از اختلال یادگیری رنج می برد. همین امر باعث شد دیموند جان از تحصیل در سطوح بالاتر صرف نظر کند. بنابراین تصمیم گرفت از دانشگاه بگذرد و کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کند. دیموند جان برای راه اندازی کسب و کار خود به سرمایه نیاز داشت. بنابراین به عنوان پیش خدمت شروع به کار کرد تا پس انداز کافی برای راه اندازی برند خود داشته باشد.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

دیموند جان نویسنده کتاب قدرت شکست و بنیانگذار کمپانی فوبو

از دوختن کلاه پشمی تا تاسیس برند فوبو

جان وقتی مادرش را وادار كرد كه كار ارزشمندی در زندگی خود انجام دهد، خیاطی را از او یاد گرفت. دیموند جان چند کلاه اسکی پشمی در بازار دید و متوجه شد که قیمت بالایی دارند. به این ترتیب ایده فروش کلاه پشمی ارزان به ذهن او رسید و مقداری پارچه ارزان قیمت خرید و حدود ۸۰ کلاه پشمی دوخت و هر کدام را به قیمت ۱۰ دلار فروخت. همسایه آنها در دوخت و فروش کلاه به او کمک می کرد. بنابراین، در اولین کسب و کار خود ۸۰۰ دلار درآمد داشت که اعتماد به نفس زیادی به او داد و جان را برای شروع کار سخت تری ترغیب کرد.

مادر دیموند جان متوجه شد که پسرش در این حرفه استعداد خوبی دارد و تصمیم گرفت برای کمک به او ریسک بزرگی کند. او خانه خود را رهن داد تا ۱۰۰ هزار دلار به دیموند برای سرمایه گذاری در کسب و کارش وام دهد. در سال ۱۹۹۲، جان شرکت خود را با عنوان  For Us By Us تاسیس کرد، که این نام به فوبو خلاصه شد. او همزمان به عنوان پیش خدمت به کار خود ادامه داد.
بازاریابی برند بزرگترین چالش دیموند جان در مراحل اولیه بود و به نوعی می دانست که برای تبلیغ برند فوبو، به حضور افراد مشهوری نیاز دارد. با گذشت زمان و همزمان با گسترش فروش کلاه های پشمی، دیموند جان دوخت تیشرت‌هایی با تصویر چاپی را شروع کرد. با گسترش این کسب و کار جان دو دوست دیگر خود را انتخاب کرد و مسئولیت فروش تی‌شرت‌ را به آنها سپرد.

دیموند برای گسترش کسب و کار خود فروش عمده تیشرت را در منطقه شمال شرقی آغاز کردند. با گذشت زمان برند فوبو را روی پیراهن ها و تی‌شرت‌های هاکی دوختند. لوگوی آنها متناسب با ترند هیپ هاپ طراحی شد و لباس های آنها با این لوگو به سرعت بین مردم محبوب شد.
یکی از بزرگترین ایده های تبلیغاتی آنها استفاده از چهره های مشهور بود به این صورت که لباس های این کمپانی را در موزیک ویدیو خود بپوشند. دیموند جان با چند رپر برای ۲ سال قرارداد بست و ۱۰ خواننده رپ از جمله ویل اسمیت را انتخاب کردند و برند فوبو در حدود ۳۰ نماهنگ تبلیغ شد. علی رغم این موضوع که فوبو کمپانی کوچکی بود، حضور در این موزیک ویدیو ها موجب شد که به عنوان یک مجموعه بزرگ به نظر برسد و بسیاری از فروشگاه‌ها با دیموند جان تماس گرفتند و به این ترتیب فروش عمده فوبو آغاز شد.
در سال ۱۹۹۳ دیموند جان موفقیت بزرگی را تجربه کرد. او توانست ال ال کول جی رپر معروف و دوست دوران کودکی خود را متقاعد کند تا در یک رویداد عمومی تیشرت فوبو را بپوشد. کول جی در عکاسی تبلیغاتی برند گپ، کلاهی با لوگوی فوبو پوشید و جمله «برای ما توسط ما» را در یکی از آهنگ های رپ خود به کار برد.

دیموند جان نویسنده کتاب قدرت شکست و بنیانگذار کمپانی فوبو

تقریبا در همان زمان، دیموند جان موفق به دریافت سفارشی به ارزش ۳۰۰ هزار دلار شد. برای تحویل این سفارش به کار بیشتر و برای این حجم کاری، پول بیشتری نیاز بود. جان از بانک های بسیاری تقاضای وام کرد اما درخواست او در ۲۷ بانک رد شد. مادر او مقداری پول جمع کرد و آگهی تبلیغاتی را در نیویورک تایمز منتشر کرد. تلاش آنها به نتیجه رسید و شرکت سامسونگ به دیموند جان برای تکمیل سفارشات کمک کرد.

در حال حاضر فوبو یک برند جهانی است و توانسته بیش از ۶ بیلیون دلار فروش داشته باشد. دیموند جان، بنیانگذار و مدیرعامل فوبو به یک شخصیت مشهور ملی و الهام بخش جمعیت رنگین پوستان آمریکایی تبدیل شده است که اغلب از فرصت های برابر رشد محروم می شوند. دیموند همچنین به عنوان سخنران انگیزشی در رویدادهای عمومی صحبت می کند و به عنوان نماد جامعه رنگین پوست شناخته می شود.
در سال ۲۰۰۹، به دیموند جان پیشنهاد حضور به عنوان سرمایه گذار در برنامه واقع نما کسب و کار به نام شارک تنک ارائه شد. در این برنامه افراد ایده کسب و کار خود را به امید دریافت بودجه به سرمایه گذاران ارائه می دهند. دیموند تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۸ میلیون دلار از سرمایه شخصی خود را در کسب و کارهای مختلف شارک تنک سرمایه گذاری کرد.

در سپتامبر ۲۰۱۵، دیموند جان برنامه توسعه مهارت های کسب و کاری به نام فرمول موفقیت دیموند جان را شروع کرد تا به رشد مشاغل کوچک کمک کند. بعدا این برنامه به موفقیت در سطح بعدی تغییر نام داد.
او نویسنده چهار کتاب برند تجاری، نمایش قدرت، بلند شو و سخت کار کن و قدرت شکست و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز است.

خانواده و زندگی شخصی

دیموند جان در ۲۰ سالگی با همسر اول خود ازدواج کرد. جان تمام وقت خود را به کسب و کارش اختصاص داده بود و در نتیجه همسرش او را ترک کرد. در سال ۲۰۱۸ با هدر تاراس ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک فرزند دختر و ازدواج اول او دو دختر است. در سال ۲۰۱۷، سرطان تیروئید دیموند تشخیص داده شد و تحت جراحی موفقی قرار گرفت و سلامتی خود را مجددا به دست آورد.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 3 =