بیوگرافی کیمبال ماسک مالک کیچن بولدر

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

کیمبال ماسک متولد آفریقای جنوبی و اما سرمایه گذار کانادایی و رستوران دار است که به  انسان دوستی شهرت دارد. او برادر کوچکتر ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تسلا است. کیمبال ماسک فعالیت خود‌ را در اسکوشیا بانک شروع کرد و به عنوان یک کارآفرین اجتماعی جهانی شناخته می شود، به دلیل اینکه برای تحقق این عبارت، آمریکا کشوری که همه در آن به غذای سالم دسترسی دارند، بسیار تلاش کرد.

در سال ۱۹۹۵، کیمبال ماسک و برادرش ایلون یک شرکت راهنمای آنلاین شهر به نام زیپ۲ تاسیس کردند. نتیجه تلاش آنها برای این شرکت منجر به سود خوبی شد و کیمبال به تدریج به عنوان یک سرمایه گذار نرم افزار و فناوری شناخته شد.

کیمبال ماسک در اوایل دهه ۲۰۰۰ در مدرسه آشپزی فرانسه در نیویورک ثبت نام کرد و به این ترتیب صفحه جدیدی در زندگی حرفه ای خود باز کرد. پس از فارغ التحصیلی از این مدرسه، او با چند سرمایه گذار دیگر، رستوران کیچن بولدر در کلرادو را راه اندازی کرد. او همچنین یکی از بنیانگذاران کیچن کامیونیتی، یک موسسه غیرانتفاعی است که کلاس های زیادی با نام «باغ های یادگیری» در فضای باز و حیاط مدرسه های سراسر ایالات متحده را تشکیل می دهد.همچنین اسکوئر روت، تسریع کننده کشاورزی در جوامع شهری نیز از ایده های او است.

کیمبال ماسک مالک فعلی کیچن کافه و LLC، رستوران های زنجیره ای واقع در مناطق روستایی ایالات متحده و عضو هیئت مدیره شرکت های تسلا، اسپیس ایکس و چیپوتله گریل مکزیکی است. ماسک در سال ۲۰۱۷ جایزه کارآفرین اجتماعی سال را دریافت کرد و اغلب به عنوان «پدر بنیانگذار جنبش غذای مدرن» معرفی می شود.

فهرست مقاله

بیوگرافی کیمبال ماسک مالک کیچن بولدر

دوران کودکی و نوجوانی کیمبال ماسک

کیمبال ماسک در ۲۰ سپتامبر ۱۹۷۲ در پرتوریای آفریقای جنوبی متولد و در یک خانواده بزرگ و جاه طلب در کنار الون، توسکا خواهرش و چندین پسر عموی خود بزرگ شد. پدرش ارول حرفه مهندسی خود را داشت. در حالی که مادرش مای، یک متخصص تغذیه بود. کیمبال پس از اینکه تحصیلات خود را در مدرسه تمام کرد، به کینگستون انتاریو رفت تا نزد برادرش بماند و در دانشگاه کوین در رشته کسب و کار تحصیل کند. با وجودی که دانشجو بود، اولین کار خود را در اسکوشیا بانک شروع کرد. ماسک تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۹۹۵ به پایان رساند.

فعالیت حرفه ای کیمبال ماسک

در سال ۱۹۹۵، کیمبال ماسک اولین ورود خود را به دنیای کارآفرینی و سرمایه گذاری از طریق فعالیت نقاشی مسکونی با تیم حرفه ای نقاشان دانشگاه انجام داد. در همان سال بود که به همراه ایلون بردارش، شرکت دوم خود را با نام زیپ۲ تاسیس کردند که به عنوان راهنمای آنلاین عمل می کرد و نسخه های الکترونیکی روزنامه های نیویورک تایمز و روزنامه های شیکاگو تریبون را ارائه می داد. در سال ۱۹۹۹، کامپک طی یک معامله ۳۰۷ میلیون دلاری، این شرکت را از آنها خرید.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

کامبیل ماسک پس از این تجربه به یک سرمایه گذار برجسته در زمینه نرم افزار و فناوری تبدیل شد. او در یکی از تجربه های اول الون، X.com، یک بانک و ارائه دهنده خدمات مالی آنلاین سرمایه گذاری کرد. در مارس ۲۰۰۰، شرکتی به نام کانفینیتی با X.com ادغام شد و X.com خیلی زود تصمیم گرفت سایر عملیات بانکداری اینترنتی به غیر از خدمات مالی پی پال را خاتمه دهد. این شرکت در سال ۲۰۰۱ به پی پال تغییر نام داد. یک سال بعد، شرکت تجارت الکترونیک چند ملیتی ای‌بی، X.com را با قیمت ۱.۵ میلیارد دلار خرید.

اغلب کارآفرینان پس از چنین موفقیتی، خود را بازنشسته می کنند و ترجیح می دهند بقیه عمر خود را در آسایش سپری کنند، اما کیمبال ماسک هدف تازه ای پیدا کرده بود. در حالی که ایلون در کالیفرنیا اقامت داشت و در حال راه اندازی امپراتوری خود در بخش انرژی بود، کیمبال ماسک برای تحصیل در رشته آشپزی انستیتوی معتبر آشپزی فرانسه به نیویورک نقل مکان کرد.

پس از فارغ التحصیلی، ماسک و همسرش جن لوین در فوریه ۲۰۰۲ برای جستجوی فضای ایده آل رستوران خود، سفر جاده ای در سراسر ایالات متحده را شروع کردند. آنها قبل از اینکه بخاطر آب و هوا و منظره در بولدر مستقر شوند، از شیکاگو، جکسون هول، دنور، سانتافه، سان دیگو، لاگونا بیچ، لس آنجلس، سانفرانسیسکو، پورتلند و سیاتل بازدید کردند.

ماسک، لوین و سرآشپز هوگو ماتسون بیسترو کیچن بولدر را در آوریل ۲۰۰۴ افتتاح کردند. در طبقه فوقانی همان ساختمان نیز یک لانژ کوکتل به نام کیچن آپسترز راه اندازی کردند.
رستوران و بار کالاها و Lazy Dog در ملودی فارم شامل کافه باترمیلک، یک کافه صبحانه و قهوه، و زنجیره همبرگر و لرزشگیر Shake Shack است. رستوران آمریکایی نکث دور زیر مجموعه رستوران های کیچن ماسک است که وی در سال ۲۰۱۱ این رستوران را راه اندازی کرد.

بیوگرافی کیمبال ماسک مالک کیچن بولدر

طی ۱۳ سال گذشته، کیچن بولدر به رستورانی تبدیل شده است که ماموریت تهیه غذای واقعی و ساده برای آمریکایی ها را برعهده دارد. این رستوران توسط فروشگاه ها و سازمان های مختلف آشپزی از جمله اوپن‌تیبل، گورمت، زاگاتز، فوود اند واین، و بنیاد جیمز بیرد به عنوان یکی از بهترین رستوران های کشور انتخاب شده است.

در نوامبر ۲۰۰۶، ماسک مدیر عامل شرکت وان‌ریوت شد. شرکتی که راه حل های بازاریابی از طریق ایمیل را ارائه می دهد. کیمبال ماسک در سپتامبر ۲۰۱۱، از سمت مدیرعاملی خود کناره گرفت.

کیمبال ماسک در سال ۲۰۱۷، استارتاپ تولید مواد غذایی اسکوئر روت را تاسیس کرد. هدف این شرکت ایجاد مزارع عمودی هیدروپونیک، تحت کنترل آب و هوا و قابل احداث در محیط شهری است.

فعالیت های مهم کیمبال ماسک

کیمبال ماسک از سال ۲۰۰۴ با بنیاد GROWE همکاری می کند و هماهنگی های لازم برای کاشت باغ مدرسه بیشتر در جامعه بولدر را انجام می دهد. همچنین او و ماتسون کیچن کامیونیتی که امروز به نام بیگ گرین تغییر یافته، یک سازمان غیرانتفاعی برای ایجاد باغ های یادگیری تاسیس کردند. در این باغ ها به کودکان مفاهیم متنوعی درباره غذا، تغذیه سالم، انتخاب سبک زندگی و محیط آموزش می دهند.

کیمبال ماسک بخشی از فروش هر یک از رستوران های خود را برای ساخت و نگهداری باغ های یادگیری در جوامع مربوطه تعیین کرده است. در سال ۲۰۱۲، رام امانوئل شهردار شیکاگو، یک میلیون دلار از طرف شهر خود اهدا کرد تا کیمبال ماسک و سازمان او بتوانند ۸۰ باغ در آنجا بسازند. از سال ۲۰۱۷ تاکنون، شش سال از زمان تشکیل این موسسه، بیش از ۴۰۰ باغ یادگیری افتتاح شده است که بیش از ۱۰۰۰۰۰ دانش آموز را در سراسر شیکاگو، لس آنجلس، ممفیس، ایندیاناپولیس و دنور دربر می گیرد.

بیوگرافی کیمبال ماسک مالک کیچن بولدر

جوایز و دستاوردها

در مارس ۲۰۱۷، کیمبال ماسک توسط مجله فست کمپانی به عنوان یکی از خلاق ترین افراد در کسب و کار انتخاب شد.
بنیاد شواب، یک سازمان زیرمجموعه مجمع جهانی اقتصاد، برای کارهای خیرخواهانه کیمبال ماسک، او را به عنوان کارآفرین اجتماعی سال انتخاب کرد.

زندگی شخصی

کیمبال ماسک پیش از این با جن لوین که معمار بود، ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه فرزند است. پس از طلاق این زوج، کیمبال ماسک با کریستینا وایلی که کارآفرین است ازدواج کرد. این زوج در بولدر، کلرادو اقامت دارند.

ارزش خالص دارایی ماسک

ارزش دارایی کیمبال ماسک از تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۰ حداقل ۴۵۱ میلیون دلار اعلام شده است. ماسک بیش از ۳۶۳۷۵ واحد سهام کمپانی تسلا با ارزش بیش از ۳۸۴،۷۸۷،۷۸۶ دلار دارد و طی ۱۰ سال گذشته سهام تسلا را به ارزش بیش از ۶۶،۰۳۰،۴۳۵ دلار فروخته است. علاوه بر این، او به عنوان مدیر شرکت تسلا ۲۰،۰۰۰ دلار درآمد ماهانه کسب می کند.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 5 =