آرش فردوسی

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

داستان زندگی ثروت , موفقیت , بیوگرافی , میلیاردر شدن آرش فردوسی

آرش فردوسی متولد 7 اکتبر 1985 در شهر اورلند پارک ایالت کانزاس است.آقای فردوسی بنیانگذار سرویس دراپ باکس می باشد( در ادامه به ان مفصل پرداخته می شود ) و شهرتش در دنیای تکنولوژی به واسطه همین دراپ باکس است.او یک کارافرین موفق ایرانی- امریکایی ، که در حال حاضر ساکن امریکا است.

وی پس از گذراندن دوران مقدماتی تحصیل در سال 2004 از دبیرستان بلو ولی نورث وست فارغ التحصیل شد . بعد از ان وارد دانشگاه ام ای تی شد، دانشگاهی که رویای همیشگی او بود.یکی از کلاس های مورد علاقه ارش در ام ای تی کلاس 6.046 بوده است که این کلاس مقدمه ای بر مقیاس و الگوریتم ریاضیات تکیه داشته و در مصاحبه هایی که از وی به عمل امده اشاره دارد به اینکه عاشق الگوریتم ها می باشد او در مورد عملکرد و انجام هر کاری که ممکن است جهت برش میلی ثانیه ای از زمان اجرای کد انجام شود، بسیار وسواس دارد.کلاس مذکور به تشریح بسیاری از شهود وی در اطراف این عملکرد کمک می کند وهمچنین به درک عمیق تر از نحوه طراحی الگوریتم هایی که واقعا مقیاس اصلی و اساسی را ارائه می دادند، کمک می کرده است.این قضیه طبق گفته خودش برای اوبسیار مهم بوده زیرا تمرکز اصلی او در روز های اولیه دراپ باکس به کشف چگونگی ایجاد و زیر ساخت های حجیم بوده که به صورت افقی قابل مقیاس بندی باشد.

آرش فردوسی در حین تحصیلات خود در دانشگاه همیشه این موضوع را مد نظر داشته که برای تاسیس یک شرکت قاعدتا باید تحصیلات مدیریتی داشت اما با مجموع دوستانش که در ارتباط بود چه در خوابگاه و چه در دانشگاه به این نتیجه رسید که باید ذهن خود را به سمتی متقاعد کند که به همراه تفکرات و ایده های جدید و به روز بتواند شرکتی موفق و هدفمند را تاسیس کند،به خاطر همین در همان سال های ابتدا تحصیل به همراه چندی از دوستانش یک سرویس دهی کامل را به منظور قرض دادن کتاب ایجاد کرد.

همان طور که گفته شد آرش فردوسی به سیستم های مقیاس پذیر علاقه زیادی داشت و به دنبال ان به سرویس گسترده و توسعه یافته فیس بوک علاقه مند شد و در دورا دانشجویی خود برای کاراموزی در این شرکت کار کرد.

یکی از دوستان صمیمی و مستعد ارش در دورا تحصیل دانشگاه درو هوستون بود که جالب است بدانید در واقع ایده اصلی دراپ باکس را او بنیان گذاشت.
هوستون مدت کوتاهی بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه ام ای تی در مسیر خود به شهر نیویورک با یک تجربه کاملا واقعی مواجه شد او روی یک پروژه کار می کرد که متوجه می شود فلش خود را جا گذاشته است و چاره ای نداشته جز اینکه اطلاعات خود را بر روی یک کامپیوتر کوچک انتقال دهد و شروع به برنامه نویسی کند که در واقع بنیان و ایده اولیه دراپ باکس اینگونه توسط هوستون گذاشته شد.

آرش فردوسی و درو طبق گزارشاتی که از ان دو به عمل امده روز ها و هفته ها تلاش کرده اند، روزانه و شبانه برنامه نویسی می کرده اند و روی پروژه تماما وقت گذاشته اند که گاهی به نا امیدی برخورده اند، گاهی امیدوار شده اند و یک مسیر سخت و طاقت فرسایی را هر دو طی کرده اند.

دراپ باکس با تلاش های مستمر این دو منجر به خیزش اکثر توجهات سرمایه گذاران و شرکت های توسعه یافته سرمایه گذاری شد .در مرحله ای که قرار بود نسخه ی بتا از دراپ باکس اولیه رو نمایی شود چیزی بالغ بر بیش از 5000 کاربر در انتظار رونمایی بودند که به دنبال این اتفاق تصمیم گرفته می شود ویدیویی از دراپ باکس، معرفی ان و همچنین روش استفاده از ان را فراهم کنند.

به هنگام پخش و عرضه کلیپ، حدود 2000 الی 3000 کاربر بر کاربران قبلی اضافه شد.دراپ باکس به این صورت است که دیگر نیازی برای همراه داشتن یو اس بی نیستیم چرا که در گذشته اطلاعات را بر روی یو اس بی ذخیره می کردیم.، اکنون تنها از طریق اینترنت به صورت انلاین به فایل های مد نظر خود دسترسی پیدا می کنید.دراپ باکس در واقع یک سرویس است که فایل را روی یک فضای رایانش ابری به اشتراک می گذارد و کاربران از هر جای دنیا با دستگاه های مختلف قادر به دسترسی و پیدا کردن فایل های مد نظر می شوند، یعنی با اپلود کردن هر فایلی در این وبسایت مورد نظر به شما ادرسی از لینک فایل ارائه خواهد شد.به طور کلی دراپ باکس یک ارائه کننده خدمات میزبانی پرونده در وب می باشد که همگام سازی پرونده ها روی چند رایانه مختلف یا بین چند کاربر مختلف از طریق اینترنت را فراهم می کند.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

خدماتی که آرش فردوسی در این پروژه دراپ باکس انجام داده ، مصاحبه و ارزیابی از افراد متخصص و مستعدی بود که خواستار کار در این شرکت بودند و همچنین بررسی و تحلیل اخرین نسخه مد نظر از محصول شرکت را هم با دقت و تیزبینی لازم انجام می داد.وی همچنین مسئول امور مدیریتی شرکت و ملاقات با سرمایه گذاران مختلف را هم ترتیب می داده تا شرکت را به سمت یک استراتژی قوی و کارامد حرکت دهد.شرکت این دو کار افرین همچنان دارای اهداف روشن و پر نفوذی می باشد که با تشویق کارمندان و متخصصان خود خواهان اظهار نظر انها و شرکت در تولید محصول نهایی هستند.

ارش فردوسی جز کارافرینان ایرانی – امریکایی است که نام او در کنار نام دو بنیانگذار و مدیر عامل تکنولوژی دراپ باکس ثبت شده است از دیگر افتخارات او باید به مجله فرچو اشاره کرد که در سال 2011 او را به عنوان 40 نفر مخترع موفق زیر 40 سال معرفی کرد.

 

کشتی بادبانی کسب و کارتان را با انگیزه، در تلاطم امواج به مقصد مطلوب هدایت کنید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 73 = 74