توصیه های ایلان ماسک

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

ایلان ژوئن ماسک متولد 28 ژوئن 1971 است. او مهندس، طراح صنعتی، مخترع و تاجری به نام در صنایع پیشرفته‌ی آمریکا می‌باشد. همچنین او در میان 10 نفر تأثیرگذارترین افراد در حوزه فناوری است. او با ثروت 209 میلیارد دلار آمریکا به عنوان اولین مرد ثروتمند جهان شناخته شد. ماسک بنیانگذار، مدیر عامل و مهندس ارشد شرکت SpaceX است. علاوه بر این ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز و پی‌پال (یا ای‌بی اکنون) است. او در حال توسعه‌ی سیستم حمل و نقلی با سرعت بالا نیز می‌باشد که با عنوان هایپر لوپ شناخته می‌شود. توصیه‌ های ایلان ماسک به عنوان یکی از موفق‌ترین افراد جهان را هر کارآفرین تازه کاری بهتر است بداند. ما در compro به تعدادی از این موارد خواهیم پرداخت.

فهرست مقاله

1- سخت کوش باشید

زمانی که در سال 1995 ایلان ماسک اولین شرکت نرم افزاری خود یعنی Zip 2 را به همراه کیمبال ماسک (برادرش) راه اندازی کرد. او تقریبا همه‌ی آن برهه‌ی زمانی را به صورت شبانه روزی کار می‌کرد. ماسک معتقد است هر فردی باید 80 تا 100 ساعت در طول هفته کار کند تا به هدف خود برسد. توضیح او برای این تفکر این است که اگر شما در طول ماه 100 ساعت کار کنید، در حالی که رقیبانتان 40 ساعت کار می‌کنند 4 ماهه به هدفی که دارید خواهید رسید. این در حالی است که آن ها یک سال طول می‌کشد که به هدفشان برسند. یکی از توصیه های ایلان ماسک این است که هر چقدر ایده‌ی کاری فوق‌العاده‌ای داشته باشید در صورتی که به اندازه‌ی کافی سخت کوش نباشید موفق نخواهید شد.

توصیه های ایلان ماسک

2- درآمد و پاداش مالی را هدف خود قرار ندهید

ایلان ماسک معتقد است هدف اصلی افرادی که در زندگی خود به مراحل فوق‌العاده‌ای رسیدند پول و پاداش مالی نبوده است. از توصیه های ایلان ماسک در هر زمان این است که اگر می‌خواهید موفق شوید روی درآمد حاصل تمرکز نکنید، به تفاوتی که در جهان ایجاد خواهید کرد تمرکز کنید.

3- زودتر و پرقدرت‌تر از دیگران شروع کنید

ایلان ماسک از روزهای اولیه‌ی اینترنت به فکر بانکداری اینترنتی افتاده بود. او می خواست بانکی افتتاح کند که بتواند بر دیگر بانک‌ها حکمرانی کند. ایلان با پولی که از Zip2 بدست آورده بود، شرکت معاملات پرداخت آنلاین X.com را راه اندازی کرد. او که دانش کافی در این زمینه را نداشت از افرادی که علم و آگاهی کافی داشتند کمک گرفت. همه‌ی این افراد بعدها به عنوان بنیان گذاران X.com شناخته شدند. البته این کمپانی بعدها به PayPal تبدیل شد. از تأثیرگذارترین توصیه های ایلان ماسک این است که همیشه سعی کنید زودتر و پرقدرت‌تری از دیگران شروع کنید.

توصیه های ایلان ماسک

4- جسورانه ریسک را بپذیرید

یکی از توصیه های ایلان ماسک که همیشه به کارآفرینان می‌گوید این است که قبل از آغاز دوران تعهدات بزرگسالی، ریسک را بپذیرند و حداقل یک کار جسورانه در آن دوران انجام دهند. او به فارغ التحصیلان می‌گوید: “اکنون زمان خطر پذیری برای شماست زیرا بچه ندارید. هر چقدر که پیرتر می‌شوید تعهدات شما افزایش می‌یابد. پس از داشتن یک خانواده، هر ریسک نه فقط شما، بلکه خانواده‌ی شما را نیز تحت شعاع خود قرار می‌دهد. در نهایت باعث می‌شود محتاطانه‌تر عمل کنید و کار را برایتان دشوارتر خواهد کرد”.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

5- تکالیف خود را کامل و درست انجام دهید

ایلان ماسک پس از استیو جابز تنها کسی است که توانسته بر اکثر عرصه‌های صنایع و تجارت تأثیر بگذارد. او سرمایه‌گذاری‌های متنوعی مانندZip2 ، PayPal، Tesla و SpaceX را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است و چون در انجام تکالیف خود کوتاهی نکرده از همه‌ی آن ها نتیجه‌ی مثبتی گرفته است.

از موفقیت‌های ایلان ماسک می توان به صنعت فضا و هوانوردی اشاره کرد. هنگامی که او وارد این صنعت شد، بسیاری او را به عنوان میلیونری با درآمد زیاد نگاه می‌کردند که می‌خواهد فقط پول خود را برای سرگرمی صرف کن اما این گونه نبود. ایلان نه تنها با آمادگی کامل بلکه با اهداف و برنامه‌ی مشخص وارد این صنعت شد. اکنون او در حال تعریف مجدد استانداردهای این صنعت است. از با‌ارزش‌ترین توصیه های ایلان ماسک به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان این است که باید همیشه تکالیف خود را کامل و به موقع انجام دهند.

توصیه های ایلان ماسک

6- استعدادهای تازه کار را دریابید و به آن ها اعتماد کنید

ایلان ماسک بر خلاف بسیاری از کمپانی‌ها همیشه به دنبال استعدادهای تازه بود. او برای SpaceX و Tesla تیمی از کارآفرین‌ها و استعداد‌های تازه کار تشکیل داد. استخدام افراد بی‌تجربه می‌تواند ضررهای بزرگی به کمپانی بزند. با این حال ایلان این ریسک را پذیرفت و به آن ها اعتماد کرد. در نتیجه او با رهبری پویای خود توانست نتایج بسیار خوبی کسب کند. از مهم‌ترین توصیه های ایلان ماسک این است که استعدادهای جدید و تازه را دریابید و به آن ها و استعدادشان اعتماد داشته باشیدو

7- بلند مدت فکر کنید

کارآفرینان تازه کار به این دلیل که تجربه‌ی کافی ندارند به اشتباه به دنبال مزایای کوتاه مدت می‌باشند. این همان دلیلی است که 50 درصد از شرکت‌های نوپا پس از سال‌های اولیه‌‌ی تأسیس با شکست مواجه می‌شوند. از توصیه های ایلان ماسک به کارآفرینان تازه‌کار این است که هدف‌های بلند مدت و کلان داشته باشید؛ چرا که آن ها امکان زنده نگه داشتن شرکت را چندین برابر می‌کند.

توصیه های ایلان ماسک

8- انتقادات را با آغوش باز بپذیرید

بیشتر کارآفرینان جدید تشنه‌ی تعریف و تمجید می‌باشند. در واقع تعریف و تمجید چیز بدی نیست ولی این انتقادات هستند که یک شرکت تازه‌کار را توسعه می‌دهد و حتی موفقیت آن را رقم می‌زند. زیرا انتقادات منبعی ساده و رایگان از نقاط ضعف و قوت محصولات و خدمات شرکت‌ها هستند. آن ها به افراد کمک می‌کنند که بتوانند محصول و خدمات بهتری را ارائه کنند. از مهم‌ترین توصیه های ایلان ماسک پذیرش انتقادات مشتریان با آغوش باز است.

9- روی توسعه‌ی تولیدات خود تمرکز کنید

از توصیه های ایلان ماسک و بسیاری از کارآفرینان موفق که همیشه به تازه کاران می‌گویند روی ارتقای تولیدات، محصولات و خدمات خود سرمایه گذاری کنند، نه تبلیغات آن. این نکته به این معنا نیست که تبلیغات لازم نیست و یا نباید روی آن مانور داده شود. در واقع هدف از این مورد سرمایه گذاری بر تحقیق و توسعه، طراحی، مهندسی و ساخت برای ایجاد محصول بهتر است. زیرا تا زمانی که کیفیت محصولات شما بالا نباشد تبلیغات تأثیر چندانی بر روی فروش شما نخواهد داشت.

از مهم‌ترین توصیه های ایلان ماسک این است که: “بعضی اوقات شنیدن انتقاد دشوار است، اما همه‌ی آن ها بخشی از فرایند یادگیری هستند. اگر می‌خواهید در تجارت خود موفق باشید، باید انتقاد پذیر و سازنده باشید. این مسئله گاهی اوقات ممکن است سخت باشد ولی نه فقط برای کارآفرینان بلکه در طول زندگی نیز لازم است”.

توصیه های ایلان ماسک

جمع بندی

توصیه های ایلان ماسک به کارآفرینان تازه کار از پایه‌های اصلی موفقیت و تجارب او هستند. با این تفاوت که ماسک این نکات را با تجربه‌ی خود در طی این سال‌ها بدست آورده است و اکنون آن ها را در اختیار شما می‌گذارد. بسیاری از این توصیه‌ها فقط برای زندگی تجاری نیستند و  افراد در زندگی شخصی خود می‌توانند از آن ها استفاده کنند.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 67 = 75