آلیس والتون دومین زن ثروتمند جهان در سال ۲۰۲۱

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

آلیس والتون دختر والمارت ساموئل والتون کارآفرین و بنیانگذار آمریکایی است. او امسال در رتبه ۱۸ ثروتمندترین فرد دنیا و دومین زن ثروتمند جهان قرار گرفت. آلیس لوئیس والتون که در بنتونویل آرکانزاس بزرگ شده، تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ادامه داد و مدرک کارشناسی اقتصاد خود را از دانشگاه ترینیتی در سان آنتونیو دریافت کرد. او سپس کار حرفه ای خود را در شرکت پدرش آغاز کرد.

با این حال، مدتی نگذشت که والتون موقعیت خود در شرکت خانوادگی را رها کرد تا کسب و کار مستقل خود را راه اندازی کند و در نهایت بانک سرمایه گذاری خود به نام شرکت لاما را افتتاح کرد. شرکتی که پس از ده سال مجبور شد آن را تعطیل کند. همزمان او به پرورش اسب های مسابقه مشغول بود و فعالیت های خیرخواهانه خود را آغاز کرد و با کمک مالی گسترده خود به نیروی محرکه ای برای راه اندازی فرودگاه منطقه شمال غربی آرکانزاس تبدیل شد.

او که همیشه به هنر علاقه داشت، کلکسیونی از کارهای هنری مورد علاقه خود را جمع آوری کرد و سرانجام موزه هنرهای کریستال بریج را در زادگاه خود بنتونویل تاسیس کرده و آن را وقف هنرمندان آمریکایی و علاقه مندان هنر کرد. آلیس والتون در حال حاضر به عنوان رئیس شرکت والتون فعالیت خود را ادامه می دهد.

آلیس والتون دومین زن ثروتمند جهان در سال ۲۰۲۱

آلیس والتون دومین زن ثروتمند جهان در سال ۲۰۲۱

کودکی و دوره نوجوانی آلیس والتون

آلیس لوئیس والتون در هفتم اکتبر ۱۹۴۹ در نیوپورت، آرکانزاس متولد شد. پدرش ساموئل مور والتون، یک تاجر و کارآفرین مشهور بود که بیشتر به عنوان بنیانگذار شرکت والمارت (و فروشگاه های والمارت) و سمز کلاب معروف است.
مادر او هلن رابسون والتون، طرفدار هنر و همچنین شریک تجاری همسرش بود. آلیس والتون کوچکترین فرزند خانواده است و سه برادر بزرگتر از خود به نام های ساموئل رابسون والتون، جان توماس والتون و جیم کار والتون است. پدر و مادر آلیس یک سال پس از تولد او به بنتونویل نقل مکان کردند. جایی که پدر او اولین فروشگاه زنجیره ای خود را افتتاح کرد و همچنین سرانجام در آن اقامت شهر گزیدند.
از کودکی، آلیس علاقه زیادی به هنر داشت و اولین قطعه هنری مورد علاقه خود را که باز تولید «برهنه آبی» پیکاسو بود در سن ده سالگی خرید. او همچنین در سفرهای خانوادگی به بازی، اسب سواری و نقاشی آبرنگ با مادرش علاقه زیادی داشت.

آلیس والتون تحصیلات ابتدایی خود را در دبیرستان بنتونویل گذراند. از آنجا که دانش آموز بسیار فعال و پر انرژی بود در چند کلاس زبان اسپانیایی، باشگاه هنر و انجمن افتخار حضور داشت. او همچنین در دو نمایش دانش آموزی به ایفای نقش پرداخت. در سال ۱۹۶۷ او از دبیرستان بنتونویل فارغ التحصیل شد و برای ادامه تحصیلات خود در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه ترینیتی در سان آنتونیو تگزاس شد. آلیس والتون در سال ۱۹۷۱ دوره کارشناسی را به پایان رساند و مدرک خود را در رشته اقتصاد و سرمایه گذاری دریافت کرد.

کسب و کار آلیس والتون

آلیس مدتی پس از اینکه از ترینیتی فارغ التحصیل شد، کار خود را در والمارت به عنوان خریدار لباس کودکان آغاز کرد. با این حال، او واقعا در این کار مهارت نداشت و به همین دلیل موقعیت خود را ترک کرد و به عنوان تحلیلگر سهام و مدیر مالی شرکت فرست کامرس، استخدام شد. اما فعالیت والتون در این شرکت نیز چندان دوامی نداشت و بعد از مدتی این شرکت را ترک کرد. آلیس والتون پس از ترک شرکت فرست کامرس برای مدت کوتاهی به عنوان نایب رئیس و مدیر کلیه فعالیت های سرمایه گذاری در شرکت خانوادگی خود به نام آروست فعالیت کرد.

آلیس والتون دومین زن ثروتمند جهان در سال ۲۰۲۱

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

او پس از مدتی به نیواورلئان نقل مکان کرد، و در آنجا به عنوان کارگزار با شرکت کارگزاری سهام ای اف هاتون همکاری خود را شروع کرد. در سال ۱۹۷۹ والتون به همراه ده کارمند دیگر این کارگزاری توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور متهم به انجام معاملات غیرقانونی شد. اگرچه او ادعا می كرد كه قانونی را نقض نكرده، اما فقط برای جلوگیری از دعاوی طولانی مدت توافق را پذیرفت و به مدت شش ماه از معامله اوراق بهادار منع شد. در اواسط دهه ۱۹۸۰ آلیس والتون به آرکانزاس بازگشت و در آنجا مزرعه ای را برای پرورش اسب ایجاد کرد. همزمان به کسب و کار خانوادگی خود علاقه مند شد و در سال ۱۹۸۸، بانک سرمایه گذاری به نام شرکت لاما به عنوان زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری والتون تاسیس کرد.

نامگذاری این بانک به دلیل هدیه دریافتی آلیس والتون به همین نام بود که در زمینه اوراق قرضه، مدیریت دارایی و همچنین پرداخت وام به شرکت های دیگر فعالیت می کرد. والتون که به عنوان رئیس و مدیرعامل لاما کار می کرد اشتیاق زیادی برای توسعه اقتصاد شمال غربی آرکانزاس داشت. او برای این هدف در آن زمان توسط وال استریت نادیده گرفته شد تلاش کرد.

والتون به مدت ده سال شرکت لاما را اداره کرد تا اینکه در سال ۱۹۹۸ منسوخ شد. با این حال دهه ۱۹۹۰ دو موفقیت قابل توجه برای او به همراه داشت: آلیس والتون اولین کسی بود که به ریاست شورای شمال غربی آرکانزاس نائل شد، در حالی که افتتاح فرودگاه منطقه ای شمال غربی آرکانزاس نیز موفقیت دیگری برای او به ارمغان داشت.

در سال ۱۹۹۸ و پس از تعطیلی شرکت لاما، او از امور مالی فاصله گرفت تا زمان بیشتری را با اسب های خود بگذراند. او در همان سال مزرعه خود را به تگزاس منتقل کرد. مزرعه آلیس والتون که در ۳۲۰۰ هکتار زمین واقع شده است، خیلی زود به یکی از بهترین پرورش دهندگان اسب تبدیل شد.
اگرچه او بیشتر زمان خود را در تگزاس می گذراند و با پرورش اسب مشغول بود، اما همچنان به منظور جمع آوری قطعات هنری در طول دهه ۲۰۰۰ به بنتونویل بازگشت. سرانجام در نوامبر ۲۰۱۱ موزه هنرهای آمریکایی پل کریستالی را در بنتونویل تاسیس کرد تا به نمایش هنرهای آمریکایی کمک کرده باشد. در سال ۲۰۱۵ آلیس والتون مزرعه خود را فروخت و مجددا به تگزاس نقل مکان کرد تا به موزه پل کریستالی آمریکا نزدیکتر شود. زیرا احساس کرد که این مجموعه به توجه بیشتری نیاز دارد. او از آن زمان تاکنون در همان محل زندگی می کند.

آلیس والتون دومین زن ثروتمند جهان در سال ۲۰۲۱

کارهای تاثیرگذار آلیس والتون

آلیس والتون بیشتر به علت نقش خود در توسعه فرودگاه منطقه ای شمال غربی آرکانزاس شناخته شده است. او نه تنها ۱۵ میلیون دلار به عنوان بودجه اولیه برای ساخت آن تامین كرد، بلكه به عنوان رئیس شرکت لاما، با تعهد ۷۹.۵ میلیون دلار اوراق قرضه توسعه، به اتمام پروژه نیز كمک كرد.

او که به عنوان کلکسیونر مشتاق هنر شناخته می شود، موزه هنرهای آمریکایی کریستال بریج را با هدف انعکاس تاریخ ملی این کشور از طریق هنر تاسیس کرد. والتون در حال حاضر به عنوان مدیر این مجموعه فعالیت می کند. این موزه هیچ هزینه ورودی را دریافت نمی کند.

جوایز و دستاوردها

آلیس والتون جوایز مختلفی را به دلیل کمک های خیرخواهانه خود به جامعه دریافت کرده است. او که به نیکوکاری مشهور است، برای اهداف مختلفی میلیون ها دلار کمک کرده است. او با برادرش جیم در حال حاضر برنامه ای برای صدور ۳۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه اداره می کند تا مدارس معتبر نیز بتوانند در تسهیلات سرمایه گذاری کنند.
فرودگاه منطقه ای شمال غربی آرکانزاس به احترام او ساختمان آلیس ال والتون نامگذاری شده است.
پدر او ساموئل والتون در زندگی نامه خود آلیس را بسیار شبیه به خودش سخت کوش و بلندپرواز توصیف کرده است. آلیس والتون اکنون با دارایی به ارزش ۶۷.۶ بیلیون دلار به عنوان هجدهمین فرد و دومین زن ثروتمند دنیا در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 68 = 77